Ducati World Premiere – Odcinek 1: Monster 30° Anniversario

Ducati w wyjątkowy sposób świętuje motocyklowy symbol świata nakedów

W skrócie
  • W pierwszym odcinku Ducati World Premiere zaprezentowany został Monster 30° Anniversario
  • Wyprodukowana zostanie w limitowanej serii 500 sztuk
  • To najlżejszy Monster w historii dzięki użyciu najbardziej zaawansowanych komponentów

Sezon Ducati World Première rozpoczął się 27 lipca premierą modelu Monster 30° Anniversario, który na dobre wpisał i odmienił segment motocykl typu naked. Prezentując ten wyjątkowy, limitowany model włoski producent motocykl chce oddać hołd Monsterowi, który produkowany jest od 1993 roku.

Ducati World Première to seria odcinków, podczas których producent z Bolonii od kilku lat prezentuje swoje nowe modele na nadchodzący sezon. Po doskonałych wynikach uzyskanych w pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku nadszedł czas, aby zacząć patrzeć w przyszłość. Podróż, która zabierze entuzjastów dwóch kółek do wielu różnych miejsc będzie wiodła od pustyni po górskie drogi, przez miasta, a także tory wyścigowe. Co dwa tygodnie światu pokazanie zostany kolejny motocykl, a seria zakończy się 7 listopada. To idealna okazja, aby po raz kolejny świętować z Ducati i zapoznać się z nadchodzącymi nowościami.

Poniżej znajduje się kalendarz wszystkich odcinków serii internetowej Ducati World Première 2024:

27 lipca 2023: Odcinek 1

19 września 2023 r: Odcinek 2

3 października 2023 r: Odcinek 3

19 października 2023: Odcinek 4

2 listopada 2023 r: Odcinek 5

7 listopada 2023 r: Odcinek 6

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Monster 30° Anniversario

Ducati świętuje 30-lecie Monstera modelem z numerowanej serii ograniczonej do 500 sztuk. Recepta na Monstera od zawsze był taka sama – sportowy silnik idealny do użytku drogowego połączony z podwoziem wywodzącym się z Superbike’a, szeroką kierownicę i brakiem owiewek. Pomysł równie prosty, co skuteczny. Pomimo ewolucji nadal pozostaje on jednak wierny oryginalnej idei.

Wersja Monster 30° Anniversario to hołd producenta z Bolonii dla motocykla, który zrewolucjonizował świat dwóch kółek i niezmiennie od 1993 roku podbija serca pasjonatów, tworząc tym samym grupę ponad 350 000 Monsteristi na całym świecie. Przy tworzeniu tego, ale także każdego poprzedniego wcielenia modelu Monster, najważniejsze było dla inżynierów zachowanie klasycznej i sprawdzonej już receptury. Ponadto ważne jest także pamiętanie o wyrafinowanym stylu, niebanalnej prezencji, a także otrzymaniu od motocykla wyjątkowych doznań z jazdy.

Limitowana edycja Monstera otrzymała malowanie Tricolour 30th Anniversary, które inspirowane jest najbardziej sportowymi Monsterami z przeszłości. Dodatkowej wyjątkowości temu motocyklowi nadaje fakt, że złoty kolor felg został wykonany na specjalne zamówienie, a innymi charakterystycznymi elementami tej wersji jest siedzenie ozdobione haftowanym 30-letnim logo oraz dedykowana animacja pojawiająca się na desce rozdzielczej. Każdy egzemplarz otrzyma także wyjątkowy numer seryjny, certyfikat autentyczności i dedykowany pokrowiec na motocykl.

Mniejsza waga = jeszcze lepsze prowadzenie

Warto również wspomnieć, że poza samymi kwestiami wizualnymi inżynierowie popracowali również nad nadwoziem. Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości komponentów udało się odchudzić go o 4 kg względem standardowego modelu. Samo podwozie zainspirowane jest tym, które montowane jest w Panigale V4. Z przodu zamontowane zostało w pełni regulowane zawieszenie Öhlins, które może pochwalić się widelcem o 0,6 kg lżejszym niż ten, który montowany jest w standardowym Monsterze. Zawieszenie jest bardziej sportowe, dzięki czemu Monster 30° Anniversario zapewnia doskonałą zabawę podczas jazdy po krętych drogach, ale także przemierzając miejskie arterie. Pracę zawieszenia uzupełnia regulowany amortyzator skrętu Öhlins.

