Fantic Motor przejmuje fabrykę Minarelli: To koniec znanych z wielu jednośladów silników, czy początek nowego rozdziału?

Fantic i Yamaha łączą siły i informują o sfinalizowaniu transakcji opartej na nabyciu przez Fantic Motor 100% udziałów w Motori Minarelli. Co to oznacza?

Minarelli to marka sama w sobie. Chyba wszyscy słyszeliśmy określenie “silnik Minarelli”. Choć tak naprawdę to nie nazwa silnika, a włoskiej fabryki, w której powstają silniki napędzające miliony wyprodukowanych jednośladów. Choć utarło się, że Minarelli odpowiada głównie za produkcje silników dla małych pojazdów jak skutery i motocykle 125, to warto pamiętać, że z włoskich taśm montażowych zjeżdżały takie jednostki jak np. kultowy już dziś piec z Yamahy XT 660.

Fabryka Motori Minarelli powstała w 1956 roku, a założył ją sam Vittorio Minarelli. To od jego nazwiska wzięło się popularne dziś określenie dla grupy silników. Fabryka została w 2002 roku przejęta przez Yamaha Motor Group. Japończycy stworzyli sobie dzięki temu świetną bazę do produkcji napędów do jednośladów oferowanych i wytwarzanych w Europie. Silniki Minarelli napędzają także jednoślady Aprilii, MBK, Malaguti, Peugeota, czy Rieju, a także wspomnianego Fantica, który właśnie przejmuje pieczę nad fabryką.

Fantic Caballero: Włoska radość z jazdy w Polsce

Jedną z ciekawostek jest fakt, że już w 2008 roku, z linii montażowej fabryki Minarelli zjechał 10-milionowy silnik.

Konsultacje z Europejską Radą Zakładową Yamaha Motor Europe oraz Lokalną Radą Zakładową Motori Minarelli zakończyły się pozytywnie. Na tym etapie dyskusje były prowadzone z pozytywnym nastawieniem i duchem przez wszystkie strony, świadome możliwości stworzonych przez to partnerstwo dla przyszłości działalności Motori Minarelli i „Made in Italy”. Fabryka Minarelli powraca tym samym w ręce innej włoskiej marki.
Fantic Minarelli
Jak możemy dowiedzieć się z oficjalnego komunikatu prasowego, operacja ta ma na celu wzmocnienie istniejącej już wspólpracy pomiędzy Yamaha Motor Europe i Fantic Motor, aby przenieść ją na wyższy poziom. Ma to mieć miejsca zwłaszcza w dziedzinie motocykli i elektromobilności. Wygląda więc na to, że Motori Minarelli będzie się także rozwijać w stronę produkcji napędów alternatywnych. Zarówno Yamaha, jak i Fantic, mają wiele wspólnego choćby z napędami dla rowerów elektrycznych i samymi rowerami. Fantic ma w swej ofercie nie tylko motocykle, ale także różnego rodzaje rowery ze wspomaganiem. Od miejskich po wyczynowe e-MTB.

„Wzmocnienie partnerstwa z Yamaha Motor Europe i przejęcie Motori Minarelli stanowią dla Fantic Motor ważny krok w kierunku dalszego wzmocnienia naszej pozycji lidera technologicznego w produkcji motocykli, rowerów elektrycznych i produktów elektromobilności we Włoszech”, – powiedział Mariano Roman, dyrektor generalny Fantic Motor. „Będziemy współpracować, aby dalej zwiększać know-how Motori Minarelli w zakresie silników i elektrycznego układu napędowego, poszerzać zakres produkcji, aby zaoferować klientom Motori Minarelli konkurencyjne, najnowocześniejsze technologie napędowe, jednocześnie chroniąc obecne poziom zatrudnienia ”. Motori Minarelli Fabryka

„Jesteśmy szczególnie zadowoleni z finalizacji tego ważnego partnerstwa”, powiedział Eric de Seynes, prezes Yamaha Motor Europe. „Długoterminowe partnerstwo pomiędzy Yamaha Motor Europe i Fantic Motor stworzy warunki do płynnego przejścia do nowego biznesplanu i pozwoli Motori Minarelli kontynuować swoją misję, zachowując swoją tożsamość. Umowa stworzy również silną przyszłość dla Motori Minarelli we włoskim przemyśle, dzięki czemu firma będzie miała doskonałą pozycję do wdrażania nowych działań biznesowych oraz poszerzania zakresu działalności i dostaw ”.

Fabryka nadal ma produkować silniki pokrywające zapotrzebowanie producentów na europejskim rynku. “Silnik Minarelli” nie odchodzi zatem do lamusa, a wręcz może okazać się jeszcze bardziej popularny.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button