- Ducati Hypermotard 950 2022 w wersjach Red, RVE oraz nowej SP powracają do oferty
Zaktualizowana na rok modelowy 2022 gama Hypermotardów Ducati dostosowana została do europejskiej normy emisji spalin Euro 5. W sieci salonów sprzedaży Ducati modele w nowych odsłonach zaczną pojawiać się od czerwca bieżącego roku.
Motocykliści dzielą się na tych, którzy kochają Ducati Hypermotardy i na tych, którzy jeszcze nie mieli okazji nimi pojeździć. Nie może być inaczej, bo te motocykle zostały stworzone do zabawy!
Obecnie rodzina funbike’ów z Borgo Panigale składa się z trzech modeli: Hypermotard 950, Hypermotard 950 RVE i Hypermotard 950 SP. Każda z wersji pozwala motocykliście zarówno dobrze bawić się na zakrętach, jak i łatwo radzić sobie w ruchu miejskim, a wszystko to przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa oferowanego przez zaawansowane systemy elektroniczne Ducati.
Stylistyka Hypermotarda z charakterystycznym „dziobem” inspirowana jest wyglądem motocykli supermoto. Podwójnie zakończony układu wydechowy umieszczony pod kanapą, kratownicowa rama odsłaniająca elementy mechaniczne i wąska sylwetka podkreślają lekkość konstrukcji. Ergonomia motocykla, wywodząca się ze świata motardów, zapewnia pozycję do jazdy z wyprostowanym tułowiem i szeroko rozłożonymi łokciami, co przekłada się na świetną kontrolę nad pojazdem, a płaskie siedzisko ułatwia wykonywanie ruchów wzdłużnych podczas jazdy. Wszystko po to by zabawa trwała w najlepsze.
Nowe malowanie wersji SP nawiązuje kolorystyką do świata MotoGP oraz do motocrossowego freestyle’u, podkreślając dynamiczny charakter motocykla. Hypermotard 950 SP to najwyższy wariant modelu i wyróżnia się od pozostałych dwóch wersji zawieszeniem Öhlins o zwiększonym skoku, kutymi kołami Marchesini i quickshifterem w górę i w dół Ducati Quick Shift EVO, który dostępny jest w standardzie.
Dwucylindrowy silnik Ducati Testastretta 11° o pojemności 937 cm3 generuje moc 114 KM przy 9000 obr./min i rozwija maksymalny moment obrotowy równy 96 Nm przy 7250 obr./min. Po dostosowaniu jednostki do normy Euro 5 wartości mocy i momentu obrotowego pozostały na niezmienionym poziomie. Ponadto przeprojektowana została skrzynia biegów, aby ułatwić włączanie biegu jałowego, gdy motocykl jest nieruchomy i zapewnić maksymalną precyzję w wyborze przełożeń.
Ciąg dalszy pod materiałem wideo
Hypermotard 950 w kolorze Ducati Red, Hypermotard 950 RVE z malowaniem inspirowanym graffiti oraz Hypermotard 950 SP w nowej odsłonie zaczną pojawiać się u dealerów Ducati w czerwcu i będą dostępne także w wersjach o ograniczonej mocy dla posiadaczy kategorii A2 prawa jazdy.