Aktualnie czytasz:
Test Ferro 202: Niepozorna pi臋膰dziesi膮tka

Zima to dobry czas, aby jeszcze dog艂臋bniej poznawa膰 testowane pojazdy. Skuterowo.com przejecha艂o setki kilometr贸w w ka偶dych warunkach do艣膰 nietypowym jedno艣ladem.

Skuterowo.com od dawna mia艂o w planach zaprezentowanie motoroweru. To idealny pretekst do tego, aby ka偶dy si臋 zastanowi艂 nad wadami i zaletami tego typu pojazdu.

Dostarczony egzemplarz Ferro 202 by艂 fabrycznie nowy.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Ferro 202 to tak naprawd臋 po艂膮czenie skutera i motoroweru. Brak podestu na nogi, cienkie opony i p贸艂automat. To najwa偶niejsze cechy tego pojazdu. Pierwszy kontakt z maszyn膮 nieco zaskakuje. W oczy rzucaj膮 si臋 du偶e ko艂a i brak lewej klamki, kt贸ra w skuterach odpowiada za tylny hamulec, a w motocyklach za dzia艂anie sprz臋g艂a. To dlatego, bo znajdziemy tutaj p贸艂automatyczn膮 skrzyni臋 bieg贸w. Co to oznacza? Prostot臋 obs艂ugi dzi臋ki braku konieczno艣ci operowania sprz臋g艂em. Wbijasz jedynk臋 i po prostu jedziesz. Dostarczony do Skuterowo.com egzemplarz by艂 fabrycznie nowy, z zerowym przebiegiem.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Cienkie opony maj膮 swoje wady i zalety.

Prowadzenie. Pierwsze metry ukazuj膮 jeden z minus贸w w膮skich opon. Mniejsze pole styku z pod艂o偶em, to strata na przyczepno艣ci. Mo偶na to odczu膰 podczas pokonywania zakr臋t贸w, nerwowej redukcji bieg贸w i przede wszystkim podczas u偶ywanie przedniego hamulca. Nawet delikatne operowanie jego klamk膮 na mokrej nawierzchni powoduje u艣lizgi. Warto w trudniejszych warunkach pogodowych mie膰 na uwadze ten fakt i zachowywa膰 bezpieczn膮 odleg艂o艣膰 od poprzedzaj膮cego nas pojazdu.
Pokonywanie zakr臋t贸w jest bardzo przyjemne. Du偶e ko艂a gwarantuj膮 lepsze doznania podczas sk艂adania si臋 na wira偶ach. Oczywi艣cie bez przesady. Ograniczaj膮 nas boczne podpory n贸g. Zahaczenie nimi o asfalt mo偶e mie膰 przykre konsekwencje.

Kanapa mog艂aby by膰 szersza.

Komfort. Du偶a 艣rednica obr臋czy gwarantuje nam brak nieprzyjemnych wra偶e艅 po najechaniu na r贸偶nego rodzaju nier贸wno艣ci, kt贸rych w ko艅cu w naszym kraju nie brakuje. Dodatkowo na przyjemno艣膰 z jazdy wp艂ywa dobrze zaprojektowane przednie zawieszenie o do艣膰 du偶ym skoku. Z ty艂u znajdziemy dwa amortyzatory resoruj膮co t艂umi膮ce. Ich mi臋kko艣膰 mo偶na doceni膰 zw艂aszcza na d艂u偶szych trasach pokonywanych na r贸偶nego rodzaju nawierzchni. Niestety siedzisko Ferro 202 naszym zdaniem jest za w膮skie. Trzeba si臋 do niego po prostu przyzwyczai膰. Podczas pierwszej wycieczki pewna cz臋艣膰 cia艂a zaczyna po prostu bole膰.

Serce Ferro 202 jest bardzo dynamiczne.

