Aktualnie czytasz:
Kask motocyklowy: Jak odpowiednio dopasować jego wnętrze?
0

Jak zapobiec rozbijaniu się wnętrza kasku motocyklowego na głowie? Czy da się poprawić dopasowanie wyściółki do głowy? Jeden z producentów ma na to patent.

Każdy z nas ma trochę inną dyńkę. Sam kształt naszej głowy już sprawia więc, że jesteśmy wyjątkowi. Ten fakt przysparza jednak nieco problemów producentom kasków motocyklowych. Oferta większosći z nich zawiera zazwyczaj standardowe rozmiary, które zawierają się pomiędzy umownymi zakresami obwodu głowy na wysokości skroni. Aby kask nie tylko dobrze leżał na głownie, spełniając tym samym swoje zadanie w kwestii bezpieczeństwa, ale także był wygodny, potrzebna jest odpowiednia wyściółka, która z czasem dopasowuje się do naszej głowy. Niestety miękka struktura powoduje, że wyściółka z czasem także ubija się. A to z kolei sprawia, że kask po prostu staje się luźniejszy. Co wtedy? Wymieniać wnętrze? A może cały kask jest już do wymiany?

Jeśli odpowiednio dobierzemy rozmiar kasku, oznaczać to będzie, że kask mocno przylega i siedzi na głowie ciasno, nie powodując jednocześnie w żadnym miejscu punktowego ucisku. Po jakimś czasie jednak zrobi się we wnętrzu luźniej. Nie da się tego uniknąć i jest to normalne zjawisko. Niektórzy producenci oferują różne grubości cheekpadów, czyli poduszek przylegających do policzków. Można wtedy wymienić taką poduszkę na nową, albo na grubszą.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

Istnieje jednak też inny sposób by poprawić dopasowanie, a nawet móc je płynnie regulować. Takie rozwiązanie oferuje marka SCORPION EXO w modelach kasków wyposażonych w system AIRFIT. Polega on na umieszczeniu w wypinanej wyściółce specjalnej poduszki powietrznej, której objętość możemy wygodnie regulować za pomocą wbudowanej niewielkiej pompki w przedniej części szczęki, z tyłu (w kaskach z otwieraną szczęką), lub z przodu i z tyłu w przypadku odmiany Dual AIRFIT. To sprawdzone już rozwiązanie ma dwie zalety. Po pierwsze pomaga kompensować efekt „ubijania się” wnętrza kasku, zapewniając płynną regulację przylegania wyściółki, a po drugie pozwala niemal idealnie ją dopasować do naszej unikalnej anatomii. Lepsze przyleganie wyściółki wpływa także dodatnio na wyciszenie wnętrza, a zwiększanie jego objętości przydaje się np. gdy wyjedziemy na autostradę i potrzebujemy większego wsparcia wyściółki w walce ze zwiększonym naporem powietrza.

Po skończonej jeździe wystarczy nacisnąć niewielki zawór, by w ułamku sekundy wypuścić powietrze z systemu AIRFIT i wygodnie zdjąć kask z głowy. Ten patent jest genialny, prosty w użytkowaniu i w dodatku skuteczny. Najlepiej sprawdźcie to sami.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%