
- Ta Honda CBR1100XX Blackbird przejechała ponad 750 000 km!
- Davide Bertuletti pokonuje średnio ponad 100 000 km rocznie
- Bez poważnych awarii i remontu silnika - dwukrotnej wymiany wymagał jedynie alternator
Taki przebieg kompletnie nie robi wrażenia na pojazdach ciężarowych, autobusach czy nawet samochodach osobowych, ale jest sporym osiągnięciem dla motocykli. Davide Bertuletti pokonał swoją Hondą CBR1100XX Blackbird dokładnie 752 299 km i odnotował zaledwie dwie usterki.
Jednoślady dla jednych są środkiem codziennego transportu, dla innych weekendową zabawką, a dla Davide Bertulettiego pojazdem, który użytkowany jest w każdy możliwy sposób. Włoch przyznaje, że jego główną pasją jest dalekie podróżowanie, a na swoim koncie ma już odwiedzoną większą część krajów znajdujących się w Europie. Nie zmienia to jednak faktu, że pokonywanie średnio 100 000 km rocznie jest wyjątkowo trudnym zadaniem nawet dla najtwardszych globtroterów. Davide przyznaje jednak, że przejechany dystans to również spora zasługa miłości – jego ukochana prowadzi biznes w Sztokholmie, którą odwiedza co najmniej trzy razy w ciągu roku. Nawet przez chwile nie myśli o podróży samolotem, bo jedynym słusznym wyborem jest motocykl, zapakowane kufry i potężna frajda czerpana z każdego przejechanego kilometra.
Davide Bertuletti związany motoryzacją jest od zawsze. Zaczynał już w wieku zaledwie 14 lat stawiając pierwsze kroki na motorowerach o pojemności 50 cm3. Później nadszedł czas na enduro, jednakże Włoch doszedł do wniosku, że ten typ motocykli kompletnie nie sprawdza się na długie i wymagające podróże. Wybór padł na segment jednośladów sportowo-turystycznych, a dokładniej na Hondę CBR1100XX Blackbird, która obecnie ma przejechane 752 299 km.
Najważniejsze informacje:
- Niezawodność i bezawaryjność do znudzenia – ten egzemplarz Hondy CBR1100XX Blackbird pokonał ponad 750 000 km.
- Lista usterek jest wyjątkowo krótka. Silnik nigdy nie był remontowany, a dwukrotnej wymiany wymagał jedynie alternator.
- Włoch pokonuje ponad 100 000 km rocznie.
Bez remontu i bez napraw
Włoch nie prowadzi starannych statystyk na temat swojego motocykla, a wszystko dla tego, że jest mechanikiem z zawodu, prowadzi własny warsztat i serwisem CBR1100XX zajmuje się osobiście. Skrupulatnie dba o stan techniczny, wymianę oleju i innych elementów, aby jednoślad zawsze był gotowy do pokonania kolejnej długiej i wymagającej trasy.
Mój motocykl ma się świetnie biorąc pod uwagę przebieg. Nigdy nie było większych napraw, tylko alternator wymagał dwukrotnej wymiany. Tak jak maratończyk potrzebuje dobrych butów do biegania, aby dotrzeć do mety z dobrym samopoczuciem, tak motocyklista może z powodzeniem pokonywać kilometry tylko wtedy, gdy jego motocykl sprosta temu zadaniu. Honda CBR1100XX Super Blackbird jest pod tym względem szczególnie niezawodna. Mój XX pokonał ponad 750 000 km i to bez remontu silnika. – komentuje Davide Bertuletti.
Honda CBR1100XX Blackbird – legenda prędkości
Honda CBR1100XX Blackbird to motocykl, który na zawsze zapisał się w historii jednośladów. Zaprezentowany w 1996 roku został stworzony z jednym głównym celem – odebrać Kawasaki ZZR1100 tytuł najszybszego seryjnego motocykla świata. Cel ten udało się osiągnąć, gdyż Blackbird osiągał prędkość maksymalną 287 km/h, stając się nowym królem w tym wyścigu zbrojeń. Jego panowanie nie trwało jednak długo, bo w 1999 roku Suzuki zaprezentowało model GSX1300R Hayabusa, który pobił rekord Hondy, osiągając zawrotne 312 km/h. Co ciekawe, nazwa „Hayabusa” oznacza po japońsku sokoła wędrownego – drapieżnika polującego na czarne ptaki, co można interpretować jako symboliczne „polowanie” na Blackbirda.
Sam przydomek motocykla Blackbird nawiązuje do legendarnego samolotu zwiadowczego Lockheed SR-71 Blackbird, który był najszybszą maszyną swoich czasów. Podobnie jak odrzutowiec, motocykl Hondy wyróżniał się nie tylko prędkością, ale także nowoczesną aerodynamiką i stabilnością przy dużych prędkościach. Pod względem technicznym CBR1100XX był wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 1137 cm3 generujący moc 164 KM, co pozwalało na przyspieszenie do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy. Dzięki temu Blackbird łączył sportowe osiągi z niezwykłą kulturą pracy i wygodą, czyniąc go świetnym motocyklem sportowo-turystycznym.
Produkcja modelu trwała aż 10 lat – od 1996 do 2007 roku, a mimo jej zakończenia Blackbird wciąż cieszy się ogromnym uznaniem wśród motocyklistów. Niezawodność, świetne osiągi i komfort jazdy sprawiają, że do dziś jest uważany za jeden z najlepszych motocykli w swojej klasie.
Przeczytaj również:
TOP 10 – najszybsze motocykle świata 2024: Moc to nie wszystko?