CRF250R 2018 robi wielki krok w rozwoju, dziedzicząc filozofię modelu CRF450R „Lider od pierwszego zakrętu”. Dzięki ramie siódmej generacji, poprawionej geometrii i zawieszeniu Showa, ewolucja została zdecydowanie zastąpiona przez rewolucję i teraz nowa maszyna jest uzbrojona w dokładnie takie samo podwozie, jak jej większa siostra – CRF450R oraz wyposażona w zupełnie nowy silnik DOHC.
Nasza nowa CRF250R została przeprojektowana, aby osiągnąć doskonałe przyspieszenie na starcie i znacznie większą wydajność silnika na każdym okrążeniu. Zmieniliśmy silnik Unicam na nowy silnik DOHC, który osiąga zupełnie inne wartości obrotowe. Jest dopasowany do podwozia CRF450R, które poprawiło prowadzenie i przyczepność tylnego koła. Opracowany w ramach bezpośredniej współpracy z zespołem HRC jako kompletny pakiet, CRF250R 2018 jest konkurencyjną, wytrzymałą i niezawodną maszyną wyścigową – mówi Mikio Uchiyama, szef projektu CRF250R 2018.
CRF250R 2018 pozostawia ubiegłoroczną wersję modelu daleko za sobą, dzięki 5 % wzrostowi współczynnika mocy do masy. W bezpośrednim porównaniu nowa maszyna ma o 3 % lepsze przyspieszenie na dystansie 0-10 m i jest o 3,6 % szybsza na pierwszych 30 m. To dla zobrazowania, połowa długości motocykla w pierwszym przypadku i cała długość w drugim.
Zupełnie nowy silnik z dwoma wałkami rozrządu w głowicy (DOHC), skróconym skokiem tłoka oraz większą średnicą cylindra ma większe zawory i przeprojektowany układ wlotowo-wydechowy, co pozwoliło na uzyskanie dodatkowych 9% mocy, osiąganych w górnym zakresie obrotów i w znacznie szerszym ich zakresie. CRF250R 2018 jest stworzona do tego, by od startu do mety, okrążenie za okrążeniem, wypracowywać coraz lepsze czasy.
Nowa konstrukcja Hondy oparta jest o podwozie, w którym udało się scentralizować rozkład masy. To rozwiązanie identyczne ze stosowanym w modelu CRF450R, pozwalające na efektywniejsze wykorzystanie mocy. Jego geometria i nisko położony środek ciężkości gwarantują lepszy kontakt tylnej opony z podłożem. Nowa CRF250R jest wyposażona w sprężynowy amortyzator Showa o skoku 49 mm, czyli to samo rozwiązanie jakie zastosowane jest w obecnej CRF450R, pozwalające na szeroki zakres regulacji.
Podobnie jak CRF450R, tak i CRF250R została zaprojektowana z uwzględnieniem walorów aerodynamicznych. Nadano jej gładkiego, niemal organicznego kształtu, zapewniając kierowcy swobodę ruchów. Grafiki na owiewkach i pozostałych elementach motocykla są odporne na zarysowania, w całości dopełniając stylu maszyny.
Standardowym wyposażeniem CRF250R, podobnie jak i CRF450R jest elektryczny rozrusznik.
Honda CRF250R 2018 – specyfikacja:
SILNIK |
|
Typ |
Chłodzony cieczą, 1-cylindrowy, 4-suwowy, DOHC |
Pojemność (cm³) |
249,4 cm3 |
Średnica i skok tłoka (mm) |
79mm x 50,9mm |
Kompresja |
13,9 : 1 |
Pojemność miski olejowej |
1250cm3 |
SYSTEM PALIWOWY |
|
Paliwo |
Wtrysk |
Zbiornik paliwa |
6,3 litra |
SYSTEM ELEKTRYCZNY |
|
Zapłon |
Tranzystorowy |
Rozrusznik |
Elektryczny |
NAPĘD |
|
Sprzęgło |
Mokre, wielotarczowe |
Skrzynia biegów |
Stałe zazębienie |
Przeniesienie napędu |
Łańcuch |
RAMA |
|
Typ |
Aluminiowa, podwójna |
PODWOZIE |
|
Wymiary (dł*szer*wys) |
2183mm x 827mm x 1274mm |
Rozstaw osi |
1486 mm |
Kąt główki ramy |
27,5 stopni |
Wyprzedzenie |
116 mm |
Wysokość siedzenia |
957 mm |
Prześwit |
327 mm |
Masa własna (z płynami i paliwem) |
108 kg |
ZAWIESZENIE |
|
Przód |
Sprężynowe Showa 49mm |
Tył |
Pojedynczy amortyzator Showa z systemem Pro-Link |
KOŁA |
|
Felgi przód |
Aluminiowe szprychowe |
Felgi tył |
Alumininiowe szprychowe |
Opony przód |
80/100-21 Dunlop MX3S |
Opony tył |
100/90-19 Dunlop MX3S |
HAMULCE |
|
Przód |
Hydrauliczne, tarcze 260mm typu wave |
Tył |
Hydrauliczne, tarcze 240mm typu wave |