Zipp Pro 50: Premiera

Na warszawskiej wystawie skuterów i motocykli zadebiutowała nowa propozycja marki Zipp. To połączenie motoroweru ze ścigaczem. Zaraz po opublikowaniu przez Skuterowo.com pierwszych zdjęć przedstawiających ten pojazd narodziło się wielkie poruszenie wśród najmłodszych sympatyków dwóch kółek. Nic dziwnego. Jeszcze nikt do tej pory w Polsce nie przedstawił tak dojrzałego motoroweru pod względem wizualnym. Zipp Pro 50 technologicznie bazuje na rozwiązaniach testowanego przez Skuterowo.com Zippa Nekena.

Skuterowo.com: Jedną z najciekawszych, budzącą największe emocje premier tego roku w przypadku Zippa jest PRO 50. Chodźcie z nami, zobaczycie jak wygląda nowy motorower Zippa, który trzeba przyznać wygląda niesamowicie designersko i absolutnie trudno jest powiedzieć i trudno jest zgadnąć że to jest motorower o pojemności 50 cm3. PRO 50.

Zipp: Na razie powiem tak, że jakby w tamtym roku zaczęliśmy bardzo mocno motocyklami. Firma Zipp zaproponowała w tamtym roku 4 nowe motocykle. Był to PRO 125, Nitro 250, Tracker 250 i Manic RS 125. Po informacjach jakby od klientów i zainteresowaniu, bardzo dużym zainteresowaniu PRO 125 nasi dealerzy z którymi współpracujemy od lat poinformowali nas, że jest bardzo duże zapotrzebowanie na takiego typu jednostkę czyli 50 cm3.

Skuterowo.com: Robiliście jakieś badania?

Zipp: Tak. Robiliśmy specjalnie pod to badania. Okazało się, że motorower 50 o wyglądzie ścigacza jest bardzo potrzebnym produktem na polskim rynku. Młodzież, która zaczyna swoje jakby też szlify, jeżeli chodzi o świat jednośladów poszukiwała modelu z biegami czyli nie automatycznego ale modelu z biegami, który również wyglądał bardzo sportowo, oryginalnie i który tak na prawdę może zawojować na polskim rynku ze względu na swoją oryginalność i wygląd.

Skuterowo.com: Wiesz o co najczęściej pytają użytkownicy Skuterowo.com w przypadku PRO 50? Ile on będzie kosztować?

Zipp: On będzie kosztować 4299 złotych więc bardzo przystępna cena jeżeli chodzi o tego typu pojazdu. Zipp jak zawsze stawia jakość do ceny i tutaj nie mogliśmy zawieść naszych klientów i w dobrej cenie zaproponowaliśmy bardzo fajny pojazd.

Skuterowo.com: Dzisiaj rozmawiamy o jednej z premier Zippa o Zippie PRO 50, który wzbudza niesamowite emocje nie tylko te wizualne. Porozmawiajmy na temat konfiguracji manualnej skrzyni biegów z silnikiem czterosuwowym. Jakie są osiągi w przypadku właśnie takiego zestawienia.

Zipp: Jak wiadomo skrzynia biegów daje nam wiele możliwości jeżeli chodzi o zmianę przełożeń, czego nie mamy w zwykłych 50 z przekładnią bezstopniową i tutaj mamy możliwość zmieniania biegów i osiągania różnych przełożeń, Dużym plusem tego powiedzmy pseudo ścigacza 50 dla młodych ludzi, którzy się uczą jest to, że ma duży moment obrotowy na kole i to można bardzo dobrze wykorzystać przy zmianie biegów czyli również jazda i pod górkę i z górki i na płaskich terenach 50 bo tutaj trzeba zwrócić uwagę na duże koło z tyłu, że ten motorower daje radę pojechać. Tu dużo czasu zajęło nam spasowanie zwłaszcza zębatki, zębatek przedniej i tylnej no i samej skrzyni biegów, ilości zębów żeby te przełożenia były jak najlepsze bo cała tajemnica jeżeli chodzi o 50 polega na odpowiednim zgraniu skrzyni biegów do wagi, do przełożenia jaki powinien posiadać taki pojazd.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Skuterowo.com: Okej. Z tego co wiem to jest ta sama jednostka, która została użyta w innym waszym motorowerze czyli w Nekenie.

Zipp: Tak, tak tylko że różnica jeśli chodzi o ilość zębów na zębatkach jest inna niż tu ze względu na to że ten pojazd jest sporo lżejszy(Neken 50) od tego (PRO 50). Tutaj mamy z resztą szerokość opon czyli trakcja jest zupełnie inna. Czym większa opona tym większa siła tarcia tak więc i większe opory. Na tym musieliśmy popracować żeby to jednak jeździło.

Skuterowo.com: A czy ten silnik, ta jednostka też ma tak duży współczynnik wibracji przy niektórych prędkościach obrotowych jak w przypadku Nekena czy może tutaj coś udało się poprawić albo może problem w ogóle nie jest wam znany.

Zipp: Znaczy problem znamy. Znaczy problem polega na tym, że wysokie obroty bo tu silnik jest 50 i żeby wykręcić, żeby ta moc była odpowiednia zwłaszcza moment obrotowy to te silniki są szybko obrotowe i cała tajemnica polega na tym, żeby te obroty były jak najniższe, a ten moment obrotowy był jak największy. Jednak tym motocyklom się udało zrobić. W Nekenie poprawialiśmy to.

Zobacz więcej zdjęć Zipp Pro 50:

[nggallery id=32]

Silnik Jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Pojemność
49 ccm
Sprężanie
7,3:1
Moc maks.
2,6 KM przy 7000 obr/min
Maks. moment obrotowy
2,5 Nm przy 7500 obr/min
Starter
elektryczny lub nozny CDI
Podwozie
Rama z rury stalowej
Zawieszenie p/t
widelec teleskopowy/wahacz stalowy, jeden centralny element resorująco-tłumiący
Hamulec p/t
hydrauliczny tarczowy/bębnowy mechaniczny
Opony p/t
110/70 -16, 140/70- 16
Pojemność zbiornika paliwa 12L
Kolorystyka czarno-czerwony
czarny

Więcej o Zipp Pro 50.

Fot.: Skuterowo.com

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

3 opinii

  1. Zipp Pro 50, to żadna rewelacja, ten model znany jest już co najmniej od roku, z tym że w klasie 125ccm i w porównaniu z konkurencją nie wypadł najlepiej..były porównania i testy kilku pojazdów tej klasy (125ccm), w Świecie Motocykli.

  2. Witam, chciał bym zapytać o opinię. Jeszcze nigdy nie jeździłem motorem a nie ukrywam, że mi się to marzy. Planuje zakup tego zippa jako pierwszy krok ku przyszłości. Czytam dużo opinii a to że chińczyk, słaby. Uważam, że mimo to skusze się na niego bo sugerowana cena 4299 to nie jest aż tak dużo a nie planuje nim jeździć dłużej jak 2 lata. Potem zrobię już prawko na motor i kupię sobie prawdziwą zabawkę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button