Silnik. To najwi臋ksze zaskoczenie w przypadku Ferro. Czterosuwowa jednostka jest bardzo 偶wawa. Jej d藕wi臋k niczym nie przypomina takiej, kt贸r膮 mo偶na spotka膰 w innych miejskich pi臋膰dziesi膮tkach. S艂ycha膰 wyra藕nie, 偶e akustycy du偶o uwagi po艣wi臋cili odpowiedniej konfiguracji zar贸wno silnika, jak i wydechu. Jego moc to 3.5 KM, kt贸ra bardzo dobrze jest wykorzystywane przez wspomnian膮 czterobiegow膮 skrzyni臋 bieg贸w. Pierwsza czterdziestka pojawia si臋 na liczniku zaraz po wrzuceniu dw贸jki. Na tr贸jce dalszy odczyt jest ju偶 niemo偶liwy, poniewa偶 wyskalowany do tylko 50 km/h licznik zostaje "zamykany". Zgodnie ze wskazaniami GPSu pr臋dko艣膰 maksymalna na ostatnim, czwartym biegu wynosi 75 km/h w przypadku egzemplarzy bez blokad. Spory udzia艂 w tych osi膮gach ma niewielka masa w艂asna (95 kg) i niskie opory toczenia dzi臋ki profilowi opon.

P贸艂automat. To dla wielu najwi臋ksza ciekawostka. Jak to dzia艂a? Bardzo prosto i bez u偶ycia sprz臋g艂a. To rozwi膮zanie ma swoje wady i zalety, dlatego warto wiedzie膰 nieco wi臋cej na temat charakterystyki jazdy z tak膮 przek艂adni膮. Zmiana prze艂o偶e艅 odbywa si臋 za pomoc膮 dwustronnej d藕wigni no偶nej. Je艣li kiedykolwiek mia艂e艣 do czynienia ze skrzyni膮 tradycyjn膮, jej obs艂uga b臋dzie wymaga艂a przyzwyczajenia, co jednak nie jest a偶 takie trudne, co mo偶na zaobserwowa膰 ogl膮daj膮c wideo test Ferro 202 Skuterowo.com.

Wykonanie. Jako艣膰 jest na wystarczaj膮cym poziomie. Plastiki wykonane s膮 ze 艣redniej klasy materia艂u, jednak s膮 dobrze spasowane. Nic nie wydaje dziwnych d藕wi臋k贸w i nie przesuwa si臋 wzgl臋dem siebie. Nawet podczas demonta偶u niekt贸rych element贸w w niskich temperaturach nie trzeba przesadnie przejmowa膰 si臋 ich uszkodzeniem.

O艣wietlenie. Przedni reflektor zapewnia dostateczn膮 ilo艣膰 艣wiat艂a. Przy odpowiedniej regulacji k膮ta klosza przedniego dobrze widzimy to, co dzieje si臋 przed pojazdem. Z ty艂u r贸wnie偶 nie jest 藕le. W nocy jeste艣my doskonale widoczni nawet z 400 metr贸w.

Deska rozdzielcza jest pragmatycznie urz膮dzona.

Deska rozdzielcza. Na pierwszy rzut oka mo偶na by膰 zdziwionym faktem, 偶e pr臋dko艣ciomierz jest wyskalowany do 50 km/h. Widocznie konstruktorzy nie przywi膮zali wi臋kszej wagi do tych kierowc贸w, kt贸rzy b臋d膮 chcieli swoje Ferro zwolni膰 z kaga艅ca ograniczaj膮cego pr臋dko艣膰 do 45 km/h. Pr贸cz tego wska藕nik kierunkowskaz贸w, 艣wiate艂 drogowych, wska藕nik poziomu paliwa i kontrolki informuj膮ce o aktualnym prze艂o偶eniu. Bardzo przydatne w p贸艂automacie.

Schowek pomie艣ci komplet narz臋dzi...

