Aktualnie czytasz:
Czy nowe testy emisji spalin będą dotyczyć także motocykli? Nowe przepisy wchodzą w życie
1

Transport prywatny, najgorsze zło na świecie. Żabki umierają przez nasze diesle, drzewa płaczą przez nasze Volkswageny. Na szczęście jest Komisja Europejska, która temu zaradzi. 

Konsekwencjami afery Dieselgate, w której główne skrzypce grał Volkswagen i amerykańskie agencje ds. ochrony środowiska, będą zaostrzone testy emisji spalin. W międzyczasie okazało się, że w testach dotyczących emisji spalin oszukiwała także Grupa PSA, Mercedes, BMW, Mitsubishi i kilku innych. Pewnie spokojnie można by założyć, że oszukują wszyscy – nie wszystkich tylko złapano.

Komisja Europejska na ratunek

Ale jest rozwiązanie! Komisja Europejska, by walczyć ze złowieszczymi samochodami, zaostrzy przepisy dotyczące emisji spalin, które teraz „będą odpowiadać realnemu użytkowaniu pojazdów”. Dwa rodzaje testów – Real Driving Emissions (RDE) i World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) – będą sukcesywnie wdrażane w przemyśle samochodowym. Ten pierwszy obowiązuje od początku września.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.

Testy będą sukcesywnie zaostrzane do 2023 roku. Celem jest osiągnięcie 80 mg/km tlenków azotów i dalsze ograniczanie emisji dwutlenku węgla. Dla wielu pojazdów będzie to nierealne. To 1) może podnieść cenę samochodów 2) może przyspieszyć / wymusić popularyzację pojazdów elektrycznych.

Oczywiście, KE najwyraźniej nie przejmuje się faktem, że utylizacja baterii jest jednym z najbardziej szkodliwych przemysłów na świecie (wygooglujcie, wychodzą ciekawe wyniki), a zupełnie niedawno Szwedzki Instytut Badania Środowiska opublikował wyniki, z których wynika, że zakup Tesli równy jest używaniu samochodu z silnikiem diesla przez 8 lat.

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

Pal licho, że na liście 100 najbardziej szkodzących światu przedsiębiorstw nie ma ani jednego zajmującego się produkcją samochodów. W zależności od badań, transport prywatny nie załapuje się na listy Top10 szkodliwych dla ziemi. W czołówce jest za to produkcja odzieży i żywności.

Co z motocyklami?

Na szczęście, motocykle nie są w pierwszej kolejności na celowniki pseudo-ekologów z UE. W tym roku przywitaliśmy Euro 4, które w samochodowej nomenklaturze oznacza, że do wielu miast zachodniej Europy nie można wjechać.

Biurokraci mają zastrzeżenia co do wieku jednośladów oraz bezpieczeństwa ich użytkowania (wiadomo – martwy podatnik to taki, który nie płaci). Jednak to wojna bardziej wizerunkowa.

Branża motocyklowa już przygotowuje się na przejście w stronę jednośladów elektrycznych. Moim zdaniem, choć mogę się mylić, będzie ona pokierowana osiągami, niższą komplikacją pojazdów i próbą zainteresowania nowych motocyklistów – niekoniecznie unijną biurokracją.

W każdym razie, póki co nie ma czego się bać.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
33%
heh...
33%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%