Aktualnie czytasz:
Honda NC700D Integra. Najbardziej motocyklowy skuter na rynku?
3

W roku 2012 Honda zaproponowała światu szalony projekt jakim było wsadzenie silnika żywcem wyrwanego z samochodu do motocykli o totalnie różnych przeznaczeniach. Tak powstał turystyk NC 700 X, tak powstał naked bike NC 700 S i tak powstał prawdopodobnie najbardziej motocyklowy skuter świata, Honda NC700D Integra!

Jesteśmy prawie pewni, że dużemu procentowi fanów dwóch kółek na samą myśl o tym sprzęcie włos jeży się na głowie. No cóż, NC700D Integra był bardzo śmiałym projektem japońskich inżynierów. Dzisiaj możemy im za to podziękować, bo Integra w jakimś stopniu przetarła drogę skuterowi, który dzisiaj cieszy się szczególną estymą, mowa oczywiście o modelu X-ADV.

Skuter, który chce być turystykiem. NC700D Integra

Wszystkie trzy jednoślady zaprezentowane w 2011 na targach EICMA w Mediolanie mają ten sam wspólny mianownik - silnik. To dwucylindrowa jednostka napędowa o pojemności 670 ccm, generująca moc na poziomie 48 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 60 Nm. To niezwykle zaskakujące, ale o ile w przypadku motocykli z serii NC skłanialiśmy się raczej ku określeniu, że jest to motocykl miejski, to ten sam silnik w wydaniu "skuterowym" bardziej zachęca nas do stwierdzenia, że ten model lubi wyjechać poza rogatki miasta.

NC700D Integra

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

Tak naprawdę nie możemy jednoznacznie tego pojazdu nazwać skuterem - ten sprzęt ma wiele cech pełnoprawnego motocykla. Integra posiada 17-calowe aluminiowe koła, które jednoznacznie kojarzą nam się z motocyklowym stylem. Z kolei pod siedzeniem(zupełnie tak jak w skuterach znajduje się zbiornik paliwa, a w tam, gdzie w klasycznym motocyklu szukalibyśmy zbiornika znajdziemy sporych rozmiarów schowek. Za przekazanie momentu na koło odpowiada dwusprzęgłowa, sześciobiegowa skrzynia automatyczna (DCT). Co ciekawe moc na tylne koło jest przekazywana za pomocą klasycznego łańcucha napędowego, a nie jak to bywa w przypadku większych skuterów za pomocą pasa transmisyjnego. Integra posiada system ABS.

Jazda modelem NC 700D Integra nie jest tak prosta jak w przypadku skuterów o sprzęgle CVT. Sprzęt zdecydowanie bardziej w swoim charakterze przypomina jazdę na motocyklu wyposażonym w automatyczną przekładnię - cóż, nie powinniśmy się temu dziwić, bo w zasadzie takim jest. W przypadku zwykłego skutera wystarczy odpalić silnik i dodać gazu, motocykl od razu zaczyna jechać i nabierać prędkości. W przypadku Integry, najpierw odpalamy sprzęt później wyłączamy hamulec postojowy, a następnie wciskamy przycisk z literką "D" (drive), znajdujący się na prawej manetce. W ten sposób włączamy pierwszy bieg i dopiero ruszamy. Później wszystko dzieje się tak jak w klasycznym motocyklu, z tą różnicą, że biegi zmieniają się samoczynnie. Możemy oczywiście pokusić się o manualną zmianę przełożeń. Wystarczy, że na kierownicy odszukamy przycisk z oznaczeniem AT/MT i wciśniemyy go. Teraz możemy sekwencyjnie zmieniać biegi za pomocą przycisków: +/-.

 
Czytaj
REKLAMA

Weź udział w konkursie Motul Azja Tour. Poznaj proste zasady.

Wygraj wyprawę motocyklową po górskich szlakach Kirgistanu. Dzika przyroda, adrenalina i spartańskie warunki gwarantowane! Sprawdź swoje siły na trasie wiodącej przez kaniony, przełęcze oraz wzdłuż górskich jezior. Sprawdź również setki innych nagród od Motul.

Honda NC700D Integra. Czy warto?

Honda NC700D Integra nie jest szczególnie popularnym jednośladem w naszym kraju, a szkoda, bo w praktyce może okazać się, że sprzęt ten jest jeszcze bardziej uniwersalny od swoich motocyklowych braci. Na plus zdecydowanie przemawia niskie spalanie, konkretna ochrona przed wiatrem i prosty, a zarazem bardzo żywotny silnik. Nie może być jednak tylko różowo. Użytkownicy narzekają na niezbyt duży schowek oraz problemy z pracą skrzyni biegów przy małych prędkościach - podczas manewrowania dochodzi często do redukcji drugiego biegu na pierwszy, przez co motocyklista wyraźnie może odczuć szarpnięcie oraz destabilizację toru jazdy.

 

 

 

 

 

Jaka jest Twoja reakcja?
83%
0%
17%
  • Kot
    3 czerwca 2020 at 00:09

    W moim odczuciu jest to Ślepy zaułek
    Jeździłem SilverWingiem Hondy od 2010 a Integrą zajarany bylem na maksa dopóki nie wsiadlem w 2012 w salonie. Po pierwsze pozycja za kierownicą w porownaniu z innymi maksiskuterami a w szczególności z Silverem niewygodna. Nie mozna wyciągnąć nóg, kanapa szeroka i gniecie jajka. Pod siedzeniem miejsca malutko…. W silwerze pod siedzenie mozna bylo sie zapakowac na weekend pod namiot w dwie osoby i zabrać materac. Nieposiadając kufra.
    Do integry schowasz rekawiczki bo kawet kask sie nie zmiesci, orzeszek to nie kask.
    Cierpi tez na nadwagę. Jest cieższa od NC700XD.
    Jedyny plus- zajebiscie chroni przed wiatrem.

    Aha w opisie jest błąd:
    Ncki x i S z manualem, maja 48kucy
    NCki z DCT, czyli XD i XS a takze integra maja 52 kuce

  • Maciej
    3 czerwca 2020 at 07:10

    Motocykl faktycznie niedoceniany. Zaczynam moim 4 sezon już prawie 18tys. nawinięte. Użytkuje jako turystyczny dwa razy zaliczyłem Stelvio i Glossglockner. Z kompletem kufrow maks. 4litry na 100km. Przy dużej szybie super ochrona przed wiatrem. Schowek pod fotelem faktycznie mały tylko na graty. Skrzynia bardzo fajna mnie bardzie denerwuje wrzucanie 6 biegu przy prędkości 70-80 a wtedy przy niskich obrotach silnik wpada w drgania więc wrzucam tryb Sport i utrzymuje wyższe obroty na niższym biegu. Podsumowując świetny środek lokomocji za stosunkowo małe pieniądze. Polecam

  • Marek
    3 czerwca 2020 at 11:54

    Nie moja bajka.