Sporo znaczących zmian objęło również sam układ hamulcowy – z przodu znajdują się zaciski Brembo Stylema® (-0,4 kg), a przednie tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm są o 0,5 kg lżejsze niż w Monsterze. Limitowana wersja 30° Anniversario zdecydowanie lepiej i wydajniej hamuje, a także jest zwinniejsza dzięki zmniejszeniu bezwładności przedniej części motocykla. Jego łatwość prowadzenia została dodatkowo poprawiona dzięki nowym, kutym felgom, które zmniejszają masę nieresorowaną o 1,86 kg i odpowiednio moment bezwładności przedniego koła o 21,8%, a tylnego o 26,9%.

Sprawdzony silnik i zaawansowana elektronika jest kluczem do sukcesu

Ducati Monster 30° Anniversario napędzany jest jednostką Testastretta 11°, czyli chłodzonym cieczą 4-zaworowym dwucylindrowym silnikiem z rozrządem desmodromicznym i mocą maksymalną 111 KM. Niezwykle niezawodny i niewymagający z punktu widzenia konserwacji, a wszystko za sprawą wydłużonych interwałów serwisowych, które wynoszą odpowiednio 15 000 km dla wymiany oleju i 30 000 km dla kontroli luzu zaworowego

W skład zaawansowanej elektroniki, która znajduje się na pokładzie limitowanego Monstera zaprezentowanego w 1 odcinku Ducati Ducati World Première 2024, wchodzi ABS Cornering, Ducati Traction Control i Ducati Wheelie Control, z których wszystkie można dostosować do różnych poziomów interwencji. Sportowy charakter nowego Monstera 30° Anniversario jest również podkreślony przez Launch Control, który pozwala na iście wyścigowy start. Kierowca do swojej dyspozycji ma trzy tryby jazdy – sportowy, szosowy i mokry, które pozwalają na ukształtowanie charakteru Monstera zgodnie z własnymi upodobaniami. Wszystkimi funkcjami można łatwo zarządzać za pomocą elementów sterujących na kierownicy i kolorowego wyświetlacza TFT o przekątnej 4,3 cala z wyścigowymi grafikami, które przypominają te z Panigale V4.

Ducati Monster 30° Anniversario pojawi się u dealerów Ducati od grudnia 2023 roku.

Wyposażenie Ducati Monster 30° Anniversario:

  • Uroczyste malowanie “30° Anniversario” w stylu Tricolore*
  • Tabliczka z nazwą i numerem motocykla (XXX/500)*
  • Dedykowana animacja deski rozdzielczej przy włączaniu przycisków*
  • Sportowy kształt siedzenia z logo*
  • Silnik Testastretta 11° o pojemności 937 cm3
  • Maksymalna moc: 111 CV przy 9.250 obr.
  • Maksymalny moment obrotowy: 9,5 kgm przy 6.500 obr.
  • Tłumik Termignoni slip-on*
  • Masa własna: 184 kg *
  • Aluminiowa rama przednia
  • Odciążona rama pomocnicza GFRP
  • Aluminiowy wahacz
  • Amortyzator skrętu Öhlins*
  • Widelec Öhlins NIX30 *
  • Tylny amortyzator Öhlins *
  • Kute aluminiowe koła (-1,86 kg/- 4 lb w porównaniu z odlewanymi kołami Monstera)*
  • Przednie i tylne błotniki z włókna węglowego*
  • System oświetlenia Full-LED z kierunkowskazami
  • Kolorowy kokpit TFT 4,3″ 
  • Tryby jazdy (3 konfiguracje) dostosowane do nowego podwozia
  • Tryb jazdy na mokrej nawierzchni *
  • ABS na zakrętach na 3 poziomach, z trybem tylko dla przodu
  • DTC (8 poziomów) i DWC (4 poziomy)
  • Kontrola startu (3 poziomy)
  • Przedni układ hamulcowy Brembo; tarcze 320 mm z aluminiowymi kołnierzami wewnętrznymi, zaciski Stylema® monobloc, radialna pompa hamulcowa i syntetyczne klocki hamulcowe*
  • Hydrauliczne sprzęgło
  • Wysokość siedzenia: 840 mm
  • DQS góra/dół
  • Akumulator litowo-jonowy*
  • Opony Pirelli Diablo Rosso IV*
  • Przednia osłona*
  • Zaślepka na siedzenie pasażera*
  • Dedykowany pokrowiec na motocykl*
  • Certyfikat autentyczności**Ekskluzywne wyposażenie dla Monstera 30° Anniversario

Wiktor Seredyński

Od małego oglądał się za motocyklami do tego stopnia, że kilkukrotnie nabił sobie guza na głowie na przydrożnej lampie. Fan dalekich podróży, garażowego majsterkowania, ale także wyścigowej jazdy na torze. Wszystkie rzeczy związane z motocyklami odbywają się oczywiście w akompaniamencie Dire Straits. Podróż i jazda jest celem, a motocykle sposobem na spełnione życie.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button