Honda NC700D Integra: najbardziej motocyklowy skuter na rynku. Opinie, zdjęcia, dane techniczne

Integra łączy ze sobą zalety motocykla z zaletami skutera. Czy ma jakieś wady?

W skrócie
  • Honda NC 700 D Integra to skuter łączący zalety motocykla
  • W ramie znajdziesz dwucylindrowy silnik rzędowy, a napęd końcowy przekazywany jest za pomocą klasycznego łańcucha.
  • Integra nie posiada przekładni CVT. Zamiast niej inżynierowie wykorzystali doskonały układ DCT - znany np. z motocykla CRF 1000L Africa Twin.
  • Honda NC 700 D Integra, dane techniczne.

W roku 2012 Honda zaproponowała światu szalony projekt jakim było wsadzenie silnika żywcem wyrwanego z samochodu do motocykli o totalnie różnych przeznaczeniach. Tak powstał turystyk NC 700 X, tak powstał naked bike NC 700 S i tak powstał prawdopodobnie najbardziej motocyklowy skuter świata, Honda NC700D Integra.

Jesteśmy prawie pewni, że dużemu procentowi fanów dwóch kółek na samą myśl o tym sprzęcie włos jeży się na głowie. No cóż, NC700D Integra był bardzo śmiałym projektem japońskich inżynierów. Dzisiaj możemy im za to podziękować, bo Integra w jakimś stopniu przetarła drogę skuterowi, który dzisiaj cieszy się szczególną estymą, mowa oczywiście o modelu X-ADV.

Skutery pokroju NC 700 D Integra, Hondy X-ADV czy ADV 300 zdecydowanie poszerzają horyzont możliwości tego typu pojazdów. To z kolei może sprawić, że osoba zastanawiająca się nad zakupem skutera, nie będzie musiała dłużej tego robić i po prostu kupi skuter. Mocne silniki, niezłe nadwozia, działające zawieszenie, świetna dynamiki i spore kółka plus zadziorny wygląd to bez wątpienia atuty, które potrafią zwrócić na siebie uwagę. Najważniejsze jednak jest to, że jazda na takich sprzętach daje masę frajdy, a ich gabaryty oraz możliwości turystyczne sprawiają, że nie są to tylko pojazdu miejskie.

NC700D Integra: skuter, który chce być motocyklem turystycznym

Wszystkie trzy jednoślady (NC 700 X, NC 700 S oraz NC 700 D Integra) zaprezentowane w 2011 na targach EICMA w Mediolanie mają ten sam wspólny mianownik – silnik. To dwucylindrowa jednostka napędowa o pojemności 670 ccm, generująca moc na poziomie 48 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 60 Nm. To niezwykle zaskakujące, ale o ile w przypadku motocykli z serii NC skłanialiśmy się raczej ku określeniu, że jest to motocykl miejski, to ten sam silnik w wydaniu „skuterowym” bardziej zachęca nas do stwierdzenia, że ten model lubi wyjechać poza rogatki miasta.

NC700D Integra

Bądź zawsze na bieżąco dzięki Jednoślad.pl News

Tak naprawdę nie możemy jednoznacznie tego pojazdu nazwać skuterem – ten sprzęt ma wiele cech pełnoprawnego motocykla. Integra posiada 17-calowe aluminiowe koła, które jednoznacznie kojarzą nam się z motocyklowym stylem. Z kolei pod siedzeniem (zupełnie tak jak w skuterach znajduje się zbiornik paliwa, a w tam, gdzie w klasycznym motocyklu szukalibyśmy zbiornika znajdziemy sporych rozmiarów schowek. Za przekazanie momentu na koło odpowiada dwusprzęgłowa, sześciobiegowa skrzynia automatyczna (DCT). Co ciekawe moc na tylne koło jest przekazywana za pomocą klasycznego łańcucha napędowego, a nie jak to bywa w przypadku większych skuterów za pomocą pasa transmisyjnego. Integra posiada system ABS.

Honda NC700D Integra. Inaczej niż na skuterze

Jazda modelem NC 700D Integra nie jest tak prosta jak w przypadku skuterów o sprzęgle CVT. Sprzęt zdecydowanie bardziej w swoim charakterze przypomina jazdę na motocyklu wyposażonym w automatyczną przekładnię – cóż, nie powinniśmy się temu dziwić, bo w zasadzie takim jest. W przypadku zwykłego skutera wystarczy odpalić silnik i dodać gazu, motocykl od razu zaczyna jechać i nabierać prędkości. W przypadku Integry, najpierw odpalamy sprzęt później wyłączamy hamulec postojowy, a następnie wciskamy przycisk z literką „D” (drive), znajdujący się na prawej manetce.