U偶ytkowo艣膰 na codzie艅. Najwi臋ksz膮 wad膮 wszystkich tego typu pojazd贸w jest brak schowka pod siedziskiem. W Ferro 202 pod kanap膮 znajdziemy bak paliwa i minimalnych rozmiar贸w schowek na narz臋dzia i niewielkie drobiazgi. Zwi臋kszaj膮c nieco szeroko艣膰 pojazdu z pewno艣ci膮 uda艂oby si臋 zorganizowa膰 wi臋ksz膮 przestrze艅 baga偶ow膮. Dlatego tak wa偶na jest 艣wiadomo艣膰 wyboru. Decyduj膮c si臋 na motorower jeste艣my zmuszeni do kilku wyrzecze艅. Kolejnym z nich jest brak ochrony przed warunkami atmosferycznymi. Dotyczy to przede wszystkim dolnych ko艅czyn. Musimy si臋 liczy膰 z tym, 偶e woda i b艂oto b臋dzie l膮dowa膰 na naszych butach i nogawkach. Nie unikniemy tego, jedyn膮 recept膮 s膮 nieprzemakalne spodnie i obuwie. Za to otrzymujemy inny "prezent". Ogrzewanie kostek. Oparcia n贸g znajduj膮 si臋 w s膮siedztwie obudowy skrzyni bieg贸w i wa艂u korbowego. Ciep艂y olej tam zgromadzony oddaje sporo ciep艂a. Trzeba si臋 jedynie nieco bardziej nogami "przytuli膰" do osi pojazdu. Innym zaskoczeniem mo偶e by膰 r臋czne ssanie. To ju偶 prze偶ytek i nie wiemy, dlaczego jeszcze kto艣 decyduje si臋 na tak analogowe rozwi膮zanie. A mo偶e po prostu ma mie膰 to sw贸j oldschoolowy urok?

Koszty eksploatacji. Silnik 4T wymaga sukcesywnej wymiany oleju, jednak dzi臋ki temu uzyskujemy 艣wi臋ty spok贸j - brak konieczno艣ci u偶ywania mieszalnik贸w i przede wszystkim o wiele ni偶sze spalanie, ni偶 w pojazdach z jednostkami dwusuwowymi. Ferro 202 przy rozs膮dnym prowadzeniu spala oko艂o 2.3 L/100 km. Bez wzgl臋du na to i tak b臋dziemy cz臋stymi go艣膰mi na stacjach benzynowych. Pojemno艣膰 zbiornika paliwa to zaledwie niespe艂na 4 litry!

Na rynku ma艂o jest tego typu pojazd贸w.

Ferro 202? Dla kogo? Rynek klasycznych motorower贸w w Polsce jest bardzo ma艂y. Pr贸cz Rometa Ogara i Ferro 202 trudno jest spotka膰 inne tego typu pojazdy. Warto zdecydowa膰 si臋 na testowany dzi艣 przez Skuterowo.com model cho膰by ze wzgl臋du na osi膮gi. Przyzna膰 trzeba, 偶e zaraz po pierwszej je藕dzie testowej chcieli艣my dzwoni膰 do producenta, aby upewni膰 si臋, czy to oby na pewno jest motorower o pojemno艣ci 50 ccm. Innym argumentem przemawiaj膮cym za mo偶e by膰 fakt posiadania manualnej skrzyni. Ona zapewnia wi臋ksz膮 satysfakcj臋 z prowadzenia i lepsze wykorzystanie mo偶liwo艣ci serca pojazdu.

Test Ferro 202 to by艂o dla nas mi艂e do艣wiadczenie. Ten motorower ma sw贸j urok, mo偶e i Ciebie on do siebie przekona?

Zobacz jak testowali艣my Ferro 202.

[nggallery id=24]

Ferro 202: Specyfikacja techniczna:

Pojemno艣膰

49 ccm
Rodzaj silnika Czterosuwowy
Pr臋dko艣膰 max. z blokad膮 45 km/h
Moc z blokad膮 3,5 KM
Rozruch Elektryczny i no偶ny
Hamulec prz贸d Tarczowy hydrauliczny
Hamulec ty艂 B臋bnowy mechaniczny
Rozmiar opony prz贸d 2.50 - 17
Rozmiar opony ty艂 2.50 鈥 17
Wymiary: d艂 / szer / wys 1925 / 700 / 1090 mm
Masa w艂asna 95 kg
No艣no艣膰 150 kg
Ilo艣膰 miejsc 2
Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%
18 Komentarze
1 2
  • Zdj臋cie profilowe roomcajz
    12 stycznia 2011 at 09:03

    „Pojemno艣膰 zbiornika paliwa to zaledwie 4 litry!”
    Nie dziwie si臋 偶e Skuterowo zosta艂o zmuszone do pchania pojazdu do stacji benzynowej je艣li na co dzie艅 korzysta ze skuter贸w o pojemno艣ci zbiornika 7L
    Leszku pami臋tamy!

