Kask motocyklowy: Jak odpowiednio dopasować jego wnętrze?

W skrócie
  • Rozmiar kasku motocyklowego a jego dopasowanie
  • System Airfit: Co daje i jak to działa?
  • Kask z pompką? Co to takiego?

Jak zapobiec rozbijaniu się wnętrza kasku motocyklowego na głowie? Czy da się poprawić dopasowanie wyściółki do głowy? Jeden z producentów ma na to patent.

Każdy z nas ma trochę inną dyńkę. Sam kształt naszej głowy już sprawia więc, że jesteśmy wyjątkowi. Ten fakt przysparza jednak nieco problemów producentom kasków motocyklowych. Oferta większosći z nich zawiera zazwyczaj standardowe rozmiary, które zawierają się pomiędzy umownymi zakresami obwodu głowy na wysokości skroni. Aby kask nie tylko dobrze leżał na głownie, spełniając tym samym swoje zadanie w kwestii bezpieczeństwa, ale także był wygodny, potrzebna jest odpowiednia wyściółka, która z czasem dopasowuje się do naszej głowy. Niestety miękka struktura powoduje, że wyściółka z czasem także ubija się. A to z kolei sprawia, że kask po prostu staje się luźniejszy. Co wtedy? Wymieniać wnętrze? A może cały kask jest już do wymiany?

Scorpion EXO-R1 AIR: Flagowiec wśród sportowych kasków w naszym teście. [testy, opinie, zdjęcia]

Jeśli odpowiednio dobierzemy rozmiar kasku, oznaczać to będzie, że kask mocno przylega i siedzi na głowie ciasno, nie powodując jednocześnie w żadnym miejscu punktowego ucisku. Po jakimś czasie jednak zrobi się we wnętrzu luźniej. Nie da się tego uniknąć i jest to normalne zjawisko. Niektórzy producenci oferują różne grubości cheekpadów, czyli poduszek przylegających do policzków. Można wtedy wymienić taką poduszkę na nową, albo na grubszą.

REKLAMA

SCORPION EXO 520 AIR

Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

Kaski SCORPION-EXO: Nowości na sezon 2021. Będzie w czym wybierać!

Istnieje jednak też inny sposób by poprawić dopasowanie, a nawet móc je płynnie regulować. Takie rozwiązanie oferuje marka SCORPION EXO w modelach kasków wyposażonych w system AIRFIT. Polega on na umieszczeniu w wypinanej wyściółce specjalnej poduszki powietrznej, której objętość możemy szybko i wygodnie regulować za pomocą wbudowanej niewielkiej pompki w przedniej części szczęki, z tyłu (w kaskach z otwieraną szczęką), lub z przodu i z tyłu w przypadku odmiany Dual AIRFIT. To sprawdzone już rozwiązanie ma dwie zalety. Po pierwsze pomaga kompensować efekt „ubijania się” wnętrza kasku, zapewniając płynną regulację przylegania wyściółki, a po drugie pozwala niemal idealnie ją dopasować do naszej unikalnej anatomii. Lepsze przyleganie wyściółki wpływa także dodatnio na wyciszenie wnętrza, a zwiększanie jego objętości przydaje się np. gdy wyjedziemy na autostradę i potrzebujemy większego wsparcia wyściółki w walce ze zwiększonym naporem powietrza.

Po skończonej jeździe wystarczy nacisnąć niewielki zawór, by w ułamku sekundy wypuścić powietrze z systemu AIRFIT i wygodnie zdjąć kask z głowy. Ten patent jest genialny, prosty w użytkowaniu i w dodatku skuteczny. Najlepiej sprawdźcie to sami.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button