Ducati World Premiere – Odcinek 3: DesertX Rally – dajcie mu jeszcze więcej off-roadu! [DANE TECHNICZNE, OPIS, GALERIA ZDJĘĆ]

Jeszcze bardziej terenowy i z jeszcze lepszym wyposażeniem - DesertX w wersji Rally to absolutny kocur!

W skrócie
  • DesertX Rally został bohaterem trzeciego odcinka Ducati World Premiere!
  • Jest jeszcze bardziej terenowy, zaawansowany i pełny rozwiązań wprost zaczerpniętych z prawdziwego motorsportu
  • Napędza go dwucylindrowy silnik Ducati Testastretta 11° o pojemności 937 cm3 z rozrządem desmodromicznym, która generuje moc 110 KM i 92 Nm
  • Cechuje się wysokim przednim błotnik, nowymi kołami szprychowymi, przednim zawieszeniem Kayaba o zwiększonym skoku i tylnym amortyzatorem z większym tłokiem, który wywodzi się wprost z motocrossu

Sezon Ducati World Première rozpoczął się 27 lipca premierą modelu Monster 30° Anniversario, który na dobre wpisał się i odmienił segment motocykli typu naked, zaraz za nim pojawiła się Multistrada V4 Grand Tour, a teraz czas na wyjątkową wersję modelu DesertX. Jest grubo!

3 października opublikowany został trzeci odcinek Ducati World Premiere, w którym zaprezentowane zostało najnowsze wcielenie modelu DesertX. W ramach małego przypomnienia dodamy, że jest to cykl premier motocykli włoskiego producenta z Borgo Panigale, który co roku właśnie w takiej formie pokazuje światu swoje najnowsze modele. Po doskonałych wynikach uzyskanych w pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku nadszedł czas, aby zacząć patrzeć w przyszłość. Podróż ta zabiera entuzjastów dwóch kółek do wielu różnych miejsc i będzie wiodła od pustyni po górskie drogi, przez miasta, a także tory wyścigowe. Czas jednak przyjrzeć się bliżej bohaterowi wczorajszego odcinka.

Daty następnych odcinkowych premier:

19 października 2023: Odcinek 4

2 listopada 2023 r: Odcinek 5

7 listopada 2023 r: Odcinek 6

Trzeci odcinek z pewnością jest dużym zaskoczeniem, gdyż nieoficjalnie w kuluarach mówiło się, że jego gwiazdą będzie przyłapany ostatnio gdzieś na drogach zachodniej Europy Hypermotard z jednocylindrową jednostką napędową. To, że nie został on zaprezentowany właśnie wczoraj jednak nic nie zmienia, gdyż przed nami jeszcze aż 3 premierowe spotkania z marką Ducati, wobec tego nie powinniśmy jeszcze skreślać tego modelu. Cieszyć się będą jednak z pewnością wszyscy fani off-roadu, gdyż premierowy DesertX w wersji Rally to iście wyścigowa broń pełna najnowocześniejszych rozwiązań.

Najważniejsze informacje:

  1. W trzecim odcinku Ducati World Premiere zaprezentowana została jeszcze bardziej terenowa i wyczynowa wersja DesertX z przydomkiem Rally.
  2. Prace nad konstrukcją DesertX ze względu na pandemię odbywały się w domach. Pomimo tego w zaledwie 2 lata udało się stworzyć finalny model.
  3. DesertX Rally wyróżnia się innymi wysokim przednim błotnikiem, nowymi kołami szprychowymi, przednim zawieszeniem Kayaba o zwiększonym skoku i tylnym amortyzatorem z większym tłokiem,
    który wywodzi się wprost z motocrossu.
  4. Napędza go Testastretta 11°, która generuje moc 110 KM przy 9250 obr./min i maksymalny moment obrotowy 92 Nm przy 6500 obr./min.

Ducati DesertX Rally

Prototyp DesertX Rally został opracowany i testowany na torach. Należy wspomnieć, że był bohaterem
wyścigu Iron Road Prolog na Erzbergrodeo 2023 z Antoine Meo za kierownicą, który jest wielokrotnym
Mistrzem Świata Enduro i Mistrzem Europy w Supercrossie. Duet ten stanął na najwyższym stopniu podium w kategorii motocykli dwucylindrowych, co jest fantastycznym, a zarazem historycznym wynikiem dla Ducati. Tak dosadne testy, które zakończyły się niezwykle pozytywny opiniami sprawiły, że na rynku oficjalnie zadebiutował DesertX.

