Aktualnie czytasz:
Zachar OFF + Piaggio MP3 500 HPE: Czy Zachar da radę poprowadzić największy skuter na prawo jazdy B?
0

Dziś występuję w nietypowej i dość odpowiedzilnej roli powierzonej przez Piaggio Polska. Mam wdrożyć w jazdę największym trójkołowym skuterem na prawo jazdy B kogoś, kto do tej pory z motocyklami miał wspólnego niewiele.

To Zachar z kanału Zachar OFF, który co prawda kiedyś zrobił prawko na motocykl, jednak na tym jego przygoda z jednośladami się skończyła. Za sprawą zmiany przepisów teraz na takiego bydlaka może wsiąść każdy kto ma zwykłą kategorię B i to jest idealny pretekst do tego naszego spotkania.

Skąd taka zmiana? W skrócie zliberalizowano przepisy i umożliwiono szerokiemu gronu kierowców samochodów osobowych prowadzenie prócz motocykli 125, także trójkołowców z homologacją L5e. Taką posiada Piaggio MP3, które zarazem jest największym skuterem w tym segmencie. Posiada 500 ccm i ponad 44 KM przy masie 250 kg.

Przyznam Wam szczerze, że do momentu pierwszej jazdy Zachara byłem strasznie zestresowany. To trochę na mnie spoczywa odpowiedzialność za mojego Gościa. W końcu to ja Go namówiłem. Najtrudniejszy jest zawsze ten pierwszy raz. Jednak już po chwili wiedziałem, że Zachar jest mega ogarniętym facetem i poradził sobie z tym zadaniem doskonale.

 
Czytaj
REKLAMA

Wybierasz stylowe dwa koła czy mocarne trzy? Peugeot Django 125 i Metropolis 400 na prawo jazdy B!

Dzięki Peugeot możesz się wyróżnić. Wybierz Peugeot Django 125 lub trójkołowy skuter Metropolis 400. Do prowadzenia obu wystarcza jedynie prawo jazdy kategorii B.

Jednak nim Zachar wyjedzie w prawdziwe miasto, ten postanowił jeszcze poćwiczyć na placu. To bardzo mądry krok. Z takim skuterem, owszem poradzić sobie może każdy posiadać prawa jazdy B, ale pod warunkiem przyjęcia pokornej postawy. Mój Gość zwrócił uwagę na fakt konieczności stopniowania emocji i robienia małych kroczków. Moim zdaniem poszło mu bardzo dobrze, a sam Zachar przyznał, że udało mu się w pewnym momencie poczuć już na tyle pewnie, aby czerpać przyjemność z jazdy na jednośladzie. Pfu, trójśladzie.

Szczegóły
Cena

40 900 PLN

Dane techniczne

Silnik
MASTER HPE – Jednocylindrowy, czterosuwowy, SOHC, 4-zaworowy
Pojemność
493 cm^3
Średnica X Skok tłoka
94 mm x 71 mm
Moc
32,5 kW (44,2 KM) przy 7,750 obr./min
Moment obrotowy
47,5 Nm przy 5,500 obr./min
Zapłon
Blokada pompy wtryskowej w przechyle, Elektryczny, Immobilizer
Chłodzenie
Ciecz
Smarowanie
Mokra miska olejowa
Starter
Elektroniczny
Napęd
CVT bezstopniowa z kontrolą przeniesienia momentu obrotowego
Sprzęgło
Automatyczne, suche sprzęgło odśrodkowe
Rama
Podwójna, kołyskowa rama ze stali rurowej o zwiększonej wytrzymałości
Przednie zawieszenie
Przegub czworoboczny – skok 85mm. Elektrohydrauliczny układ blokowania zawieszenia
Tylne zawieszenie
Podwójny amortyzator gazowy z ciągłą regulacją napięcia wstępnego sprężyny, skok: 108 mm
Przedni hamulec
Dwie tarcze Ø 258 mm
Tylny hamulec
Tarcza Ø 240 mm
Układ hamulcowy
Zintegrowany z pedałem hamulca system ABS
Koła przednie
Felgi aluminiowe (13” x 3.00) z oponami 110/70 – 13”
Koło tylne
Felga aluminiowa (14” x 3.75) z oponami 140/60 – 14
Długość
2,200 mm
Szerokość
800 mm
Rozstaw osi
1,540 mm
Wysokość siedzenia
790 mm
Zbiornik paliwa
12 l (w tym 1,8 l rezerwy)
Spalanie
4,0 l/100km
Emisja CO2
92 g/km
Norma emisyjna
EURO 4

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
100%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%