Aktualnie czytasz:
Honda NC700D Integra. Najbardziej motocyklowy skuter na rynku?
3

W roku 2012 Honda zaproponowa艂a 艣wiatu szalony projekt jakim by艂o wsadzenie silnika 偶ywcem wyrwanego z samochodu do motocykli o totalnie r贸偶nych przeznaczeniach. Tak powsta艂 turystyk NC 700 X, tak powsta艂 naked bike NC 700 S i tak powsta艂 prawdopodobnie najbardziej motocyklowy skuter 艣wiata, Honda NC700D Integra!

Jeste艣my prawie pewni, 偶e du偶emu procentowi fan贸w dw贸ch k贸艂ek na sam膮 my艣l o tym sprz臋cie w艂os je偶y si臋 na g艂owie. No c贸偶, NC700D Integra by艂 bardzo 艣mia艂ym projektem japo艅skich in偶ynier贸w. Dzisiaj mo偶emy im za to podzi臋kowa膰, bo Integra w jakim艣 stopniu przetar艂a drog臋 skuterowi, kt贸ry dzisiaj cieszy si臋 szczeg贸ln膮 estym膮, mowa oczywi艣cie o modelu X-ADV.

Skuter, kt贸ry chce by膰 turystykiem.聽NC700D Integra

Wszystkie trzy jedno艣lady zaprezentowane w 2011 na targach EICMA w Mediolanie maj膮 ten sam wsp贸lny mianownik - silnik. To dwucylindrowa jednostka nap臋dowa o pojemno艣ci 670 ccm, generuj膮ca moc na poziomie 48 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynosz膮cym 60 Nm. To niezwykle zaskakuj膮ce, ale o ile w przypadku motocykli z serii NC sk艂aniali艣my si臋 raczej ku okre艣leniu, 偶e jest to motocykl miejski, to ten sam silnik w wydaniu "skuterowym" bardziej zach臋ca nas do stwierdzenia, 偶e ten model lubi聽wyjecha膰 poza rogatki miasta.

NC700D Integra

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Tak naprawd臋 nie mo偶emy jednoznacznie tego pojazdu nazwa膰 skuterem - ten sprz臋t ma wiele cech pe艂noprawnego motocykla. Integra posiada 17-calowe aluminiowe ko艂a, kt贸re jednoznacznie kojarz膮 nam si臋 z motocyklowym stylem. Z kolei pod siedzeniem(zupe艂nie tak jak w skuterach znajduje si臋 zbiornik paliwa, a w tam, gdzie w klasycznym motocyklu szukaliby艣my zbiornika znajdziemy sporych rozmiar贸w schowek. Za przekazanie momentu na ko艂o odpowiada dwusprz臋g艂owa, sze艣ciobiegowa skrzynia automatyczna (DCT). Co ciekawe moc na tylne ko艂o jest przekazywana za pomoc膮 klasycznego 艂a艅cucha nap臋dowego, a nie jak to bywa w przypadku wi臋kszych skuter贸w za pomoc膮 pasa transmisyjnego. Integra posiada system ABS.

Jazda modelem NC 700D Integra nie jest tak prosta jak w przypadku skuter贸w o sprz臋gle CVT. Sprz臋t zdecydowanie bardziej w swoim charakterze przypomina jazd臋 na motocyklu wyposa偶onym w automatyczn膮 przek艂adni臋 - c贸偶, nie powinni艣my si臋 temu dziwi膰, bo w zasadzie takim jest. W przypadku zwyk艂ego skutera wystarczy odpali膰 silnik i doda膰 gazu, motocykl od razu zaczyna jecha膰 i nabiera膰 pr臋dko艣ci. W przypadku Integry, najpierw odpalamy sprz臋t p贸藕niej wy艂膮czamy hamulec postojowy, a nast臋pnie wciskamy przycisk z literk膮 "D" (drive), znajduj膮cy si臋 na prawej manetce. W ten spos贸b w艂膮czamy pierwszy bieg i dopiero ruszamy. P贸藕niej wszystko dzieje si臋 tak jak w klasycznym motocyklu, z t膮 r贸偶nic膮, 偶e biegi zmieniaj膮 si臋 samoczynnie. Mo偶emy oczywi艣cie pokusi膰 si臋 o manualn膮 zmian臋 prze艂o偶e艅. Wystarczy, 偶e na kierownicy odszukamy przycisk z oznaczeniem AT/MT i wci艣niemyy go. Teraz mo偶emy sekwencyjnie zmienia膰 biegi za pomoc膮 przycisk贸w: +/-.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Honda NC700D Integra. Czy warto?

