- Honda NC 700 D Integra to skuter łączący zalety motocykla
- W ramie znajdziesz dwucylindrowy silnik rzędowy, a napęd końcowy przekazywany jest za pomocą klasycznego łańcucha.
- Integra nie posiada przekładni CVT. Zamiast niej inżynierowie wykorzystali doskonały układ DCT - znany np. z motocykla CRF 1000L Africa Twin.
- Honda NC 700 D Integra, dane techniczne.
W roku 2012 Honda zaproponowała światu szalony projekt jakim było wsadzenie silnika żywcem wyrwanego z samochodu do motocykli o totalnie różnych przeznaczeniach. Tak powstał turystyk NC 700 X, tak powstał naked bike NC 700 S i tak powstał prawdopodobnie najbardziej motocyklowy skuter świata, Honda NC700D Integra.
Jesteśmy prawie pewni, że dużemu procentowi fanów dwóch kółek na samą myśl o tym sprzęcie włos jeży się na głowie. No cóż, NC700D Integra był bardzo śmiałym projektem japońskich inżynierów. Dzisiaj możemy im za to podziękować, bo Integra w jakimś stopniu przetarła drogę skuterowi, który dzisiaj cieszy się szczególną estymą, mowa oczywiście o modelu X-ADV.
Skutery pokroju NC 700 D Integra, Hondy X-ADV czy ADV 300 zdecydowanie poszerzają horyzont możliwości tego typu pojazdów. To z kolei może sprawić, że osoba zastanawiająca się nad zakupem skutera, nie będzie musiała dłużej tego robić i po prostu kupi skuter. Mocne silniki, niezłe nadwozia, działające zawieszenie, świetna dynamiki i spore kółka plus zadziorny wygląd to bez wątpienia atuty, które potrafią zwrócić na siebie uwagę. Najważniejsze jednak jest to, że jazda na takich sprzętach daje masę frajdy, a ich gabaryty oraz możliwości turystyczne sprawiają, że nie są to tylko pojazdu miejskie.
NC700D Integra: skuter, który chce być motocyklem turystycznym
Wszystkie trzy jednoślady (NC 700 X, NC 700 S oraz NC 700 D Integra) zaprezentowane w 2011 na targach EICMA w Mediolanie mają ten sam wspólny mianownik – silnik. To dwucylindrowa jednostka napędowa o pojemności 670 ccm, generująca moc na poziomie 48 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 60 Nm. To niezwykle zaskakujące, ale o ile w przypadku motocykli z serii NC skłanialiśmy się raczej ku określeniu, że jest to motocykl miejski, to ten sam silnik w wydaniu „skuterowym” bardziej zachęca nas do stwierdzenia, że ten model lubi wyjechać poza rogatki miasta.
Tak naprawdę nie możemy jednoznacznie tego pojazdu nazwać skuterem – ten sprzęt ma wiele cech pełnoprawnego motocykla. Integra posiada 17-calowe aluminiowe koła, które jednoznacznie kojarzą nam się z motocyklowym stylem. Z kolei pod siedzeniem (zupełnie tak jak w skuterach znajduje się zbiornik paliwa, a w tam, gdzie w klasycznym motocyklu szukalibyśmy zbiornika znajdziemy sporych rozmiarów schowek. Za przekazanie momentu na koło odpowiada dwusprzęgłowa, sześciobiegowa skrzynia automatyczna (DCT). Co ciekawe moc na tylne koło jest przekazywana za pomocą klasycznego łańcucha napędowego, a nie jak to bywa w przypadku większych skuterów za pomocą pasa transmisyjnego. Integra posiada system ABS.
Honda NC700D Integra. Inaczej niż na skuterze
Jazda modelem NC 700D Integra nie jest tak prosta jak w przypadku skuterów o sprzęgle CVT. Sprzęt zdecydowanie bardziej w swoim charakterze przypomina jazdę na motocyklu wyposażonym w automatyczną przekładnię – cóż, nie powinniśmy się temu dziwić, bo w zasadzie takim jest. W przypadku zwykłego skutera wystarczy odpalić silnik i dodać gazu, motocykl od razu zaczyna jechać i nabierać prędkości. W przypadku Integry, najpierw odpalamy sprzęt później wyłączamy hamulec postojowy, a następnie wciskamy przycisk z literką „D” (drive), znajdujący się na prawej manetce.
