HONDA CRF250R 2018 – lider od pierwszego zakrętu

CRF250R 2018 robi wielki krok w rozwoju, dziedzicząc filozofię modelu CRF450R „Lider od pierwszego zakrętu”. Dzięki ramie siódmej generacji, poprawionej geometrii i zawieszeniu Showa, ewolucja została zdecydowanie zastąpiona przez rewolucję i teraz nowa maszyna jest uzbrojona w dokładnie takie samo podwozie, jak jej większa siostra – CRF450R oraz wyposażona w zupełnie nowy silnik DOHC.

Nasza nowa CRF250R została przeprojektowana, aby osiągnąć doskonałe przyspieszenie na starcie i znacznie większą wydajność silnika na każdym okrążeniu. Zmieniliśmy silnik Unicam na nowy silnik DOHC, który osiąga zupełnie inne wartości obrotowe. Jest dopasowany do podwozia CRF450R, które poprawiło prowadzenie i przyczepność tylnego koła. Opracowany w ramach bezpośredniej współpracy z zespołem HRC jako kompletny pakiet, CRF250R 2018 jest konkurencyjną, wytrzymałą i niezawodną maszyną wyścigową – mówi Mikio Uchiyama, szef projektu CRF250R 2018.

CRF250R 2018 pozostawia ubiegłoroczną wersję modelu daleko za sobą, dzięki 5 % wzrostowi współczynnika mocy do masy. W bezpośrednim porównaniu nowa maszyna ma o 3 % lepsze przyspieszenie na dystansie 0-10 m i jest o 3,6 % szybsza na pierwszych 30 m. To dla zobrazowania, połowa długości motocykla w pierwszym przypadku i cała długość w drugim.

Zupełnie nowy silnik z dwoma wałkami rozrządu w głowicy (DOHC), skróconym skokiem tłoka oraz większą średnicą cylindra ma większe zawory i przeprojektowany układ wlotowo-wydechowy, co pozwoliło na uzyskanie dodatkowych 9% mocy, osiąganych w górnym zakresie obrotów i w znacznie szerszym ich zakresie. CRF250R 2018 jest stworzona do tego, by od startu do mety, okrążenie za okrążeniem, wypracowywać coraz lepsze czasy.

Nowa konstrukcja Hondy oparta jest o podwozie, w którym udało się scentralizować rozkład masy. To rozwiązanie identyczne ze stosowanym w modelu CRF450R, pozwalające na efektywniejsze wykorzystanie mocy. Jego geometria i nisko położony środek ciężkości gwarantują lepszy kontakt tylnej opony z podłożem. Nowa CRF250R jest wyposażona w sprężynowy amortyzator Showa o skoku 49 mm, czyli to samo rozwiązanie jakie zastosowane jest w obecnej CRF450R, pozwalające na szeroki zakres regulacji.

Podobnie jak CRF450R, tak i CRF250R została zaprojektowana z uwzględnieniem walorów aerodynamicznych. Nadano jej gładkiego, niemal organicznego kształtu, zapewniając kierowcy swobodę ruchów. Grafiki na owiewkach i pozostałych elementach motocykla są odporne na zarysowania, w całości dopełniając stylu maszyny.

Standardowym wyposażeniem CRF250R, podobnie jak i CRF450R jest elektryczny rozrusznik.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Honda CRF250R 2018 – specyfikacja:

SILNIK

 

Typ

Chłodzony cieczą, 1-cylindrowy, 4-suwowy, DOHC

Pojemność (cm³)

249,4 cm3

Średnica i skok tłoka (mm)

79mm x 50,9mm

Kompresja

13,9 : 1

Pojemność miski olejowej

1250cm3

SYSTEM PALIWOWY

 

Paliwo

Wtrysk

Zbiornik paliwa

6,3 litra

SYSTEM ELEKTRYCZNY

 

Zapłon

Tranzystorowy

Rozrusznik

Elektryczny

NAPĘD

 

Sprzęgło

Mokre, wielotarczowe

Skrzynia biegów

Stałe zazębienie

Przeniesienie napędu

Łańcuch

RAMA

 

Typ

Aluminiowa, podwójna

PODWOZIE

 

Wymiary (dł*szer*wys)

2183mm x 827mm x 1274mm

Rozstaw osi

1486 mm

Kąt główki ramy

27,5 stopni

Wyprzedzenie

116 mm

Wysokość siedzenia

957 mm

Prześwit

327 mm

Masa własna (z płynami i paliwem)

108 kg

ZAWIESZENIE

 

Przód

Sprężynowe Showa 49mm

Tył

Pojedynczy amortyzator Showa z systemem Pro-Link

KOŁA

 

Felgi przód

Aluminiowe szprychowe

Felgi tył

Alumininiowe szprychowe

Opony przód

80/100-21 Dunlop MX3S

Opony tył

100/90-19 Dunlop MX3S

HAMULCE

 

Przód

Hydrauliczne, tarcze 260mm typu wave

Tył

Hydrauliczne, tarcze 240mm typu wave

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button