Aktualnie czytasz:
Zachar OFF + Piaggio MP3 500 HPE: Czy Zachar da radę poprowadzić największy skuter na prawo jazdy B?
0

Dziś występuję w nietypowej i dość odpowiedzilnej roli powierzonej przez Piaggio Polska. Mam wdrożyć w jazdę największym trójkołowym skuterem na prawo jazdy B kogoś, kto do tej pory z motocyklami miał wspólnego niewiele.

To Zachar z kanału Zachar OFF, który co prawda kiedyś zrobił prawko na motocykl, jednak na tym jego przygoda z jednośladami się skończyła. Za sprawą zmiany przepisów teraz na takiego bydlaka może wsiąść każdy kto ma zwykłą kategorię B i to jest idealny pretekst do tego naszego spotkania.

Skąd taka zmiana? W skrócie zliberalizowano przepisy i umożliwiono szerokiemu gronu kierowców samochodów osobowych prowadzenie prócz motocykli 125, także trójkołowców z homologacją L5e. Taką posiada Piaggio MP3, które zarazem jest największym skuterem w tym segmencie. Posiada 500 ccm i ponad 44 KM przy masie 250 kg.

 
Czytaj
REKLAMA

Planujesz wakacje na motocyklu? Dominar 400 gwarantuje nieograniczoną przyjemność z jazdy.

Skorzystaj z oferty na zakup pakietu turystycznego w promocyjnej cenie 1999zł

Przyznam Wam szczerze, że do momentu pierwszej jazdy Zachara byłem strasznie zestresowany. To trochę na mnie spoczywa odpowiedzialność za mojego Gościa. W końcu to ja Go namówiłem. Najtrudniejszy jest zawsze ten pierwszy raz. Jednak już po chwili wiedziałem, że Zachar jest mega ogarniętym facetem i poradził sobie z tym zadaniem doskonale.

Jednak nim Zachar wyjedzie w prawdziwe miasto, ten postanowił jeszcze poćwiczyć na placu. To bardzo mądry krok. Z takim skuterem, owszem poradzić sobie może każdy posiadać prawa jazdy B, ale pod warunkiem przyjęcia pokornej postawy. Mój Gość zwrócił uwagę na fakt konieczności stopniowania emocji i robienia małych kroczków. Moim zdaniem poszło mu bardzo dobrze, a sam Zachar przyznał, że udało mu się w pewnym momencie poczuć już na tyle pewnie, aby czerpać przyjemność z jazdy na jednośladzie. Pfu, trójśladzie.

 
Czytaj
REKLAMA

UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.

Szczegóły
Cena

40 900 PLN

Dane techniczne

Silnik
MASTER HPE – Jednocylindrowy, czterosuwowy, SOHC, 4-zaworowy
Pojemność
493 cm^3
Średnica X Skok tłoka
94 mm x 71 mm
Moc
32,5 kW (44,2 KM) przy 7,750 obr./min
Moment obrotowy
47,5 Nm przy 5,500 obr./min
Zapłon
Blokada pompy wtryskowej w przechyle, Elektryczny, Immobilizer
Chłodzenie
Ciecz
Smarowanie
Mokra miska olejowa
Starter
Elektroniczny
Napęd
CVT bezstopniowa z kontrolą przeniesienia momentu obrotowego
Sprzęgło
Automatyczne, suche sprzęgło odśrodkowe
Rama
Podwójna, kołyskowa rama ze stali rurowej o zwiększonej wytrzymałości
Przednie zawieszenie
Przegub czworoboczny – skok 85mm. Elektrohydrauliczny układ blokowania zawieszenia
Tylne zawieszenie
Podwójny amortyzator gazowy z ciągłą regulacją napięcia wstępnego sprężyny, skok: 108 mm
Przedni hamulec
Dwie tarcze Ø 258 mm
Tylny hamulec
Tarcza Ø 240 mm
Układ hamulcowy
Zintegrowany z pedałem hamulca system ABS
Koła przednie
Felgi aluminiowe (13” x 3.00) z oponami 110/70 – 13”
Koło tylne
Felga aluminiowa (14” x 3.75) z oponami 140/60 – 14
Długość
2,200 mm
Szerokość
800 mm
Rozstaw osi
1,540 mm
Wysokość siedzenia
790 mm
Zbiornik paliwa
12 l (w tym 1,8 l rezerwy)
Spalanie
4,0 l/100km
Emisja CO2
92 g/km
Norma emisyjna
EURO 4

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
100%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%