Podobnie jak wszystkie modele Ducati, DesertX Rally charakteryzuje się unikalnym stylem. Dzięki nowemu malowaniu i rozwiązaniom typowym dla świata offroad, wersja Rally komunikuje swój silny charakter już od pierwszego spojrzenia. Jednakże to dzięki wyposażeniu technicznemu bohater trzeciego odcinka Ducati World Première staje się prawdziwym wcieleniem motocykla rajdowego.
Wyposażenie pozwalające na pokonywanie każdej z przeszkód to między innymi wysoki przedni błotnik, nowe koła szprychowe, przednie zawieszenie Kayaba o zwiększonym skoku i tylny amortyzator z większym tłokiem, który wywodzi się wprost z motocrossu. Te rozwiązania wraz z lekką i wytrzymałą osłoną miski olejowej z kutego włókna węglowego, a także dźwignią zmiany biegów oraz tylnego hamulca wykonanymi z litego aluminium, jednoznacznie identyfikują Rally jako motocykl przeznaczony do najbardziej ekstremalnych przygód.

Zawieszenie pochodzące z prawdziwego motorsportu

Zawieszenie DesertX Rally zostało zaprojektowane tak, aby radzić sobie nawet z najtrudniejszymi
przeszkodami, poprawiając dodatkowo i tak już mocne zdolności terenowe bazowego modelu. Zarówno
przedni widelec, jak i tylny amortyzator, charakteryzują się najbardziej zaawansowanymi technologiami, które stosowane są w profesjonalnych motocyklach crossowych i enduro. Przedni widelec posiada specjalne rozwiązanie, które polega na zwiększeniu ciśnienia oleju wewnątrz wkładów, aby uniknąć kawitacji, a tym samym zagwarantować jednorodne i spójne prowadzenie motocykla.

Widelec pokryty jest powłoką Kashima, która gwarantuje jeszcze płynniejszą pracę i poprawia żywotność.
Skok zawieszenia zwiększył się o 20 mm (do 250 mm z przodu i do 240 mm z tyłu). Aluminiowy wahacz ma inny punkt mocowania niż ten w standardowym DesertX. W celu poprawienia prowadzenia w najbardziej wymagającym terenie, DesertX Rally jest wyposażony w regulowany amortyzator skrętu Öhlins. Nowy układ zawieszenia pozwolił na zwiększenie prześwitu do 280 mm (o 30 mm więcej niż w DesertX). Z myślą o poprawie zdolności terenowych, DesertX Rally jest również wyposażony w koła charakteryzujące się specjalnymi wymiarami do jazdy w terenie, które są bardziej wytrzymałe i lżejsze dzięki piastom wykonanym z litej stali węglowej i wysoko wytrzymałym obręczom Takasago Excel.

Wszechstronność DesertX Rally, podobnie jak w przypadku DesertX, przejawia się w potrójnej homologacji dla ogumienia. Pirelli Scorpion Rally STR są bazowym modelem, natomiast możliwe jest też zamontowanie opon Scorpion Rally, poprawiających dzielność terenową, a także Scorpion Trail II, dedykowanych do jazdy po asfalcie. Dzięki zastosowaniu wysokiej klasy komponentów, DesertX Rally waży bez płynów 203 kg, czyli zaledwie o jeden kilogram więcej niż standardowy model, pomimo zmian wprowadzonych w zawieszeniu.

Serce bije w rytmie Testastretta 11°

DesertX Rally jest wyposażony w dwucylindrowy silnik Ducati Testastretta 11° o pojemności 937 cm3 z
rozrządem desmodromicznym. Maksymalna moc wynosi 110 KM przy 9 250 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 92 Nm przy 6 500 obr./min. Jednostka charakteryzuje się stopniową i liniową charakterystyką dostarczania mocy, aby poradzić sobie z jazdą w każdych warunkach. Dodatkowo został zoptymalizowany pod kątem jazdy terenowej dzięki zmianie przełożeń oraz zmienionej kalibracji systemów elektronicznych. DesertX Rally posiada sześć trybów jazdy (Sport, Touring, Urban, Wet, Enduro, Rally), a także systemy elektroniczne (Cornering ABS, Ducati Traction Control i Ducati Wheelie Control), których praca została ponownie skalibrowana zgodnie z nowym podwoziem i przygotowana do bardziej wymagających zastosowań terenowych.

