Honda ADV 350 2022: nowy skuter w stylu Adventure wjeżdża na salony [zdjęcia, cena, dane techniczne]

Informacja prasowa

W skrócie
  • Skuter do codziennych dojazdów i weekendowych wypadów poza utwardzone szlaki
  • Najbardziej zaawansowane zawieszenie w tej klasie skuterów
  • Wysoki prześwit, koła i opony sprzyjające jeździe po zróżnicowanych nawierzchniach
  • Wyświetlacz LCD typu Rally oraz Honda Smartphone Voice Control w standardzie
  • ADV 350 już wkrótce w polskich salonach

W lutym tego roku do oferty HONDY dołączy nowy model – ADV 350, drugi z rodziny skuterów w stylu Adventure, o nadwoziu typu SUV. Wzorowany na X-ADV, swoim starszym bracie, ADV 350 stanowi propozycję dla ludzi aktywnych, którzy potrzebują wygodnego jednośladu do codziennych dojazdów do pracy, a w weekendy organizują wypady poza miasto. Z pewnością docenią oni dobrą zabawę na skuterze, którym da się zjechać z utwardzonych dróg.

Zarówno konstrukcja modelu ADV 350, jak i jego wyposażenie dostosowane zostały do upodobań nowej grupy nabywców. Skuter otrzymał przednie zawieszenie typu motocyklowego o największym skoku w klasie, wynoszącym 125 mm, którego wykorzystanie możliwe jest dzięki wysoko zamontowanej przedniej części nadwozia. Tylne zawieszenie modelu ADV 350 również ma bardziej zaawansowaną konstrukcję niż to zazwyczaj spotykane w konwencjonalnych, typowo szosowych skuterach. Zastosowano tu podwójny amortyzator z oddzielnymi zbiornikami oleju, które na dłużej zapewniają dobre parametry pracy tylnego zawieszenia i dużą skuteczność tłumienia nierówności.

Miejski Adventure w skuterowym stylu

Skuter Honda ADV 350 jest rozwinięciem wizji, która za sprawą modelu X-Adv zszokowała wielu połączeniem cech motocykla enduro z funckjonalnością dużego skutera. Agresywne, niemal rajdowe nadwozie oraz zaawansowane zawieszenie o sporych możliwościach dopełniły całości, tworząc jedyny w swoim rodzaju pojazd. Honda ADV 350 zdaje się kontynuować ten trend w bardziej przystepnym segmencie i okiełznanej wizualnie formie.

Dopełnieniem wyjątkowych cech podwozia są 145 milimetrowy prześwit oraz sześcioramienne obręcze kół o wzorze w kształcie litery X, zaopatrzone w bezdętkowe opony z szerokim, klockowym bieżnikiem. Koła o takiej budowie nie tylko wyglądają nowocześnie, ale są również lżejsze, dzięki czemu poprawiają zwinność i zwrotność maszyny, pozwalają na lepsze wyczucie drogi, a także zapewniają optymalną przyczepność na wszystkich rodzajach nawierzchni. Ponadto kierowcę wspiera system kontroli momentu obrotowego HSTC, oferujący dwa poziomy interwencji do wyboru.

Charakteru Adventure dodaje skuterowi wyświetlacz LCD typu Rally, zamontowany wysoko, za regulowaną w zakresie 133 mm szybą. Umożliwia on kierowcy wgląd we wszelkie potrzebne informacje bez potrzeby odrywania wzroku od drogi, co wpływa na poprawę bezpieczeństwa jazdy. Co więcej, oferowana w standardzie łączność obsługiwana jest przez system sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control, który jest dostępny w ADV 350 również jako wyposażenie standardowe. Zapewnia on łatwy dostęp do połączeń telefonicznych, wiadomości, nawigacji czy muzyki.

Dostępność

Skutery ADV 350 wjadą do autoryzowanych stacji dealerskich jeszcze w tym miesiącu. Pierwszą okazją do obejrzenia tych maszyn z bliska będą dni otwarte, których termin Honda potwierdzi już wkrótce.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Przeczytaj też:

2000 sztuk skuterów Honda Forza 125 sprzedanych w Polsce! Świętujemy z Hondą

Cena i kolory

Znamy już cenę nowego maxi-skutera Honda. Model ADV 350 ma kosztować 28600 zł w podstawowej wersji. Do maszyny dostępne będą także dedykowane oryginalne akcesoria Honda.

Skuter Honda ADV 350 dostępny będzie w trzech wersjach kolorystytcznych: Spangle silver metallic, Matte carbonium grey metallic oraz Mat Carnelian red metallic.

Honda ADV 350 2022: dane techniczne

  • Średnica cylindra x skok tłoka (mm) 77 x 70,8
    Dawkowanie paliwa PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
    Stopień sprężania 10,5:1
    Emisja C02 (g/km) 79g/km
    Pojemność skokowa (cm³) 330
    Typ silnika Chłodzony cieczą 4-suwowy SOHC 1-cylindrowy; zgodny z Euro 5
    Moc maksymalna (KM) 29,2 KM (21.5 kW) / 7500 obr./min.
    Maks. moment obrotowy (Nm) 31,5 Nm / 5250 obr./min.
    Pojemność miski olejowej (Litres) 1,8 L
    Rozrusznik Elektryczny
  • System ABS 2-kanałowy
    Hamulec przedni 256mm tarcza
    Hamulec tylny 240mm tarcza
    Zawieszenie przednie Odwrócony widelec
    Zawieszenie tylne Podwójny amortyzator
    Rozmiar opony przedniej 120/70-15MC 56P
    Rozmiar opony tylnej 140/70-14MC 62P
    Koło przednie 15 cali
    Koło tylne 14 cali
  • Pojemność akumulatora (Ah) 12V-8,6 AH
    Kąt pochylenia główki ramy 26,5°
    Wymiary (dł. x szer. x wys.) (mm) 2200 mm x 895 mm x 1430 mm
    Typ ramy Stalowa, rurowa
    Pojemność zbiornika paliwa (litry) 11,7L
    Zużycie paliwa (l / 100 km) 3,4 l/100km
    Prześwit (mm) 145 mm
    Lampa przednia LED
    Masa własna pojazdu (kg) 186 kg
    Wysokość siedzenia (mm) 795 mm
    Wyprzedzenie (mm) 89 mm
    Rozstaw osi (mm) 1520 mm
  • Sprzęgło Automatyczne sprzęgło odśrodkowe, suche
    Przełożenie końcowe Pasek klinowy
    Typ skrzyni biegów CVT
  • Wskaźniki Ekran LCD, zegar, dwa liczniki przebiegu, wskaźnik zużycia paliwa, wskaźnik Honda SMART Key.
    Lampa tylna LED
    Łączność Tak
    Gniazdo USB Tak
    Sygnalizacja awaryjnego hamowania Tak
    System zabezpieczeń Immobilizer

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button