Junak M12 125 2020: motocyklowa klasyka wiecznie w modzie [cena, dane techniczne, zdjęcia, wideo]

Choć to Junak M12 Vintage jest królem popularności i najchętniej kupowanym motocyklem w tym roku w Polsce, to jego klasyczny brat Junak M12 125 ma do zaoferowania równie wiele, a przy tym może spodobać się fanom błyszczącej klasyki.

Junak m12 125 to motocykl będący przedstawicielem motocykli klasycznych. Jego długie nadwozie i jego detale sprawiają, że plasuje się gdzieś pomiędzy chopperem a cruiserem. Wysoka i mocno wygięta chromowana kierownica nawiązuje do maszyn w stylu amerykańskich chopperów. Z kolei nisko poprowadzona linia, szerokie podesty w miejscu podnóżków kierowcy oraz przednie koło o średnicy 18 cali dodają atrybutów cruisera. To połączenie sprawia, że motocykl nie tylko wygląda rasowo, ale potrafi też zapewnić całkiem niezłą wygodę nie tylko podczas jazdy po mieście, ale także w trakcie dalszych weekendowych wypadów. Wystarczy przerzucić przez tylne siedzenie komplet sakw i zapakować się na kilkudniową wycieczkę.

 

Jak wybrać pierwszy motocykl? 5 pytań i odpowiedzi

 

Wszechobecna elegancka czerń lakieru na elementach nadwozia ramie silniku i kanapie, lub dostojny ciemny grafit, są przełamane sporą ilością chromowanych dodatków oraz polerowanymi powierzchniami bocznymi ładnych i zarazem klasycznych kół z lekkich stopów. Junak M12 Vintage wykończony jest w czerni, posiada również niższą i szerszą czarną kierownicę. Tu za to króluje klasyka w postaci polerowanych elementów i chromu, które przełamują wizualnie sylwetkę i podkreślają detale.

Za napęd w obydwóch przypadkach odpowiada sprawdzona jednostka napędowa, którą uzbrojoną w nowoczesny wtrysk paliwa. 10,6 KM mocy okazuje się całkiem wystarczające do codziennej jazdy. O nienaganną kulturę pracy dba dodatkowo wałek wyrównoważający. Co ważne, silnik nie należy do łapczywych. To sprawia, że zalany do pełna 12,5 litrowy zbiornik paliwa może wystarczyć nawet na 500 km.

Przednia lampa to konstrukcja wykorzystująca technologię Lucalox, która sprawia, że możesz być zaskoczony jej zasięgiem. Kierunkowskazy oraz tylną lampę wyposażono technologię LED. Jest zarówno klasycznie w formie i przy okazji nowocześnie.

Za komfort jazdy odpowiada przyjemnie zestrojone zawieszenie. Zarówno z przodu, jak i z tyłu dobrze tłumi nierówności i wydaje się być całkowicie wystarczające dla tej klasy pojemnościowej. Junak M12 posiada jeden z największych rozstawów osi w swojej klasie – 1435 mm. To sprawia, że ten motocykl nie tylko wydaje się duży, ale daje też sporo miejsca za kierownicą. Z koeli nisko umieszczona kanapa (730mm) pozwoli każdemu poczuć się pewnie za jego sterami. Długi rozstaw osi to także stabilność prowadzenia – zarówno w zakrętach, jak i na dziurawej nawierzchni.  spora dwuosobowa kanapa, szerokie podesty oraz wygięta kierownica z gruby manetkami – wszystko to pozwala poczuć się swobodnie i zarazem jak na maszynie o znacznie większej pojemności. To połączenie zapewnia także wygodną i niczym niewymuszoną pozycję za kierownicą, co pozwala czerpać z przyjemności jazdy. Ok, nie jest to ogromny i kipiący mocą motocykl, ale jeśli szukasz konkretnego sprzętu na prawko B, który nie wygląda jak hulajnoga, ma ładnie zachowane proporcje i fajne detale nadwozia i pozwala na całkiem zadowalającą dynamikę jazdy, to koniecznie przymierz się do Junaka M12 125.

O czym warto wspomnieć to fakt, że obecnie nowego Junaka możesz kupić nie wychodząc z domu. Wystarczy zarezerwować sztukę na oficjalnej stronie www.junak.com.pl i postępować zgodnie z prostymi instrukcjami. W końcu zbliżający się czas świąteczny to również czas prezentów…

  • POJEMNOŚĆ
  • 124 CM³
  • RODZAJ SILNIKA
  • CZTEROSUWOWY, JEDNOCYLINDROWY, OHC
  • ZASILANIE SILNIKA
  • WTRYSK PALIWA
  • PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA
  • 100 KM/H
  • MOC
  • 7,4 KW /10.1 KM (PRZY 8500 RPM)
  • WAŁEK WYRÓWNOWAŻAJĄCY
  • TAK
  • ROZRUCH
  • ELEKTRYCZNY, NOŻNY
  • HAMULEC PRZÓD
  • TARCZOWY HYDRAULICZNY
  • HAMULEC TYŁ
  • TARCZOWY HYDRAULICZNY
  • ROZMIAR OPONY PRZÓD
  • 90 / 90 - 18
  • ROZMIAR OPONY TYŁ
  • 130 / 90 - 15
  • WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( MM )
  • 2100 / 875 / 1165
  • MASA WŁASNA
  • 142 KG
  • DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE
  • 150 KG
  • WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ( MM )
  • 730
  • POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA
  • 13,5 L
  • ILOŚĆ MIEJSC
  • 2
  • DOSTĘPNE KOLORY
  • CZARNY, GRAFITOWY

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button