Sporo dodatków i podróżniczych rozwiązań, które sprawdzą się w każdych warunkach

Wszystkie elektroniczne funkcje DesertX Rally są zarządzane z poziomu kolorowego ekranu o wysokiej
rozdzielczości i przekątnej 5 cali, który umieszczony jest tak, aby zapewnić optymalną widoczność nawet
podczas jazdy na stojąco. Wyświetlacz został zaprojektowany do integracji z systemem multimedialnym
Ducati, który umożliwia podłączenie smartfona, aktywując w ten sposób nowe funkcje, do których zalicza się sterowanie muzyką, zarządzanie połączeniami i nawigację Turn by Turn. Ponadto DesertX Rally oferuje w standardzie specjalny uchwyt do montażu nawigacji satelitarnej. Interwały serwisowe DesertX Rally to 15 000 km lub 24 miesiące, natomiast kontrolę luzu zaworowego należy przeprowadzić co 30 000 km. DesertX Rally jest również dostępny w wersji 35 KW dla posiadaczy kategorii prawa jazdy A2.

DesertX Rally posiada wszystkie niezbędne komponenty do jazdy w terenie w standardzie, ale ci, którzy
chcieliby jeszcze mocniej go spersonalizować, mogą to zrobić wybierając akcesoria z katalogu Ducati
Performance. Aby zwiększyć jego zasięg, możliwe jest zamontowanie dodatkowego 8-litrowego zbiornika,
który gwarantuje prawie 40% większy zapas paliwa, a także jest doskonale zintegrowany z linią motocykla.
Dostępne są aluminiowe kufry boczne, które w połączeniu z kufrem centralnym oferują całkowitą pojemność bagażową na poziomie prawie 120 litrów. Dla podróżników, których nigdy nie zatrzymują pogoda oraz pora dnia, dostępne są również dodatkowe reflektory LED i podgrzewane manetki. Gmole z rur stalowych chronią silnik i zbiornik paliwa przed uderzeniami podczas jazdy w terenie.

Spersonalizuj i utożsamiaj się DesertX Rally jeszcze bardziej

Entuzjaści, którzy chcą uczynić swój motocykl jeszcze bardziej wyścigowym, mogą wybrać homologowany
wydech Termignoni, który poprawia wartości mocy i momentu obrotowego o 7%. Wszyscy nabywcy, którzy chcą utożsamić się odzieżą z motocyklem mogą wybierać spośród różnych kolekcji, które posiadają grafiką korespondującą z barwami DesertX Rally. Dostępna jest również linia damska, w której skład wchodzi kurtka i spodnie Explorer, rękawice Atacama, buty Explorer T7 i kask Arai Tour-X5.

 

Ducati DesertX Rally: dane techniczne i wyposażenie:

Jednostka napędowa • Silnik Testastretta 11° o pojemności 937 cm 3 (110 KM przy 9 250 obr./min i 92 Nm przy 6 500 obr./min)
Rama • Rurowa stalowa rama kratownicowa z odlewanym aluminiowym dwustronnym wahaczem
Zbiornik paliwa • Zbiornik paliwa o pojemności 21 litrów,
• Wysoki przedni błotnik*
Felgi • Obręcze szprychowe 21" x 2,15" i 18" x 4", obręcze Takasago Excel z piastami ze stali węglowej
Opony • Opony Pirelli Scorpion Rally STR w rozmiarach 90/90-21 z przodu i 150/70 R18 z tyłu (alternatywnie: Pirelli Scorpion Rally, Pirelli Scorpion Trail II)
Przednie zawieszenie • Widelec KYB Ø 48 mm o skoku 250 mm z regulowaną kompresja odbicia i dobicia (rury pokryte powłoką Kashima Coating)
Tylne zawieszenie • Amortyzator tylny KYB z tłokiem o średnicy 46 mm, skok 240 mm, regulacja kompresji
Prześwit
  • 280 mm*
Amortyzator skrętu • Regulowany amortyzator skrętu Öhlins*
Tryby jazdy • 6 konfigurowalnych trybów jazdy (Sport, Touring, Urban, Wet, Enduro, Rally)
Tryby mocy • 4 tryby mocy z 3 poziomami
Systemy • ABS Cornering Bosch regulowany na 3 poziomach
• Kontrola trakcji Ducati regulowana na 8 poziomach
• Ducati Wheelie Control
• Kontrola hamowania silnikiem
• Tempomat
Wyświetlacz • 5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT z obsługą aplikacji Ducati Link
• Ducati Quick Shift Up&Down (DQS)
Oświetlenie • Pełny system oświetlenia LED
• Dedykowane malowanie Iron Giant*
• Regulowana dźwignia hamulca i zmiany biegów wykonane z litego aluminium*
*Wyposażenie i funkcje dostępne wyłącznie w DesertX Rally

Galeria zdjęć:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button