Kask motocyklowy: Jak odpowiednio dopasować jego wnętrze?

W skrócie
  • Rozmiar kasku motocyklowego a jego dopasowanie
  • System Airfit: Co daje i jak to działa?
  • Kask z pompką? Co to takiego?

Jak zapobiec rozbijaniu się wnętrza kasku motocyklowego na głowie? Czy da się poprawić dopasowanie wyściółki do głowy? Jeden z producentów ma na to patent.

Każdy z nas ma trochę inną dyńkę. Sam kształt naszej głowy już sprawia więc, że jesteśmy wyjątkowi. Ten fakt przysparza jednak nieco problemów producentom kasków motocyklowych. Oferta większosći z nich zawiera zazwyczaj standardowe rozmiary, które zawierają się pomiędzy umownymi zakresami obwodu głowy na wysokości skroni. Aby kask nie tylko dobrze leżał na głownie, spełniając tym samym swoje zadanie w kwestii bezpieczeństwa, ale także był wygodny, potrzebna jest odpowiednia wyściółka, która z czasem dopasowuje się do naszej głowy. Niestety miękka struktura powoduje, że wyściółka z czasem także ubija się. A to z kolei sprawia, że kask po prostu staje się luźniejszy. Co wtedy? Wymieniać wnętrze? A może cały kask jest już do wymiany?

Scorpion EXO-R1 AIR: Flagowiec wśród sportowych kasków w naszym teście. [testy, opinie, zdjęcia]

Jeśli odpowiednio dobierzemy rozmiar kasku, oznaczać to będzie, że kask mocno przylega i siedzi na głowie ciasno, nie powodując jednocześnie w żadnym miejscu punktowego ucisku. Po jakimś czasie jednak zrobi się we wnętrzu luźniej. Nie da się tego uniknąć i jest to normalne zjawisko. Niektórzy producenci oferują różne grubości cheekpadów, czyli poduszek przylegających do policzków. Można wtedy wymienić taką poduszkę na nową, albo na grubszą.

Kaski SCORPION-EXO: Nowości na sezon 2021. Będzie w czym wybierać!

Istnieje jednak też inny sposób by poprawić dopasowanie, a nawet móc je płynnie regulować. Takie rozwiązanie oferuje marka SCORPION EXO w modelach kasków wyposażonych w system AIRFIT. Polega on na umieszczeniu w wypinanej wyściółce specjalnej poduszki powietrznej, której objętość możemy szybko i wygodnie regulować za pomocą wbudowanej niewielkiej pompki w przedniej części szczęki, z tyłu (w kaskach z otwieraną szczęką), lub z przodu i z tyłu w przypadku odmiany Dual AIRFIT. To sprawdzone już rozwiązanie ma dwie zalety. Po pierwsze pomaga kompensować efekt „ubijania się” wnętrza kasku, zapewniając płynną regulację przylegania wyściółki, a po drugie pozwala niemal idealnie ją dopasować do naszej unikalnej anatomii. Lepsze przyleganie wyściółki wpływa także dodatnio na wyciszenie wnętrza, a zwiększanie jego objętości przydaje się np. gdy wyjedziemy na autostradę i potrzebujemy większego wsparcia wyściółki w walce ze zwiększonym naporem powietrza.

Po skończonej jeździe wystarczy nacisnąć niewielki zawór, by w ułamku sekundy wypuścić powietrze z systemu AIRFIT i wygodnie zdjąć kask z głowy. Ten patent jest genialny, prosty w użytkowaniu i w dodatku skuteczny. Najlepiej sprawdźcie to sami.

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button