  • Zdj臋cie profilowe imsio
    13 stycznia 2011 at 19:32

    Ja od 2lat mam nexxonka z cylkiem i g艂owic膮 70cc jest ca艂kiem 偶wawy, opony naprawd臋 fajne bo kilka razy d臋ba stawa艂em ale na bok nie szed艂 . zrobi艂em ju偶 8tysi w korkach i najwi臋kszym plusem s膮 du偶e ko艂a, 偶e odpala kiedy chc臋 , i mie艣ci si臋 pomi臋dzy autkami. polecam zakup szyby z aledrogo za ok 50 pln . wtedy mo偶na je藕dzi膰 z otwartym kaskiem.
    najwi臋kszy problem to niewywa偶one ko艂a powy偶ej 50km/h zaczynaja si臋 wibracje ( a偶 plastiki zacz臋艂y p臋ka膰) ze 艣wiec膮 szuka膰 kogo艣 kto wywa偶a ko艂a w motorowerach.
    z silnikiem 107 cc od quada ale na przek艂adni bezstopniowej polecia艂 95km/h ( i od wibracji przepali艂y si臋 wszystkie 偶ar贸wki) co艣 za co艣.
    tak czy siak polecam jako pierwsze moto. a tak w og贸le to ta konstrukcja bazuje na Honda CUB – kt贸ra to wygra艂a wg Discovery jako najlepszy motocykl ubieg艂ego wieku ( zrobili nawet test zrzucili takie cudo z 8go pietra i uda艂o sie odpali膰 i pojecha膰 na z贸semkowanych ko艂ach) mo偶e kto艣 to kiedy艣 znajdzie na youtubce

  • Zdj臋cie profilowe kustosz
    20 stycznia 2011 at 08:09

    Ja to ogl膮da艂em. Nalali do silnika olej kuchenny oraz obci膮偶yli j膮 warzywami o wadze ok. 200 kg. To by艂a dok艂adnie honda 90 super cub.

  • Zdj臋cie profilowe PICY
    22 stycznia 2011 at 12:38

    mo偶e ortograficznych b艂臋d贸w to nie ma ale mam pytanie na temat ferro.
    wczoraj chcia艂em sobie poje藕dzi膰 skuterem no ale po jakim艣 czasie jazdy zacz膮艂 mi gasn膮膰 i nie wchodzi艂 na wy偶sze obroty i nie mog臋 go odpali膰 nadal … my艣l臋 偶e mo偶e by膰 to wariator lub sprz臋g艂o… prosz臋 o odpowied藕… dzi臋ki

  • Zdj臋cie profilowe MichalWujak
    30 stycznia 2011 at 17:39

    Gdyby kto艣 chcia艂 obejrze膰 wspomniany filmik o Cub 90:
    http://www.youtube.com/watch?v=T_bsRsQNgEY

  • Zdj臋cie profilowe darioone
    6 lutego 2011 at 23:01

    Drogi kolego „IMSIO”.Mam do ciebie pytanie,na jakiej firmy cylindrze je偶dzisz,jak si臋 toto sprawuje i jak wp艂ywa na dynamik臋 jazdy i spalanie.Pozdrawiam serdecznie.

  • Zdj臋cie profilowe domo1293
    28 wrze艣nia 2011 at 18:03

    Tego typu jedno艣lad mi si臋 nie podoba

  • Zdj臋cie profilowe Konrad
    12 lipca 2012 at 13:49

    mam identyczny fabryczny motor i jego pr臋dko艣膰 przekracza 100km/h na 2 jedzie ok 65km/h to co艣 s艂abo jechali艣cie ;D

Podziel si臋 opini膮

lub