Honda NC700D Integra nie jest szczeg贸lnie popularnym jedno艣ladem w naszym kraju, a szkoda, bo w praktyce mo偶e okaza膰 si臋, 偶e sprz臋t ten jest jeszcze bardziej uniwersalny od swoich motocyklowych braci. Na plus zdecydowanie przemawia niskie spalanie, konkretna ochrona przed wiatrem i prosty, a zarazem bardzo 偶ywotny silnik. Nie mo偶e by膰 jednak tylko r贸偶owo. U偶ytkownicy narzekaj膮 na niezbyt du偶y schowek oraz problemy z prac膮 skrzyni bieg贸w przy ma艂ych pr臋dko艣ciach - podczas manewrowania dochodzi cz臋sto do redukcji drugiego biegu na pierwszy, przez co motocyklista wyra藕nie mo偶e odczu膰 szarpni臋cie oraz destabilizacj臋 toru jazdy.

 

 

 

 

 

Jaka jest Twoja reakcja?
83%
0%
17%
  • Kot
    3 czerwca 2020 at 00:09

    W moim odczuciu jest to 艢lepy zau艂ek
    Je藕dzi艂em SilverWingiem Hondy od 2010 a Integr膮 zajarany bylem na maksa dop贸ki nie wsiadlem w 2012 w salonie. Po pierwsze pozycja za kierownic膮 w porownaniu z innymi maksiskuterami a w szczeg贸lno艣ci z Silverem niewygodna. Nie mozna wyci膮gn膮膰 n贸g, kanapa szeroka i gniecie jajka. Pod siedzeniem miejsca malutko…. W silwerze pod siedzenie mozna bylo sie zapakowac na weekend pod namiot w dwie osoby i zabra膰 materac. Nieposiadaj膮c kufra.
    Do integry schowasz rekawiczki bo kawet kask sie nie zmiesci, orzeszek to nie kask.
    Cierpi tez na nadwag臋. Jest cie偶sza od NC700XD.
    Jedyny plus- zajebiscie chroni przed wiatrem.

    Aha w opisie jest b艂膮d:
    Ncki x i S z manualem, maja 48kucy
    NCki z DCT, czyli XD i XS a takze integra maja 52 kuce

  • Maciej
    3 czerwca 2020 at 07:10

    Motocykl faktycznie niedoceniany. Zaczynam moim 4 sezon ju偶 prawie 18tys. nawini臋te. U偶ytkuje jako turystyczny dwa razy zaliczy艂em Stelvio i Glossglockner. Z kompletem kufrow maks. 4litry na 100km. Przy du偶ej szybie super ochrona przed wiatrem. Schowek pod fotelem faktycznie ma艂y tylko na graty. Skrzynia bardzo fajna mnie bardzie denerwuje wrzucanie 6 biegu przy pr臋dko艣ci 70-80 a wtedy przy niskich obrotach silnik wpada w drgania wi臋c wrzucam tryb Sport i utrzymuje wy偶sze obroty na ni偶szym biegu. Podsumowuj膮c 艣wietny 艣rodek lokomocji za stosunkowo ma艂e pieni膮dze. Polecam

  • Marek
    3 czerwca 2020 at 11:54

    Nie moja bajka.