Przeczytaj również:
Honda Hornet powraca. Tak ostro jeszcze nie było
W ten sposób włączamy pierwszy bieg i dopiero ruszamy. Później wszystko dzieje się tak jak w klasycznym motocyklu, z tą różnicą, że biegi zmieniają się samoczynnie. Możemy oczywiście pokusić się o manualną zmianę przełożeń. Wystarczy, że na kierownicy odszukamy przycisk z oznaczeniem AT/MT i wciśniemy go. Teraz możemy sekwencyjnie zmieniać biegi za pomocą przycisków: +/-.
Honda NC700D Integra. Czy warto?
Honda NC700D Integra nie jest szczególnie popularnym jednośladem w naszym kraju, a szkoda, bo w praktyce może okazać się, że sprzęt ten jest jeszcze bardziej uniwersalny od swoich motocyklowych braci. Na plus zdecydowanie przemawia niskie spalanie, konkretna ochrona przed wiatrem i prosty, a zarazem bardzo żywotny silnik. Nie może być jednak tylko różowo. Użytkownicy narzekają na niezbyt duży schowek oraz problemy z pracą skrzyni biegów przy małych prędkościach – podczas manewrowania dochodzi często do redukcji drugiego biegu na pierwszy, przez co motocyklista wyraźnie może odczuć szarpnięcie oraz destabilizację toru jazdy.
Dane techniczne: Honda NC 700 D Integra:
Dane techniczne | Honda NC 700D Integra |
SILNIK | |
Typ | czterosuwowy, SOHC |
Chłodzenie | chłodzony powietrzem |
Układ | dwucylindrowy, rzędowy |
Pojemność skokowa | 670 ccm |
Średnica x skok tłoka | 73 mm x 80 mm |
Stopień sprężania | 10,7: 1 |
Moc maksymalna | 37,5 kW (51 KM) przy 6250 obr/min |
Maksymalny moment | 62 Nm przy 4750 obr/min |
Zasilanie | wtrysk paliwa PGM-FI |
Rozruch | elektryczny |
Przeniesienie napędu | 6-stopniowa, automatyczna skrzynia z podwójnym, wielotarczowym sprzęgłem, końcowe łańcuchem O-ring |
Rama | stalowa |
Zawieszenie przednie | teleskopowe, skok 120 mm |
Zawieszenie tylne | wahacz wleczony Pro-Link, jeden elementy resorujaco-tłumiący, skok 120 mm |
Hamulec przedni | Tarczowy, tarcza:320 mm |
Hamulec tylny | Tarczowy, tarcza: 240 mm |
Opona przód | 120/70-ZR17M/C |
Opona tył | 160/60-ZR17M/C |
WYMIARY I MASY | |
Długość | 2195 mm |
Szerokość | 790 mm |
Wysokość | 1440 mm |
Prześwit | 135 mm |
Wysokość siedzenia | 790 mm |
Masa pojazdu z płynami | 238 kg |
Zbiornik paliwa | 14,1 l |
V-Max | 160 km/h |
W moim odczuciu jest to Ślepy zaułek
Jeździłem SilverWingiem Hondy od 2010 a Integrą zajarany bylem na maksa dopóki nie wsiadlem w 2012 w salonie. Po pierwsze pozycja za kierownicą w porownaniu z innymi maksiskuterami a w szczególności z Silverem niewygodna. Nie mozna wyciągnąć nóg, kanapa szeroka i gniecie jajka. Pod siedzeniem miejsca malutko…. W silwerze pod siedzenie mozna bylo sie zapakowac na weekend pod namiot w dwie osoby i zabrać materac. Nieposiadając kufra.
Do integry schowasz rekawiczki bo kawet kask sie nie zmiesci, orzeszek to nie kask.
Cierpi tez na nadwagę. Jest cieższa od NC700XD.
Jedyny plus- zajebiscie chroni przed wiatrem.
Aha w opisie jest błąd:
Ncki x i S z manualem, maja 48kucy
NCki z DCT, czyli XD i XS a takze integra maja 52 kuce
Motocykl faktycznie niedoceniany. Zaczynam moim 4 sezon już prawie 18tys. nawinięte. Użytkuje jako turystyczny dwa razy zaliczyłem Stelvio i Glossglockner. Z kompletem kufrow maks. 4litry na 100km. Przy dużej szybie super ochrona przed wiatrem. Schowek pod fotelem faktycznie mały tylko na graty. Skrzynia bardzo fajna mnie bardzie denerwuje wrzucanie 6 biegu przy prędkości 70-80 a wtedy przy niskich obrotach silnik wpada w drgania więc wrzucam tryb Sport i utrzymuje wyższe obroty na niższym biegu. Podsumowując świetny środek lokomocji za stosunkowo małe pieniądze. Polecam
Nie moja bajka.