Przeczytaj również:

Honda Hornet powraca. Tak ostro jeszcze nie było

W ten sposób włączamy pierwszy bieg i dopiero ruszamy. Później wszystko dzieje się tak jak w klasycznym motocyklu, z tą różnicą, że biegi zmieniają się samoczynnie. Możemy oczywiście pokusić się o manualną zmianę przełożeń. Wystarczy, że na kierownicy odszukamy przycisk z oznaczeniem AT/MT i wciśniemy go. Teraz możemy sekwencyjnie zmieniać biegi za pomocą przycisków: +/-.

Honda NC700D Integra. Czy warto?

Honda NC700D Integra nie jest szczególnie popularnym jednośladem w naszym kraju, a szkoda, bo w praktyce może okazać się, że sprzęt ten jest jeszcze bardziej uniwersalny od swoich motocyklowych braci. Na plus zdecydowanie przemawia niskie spalanie, konkretna ochrona przed wiatrem i prosty, a zarazem bardzo żywotny silnik. Nie może być jednak tylko różowo. Użytkownicy narzekają na niezbyt duży schowek oraz problemy z pracą skrzyni biegów przy małych prędkościach – podczas manewrowania dochodzi często do redukcji drugiego biegu na pierwszy, przez co motocyklista wyraźnie może odczuć szarpnięcie oraz destabilizację toru jazdy.

Dane techniczne: Honda NC 700 D Integra:

Dane techniczne Honda NC 700D Integra
SILNIK  
Typ czterosuwowy, SOHC
Chłodzenie chłodzony powietrzem
Układ dwucylindrowy, rzędowy
Pojemność skokowa 670 ccm
Średnica x skok tłoka 73 mm x 80 mm
Stopień sprężania 10,7: 1
Moc maksymalna 37,5 kW (51 KM) przy 6250 obr/min
Maksymalny moment 62 Nm przy 4750 obr/min
Zasilanie wtrysk paliwa PGM-FI
Rozruch elektryczny
Przeniesienie napędu 6-stopniowa, automatyczna skrzynia z podwójnym, wielotarczowym sprzęgłem, końcowe łańcuchem O-ring
Rama stalowa
Zawieszenie przednie teleskopowe, skok 120 mm
Zawieszenie tylne wahacz wleczony Pro-Link, jeden elementy resorujaco-tłumiący, skok 120 mm
Hamulec przedni Tarczowy, tarcza:320 mm
Hamulec tylny Tarczowy, tarcza: 240 mm
Opona przód 120/70-ZR17M/C
Opona tył 160/60-ZR17M/C
WYMIARY I MASY  
Długość 2195 mm
Szerokość 790 mm
Wysokość 1440 mm
Prześwit 135 mm
Wysokość siedzenia 790 mm
Masa pojazdu z płynami 238 kg
Zbiornik paliwa 14,1 l
V-Max 160 km/h

 

 

 

 

Inne publikacje na ten temat:

3 opinii

  1. W moim odczuciu jest to Ślepy zaułek
    Jeździłem SilverWingiem Hondy od 2010 a Integrą zajarany bylem na maksa dopóki nie wsiadlem w 2012 w salonie. Po pierwsze pozycja za kierownicą w porownaniu z innymi maksiskuterami a w szczególności z Silverem niewygodna. Nie mozna wyciągnąć nóg, kanapa szeroka i gniecie jajka. Pod siedzeniem miejsca malutko…. W silwerze pod siedzenie mozna bylo sie zapakowac na weekend pod namiot w dwie osoby i zabrać materac. Nieposiadając kufra.
    Do integry schowasz rekawiczki bo kawet kask sie nie zmiesci, orzeszek to nie kask.
    Cierpi tez na nadwagę. Jest cieższa od NC700XD.
    Jedyny plus- zajebiscie chroni przed wiatrem.

    Aha w opisie jest błąd:
    Ncki x i S z manualem, maja 48kucy
    NCki z DCT, czyli XD i XS a takze integra maja 52 kuce

  2. Motocykl faktycznie niedoceniany. Zaczynam moim 4 sezon już prawie 18tys. nawinięte. Użytkuje jako turystyczny dwa razy zaliczyłem Stelvio i Glossglockner. Z kompletem kufrow maks. 4litry na 100km. Przy dużej szybie super ochrona przed wiatrem. Schowek pod fotelem faktycznie mały tylko na graty. Skrzynia bardzo fajna mnie bardzie denerwuje wrzucanie 6 biegu przy prędkości 70-80 a wtedy przy niskich obrotach silnik wpada w drgania więc wrzucam tryb Sport i utrzymuje wyższe obroty na niższym biegu. Podsumowując świetny środek lokomocji za stosunkowo małe pieniądze. Polecam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button