Honda Transalp 750 wjeżdża na salony – w całej Polsce

Informacja prasowa

W skrócie
  • Wyczekiwana przez wielu Honda Transalp 750 wjeżdża do polskiej sieci dealerskiej
  • Motocykle będzie można poznać z bliska podczas Dni Otwartych zorganizowanych z tej okazji w dniach 8-13 maja

Mamy bardzo dobrą informację. W najbliższych dniach na polskim rynku zadebiutuje Honda XL750 Transalp. W związku z tym, już od 8 maja Honda zaprasza do autoryzowanych salonów motocyklowych na Dni Otwarte dedykowane właśnie temu motocyklowi.

Honda Transalp jest prawdziwą legendą. Model ten pojawił się w ofercie w 1986 roku jako spokojny, komfortowy crossover z dynamicznym silnikiem V-Twin o pojemności 583 cm3 i zawieszeniem o dużym skoku, które to cechy sprawiały, że doskonale sprawdzał się również poza utwardzonymi szlakami. Na europejskich drogach do dziś można spotkać Transalpy z pierwszych lat produkcji, co świadczy o wysokiej jakości i ponadczasowości tego modelu.

Nowa Honda Transalp otrzymała elegancką, prostą i czystą w formie stylistykę. Podobnie jak jej pierwowzór, jest lekką i zwinną maszyną służącą zarówno do przemierzania miasta, jak i do dalszych podróży – w pojedynkę lub z pasażerem, a także do dobrej zabawy w lekkim terenie. Twórcy modelu dążyli do osiągnięcia równowagi pomiędzy aerodynamiką i ochroną przed wiatrem przy dużych prędkościach, a poczuciem lekkości i wolności podczas spokojnej jazdy. W gamie motocykli Hondy klasy Adventure, XL750 Transalp zajmuje miejsce pomiędzy odpowiednim dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2, “kieszonkowym” CB500X, a przeznaczonym dla bardziej doświadczonych jeźdźców, „atletycznym” CRF1100L Africa Twin.

Honda Transalp 750

Honda Transalp 750 trafia do salonów

Do napędu Transalpa służy ośmiozaworowy, rzędowy dwucylindrowy silnik o mocy maksymalnej 92 KM (67,5 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 75 Nm, zapewniający mocną reakcję w całym zakresie obrotów. Model wyposażono w elektroniczną przepustnicę TBW z czterema predefiniowanymi trybami jazdy Standard, Sport, Rain i Gravel oraz piątym trybem User, umożliwiającym użytkownikowi wybór preferowanych przez niego ustawień. Mamy tu również 5-stopniową kontrolę momentu obrotowego – HSTC – ze zintegrowaną kontrolą unoszenia przedniego koła oraz możliwość ustawienia intensywności hamowania silnikiem na trzech poziomach.

Więcej o tym jak jeździ nowy Transalp 750 dowiesz się z tego artykułu:

Oczekiwałem czegoś innego. Czy mnie to martwi? Honda XL750 Transalp. Moja szczera opinia (dane techniczne, zdjęcia, film, opinia)

Stalowa rama nowego Transalpa współpracuje z kompletnym zawieszeniem przednim Showa, opierającym się na 43-milimetrowym widelcu SFF-CATM USD oraz z tylnym amortyzatorem działającym poprzez układ Pro-Link. Z przodu zastosowano dwa dwutłoczkowe zaciski hamulcowe, a na obręcze kół o rozmiarach 21 i 18 cali założono opony dętkowe.

Na długiej liście seryjnego wyposażenia modelu XL750 Transalp znalazły się między innymi: 5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT z systemem sterowania głosowego za pomocą smartfona (HSVCs), pełne oświetlenie LED, automatycznie wyłączane kierunkowskazy oraz funkcja sygnalizacji hamowania awaryjnego ESS.

Przeczytaj też:

Suzuki V-Strom 800 DE, Yamaha Tenere 700 World Raid, czy Honda Transalp 750? Który z tych motocykli jest najlepszy?

Nowy XL750 Transalp jest zatem dobrze przemyślanym motocyklem dedykowanym współczesnemu użytkownikowi oczekującemu od swojej maszyny wszechstronności i dobrych osiągów, a także niezawodności i trwałości.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button