Zachar OFF + Piaggio MP3 500 HPE: Czy Zachar da radę poprowadzić największy skuter na prawo jazdy B?

Dziś występuję w nietypowej i dość odpowiedzilnej roli powierzonej przez Piaggio Polska. Mam wdrożyć w jazdę największym trójkołowym skuterem na prawo jazdy B kogoś, kto do tej pory z motocyklami miał wspólnego niewiele.

To Zachar z kanału Zachar OFF, który co prawda kiedyś zrobił prawko na motocykl, jednak na tym jego przygoda z jednośladami się skończyła. Za sprawą zmiany przepisów teraz na takiego bydlaka może wsiąść każdy kto ma zwykłą kategorię B i to jest idealny pretekst do tego naszego spotkania.

Skąd taka zmiana? W skrócie zliberalizowano przepisy i umożliwiono szerokiemu gronu kierowców samochodów osobowych prowadzenie prócz motocykli 125, także trójkołowców z homologacją L5e. Taką posiada Piaggio MP3, które zarazem jest największym skuterem w tym segmencie. Posiada 500 ccm i ponad 44 KM przy masie 250 kg.

Przyznam Wam szczerze, że do momentu pierwszej jazdy Zachara byłem strasznie zestresowany. To trochę na mnie spoczywa odpowiedzialność za mojego Gościa. W końcu to ja Go namówiłem. Najtrudniejszy jest zawsze ten pierwszy raz. Jednak już po chwili wiedziałem, że Zachar jest mega ogarniętym facetem i poradził sobie z tym zadaniem doskonale.

Jednak nim Zachar wyjedzie w prawdziwe miasto, ten postanowił jeszcze poćwiczyć na placu. To bardzo mądry krok. Z takim skuterem, owszem poradzić sobie może każdy posiadać prawa jazdy B, ale pod warunkiem przyjęcia pokornej postawy. Mój Gość zwrócił uwagę na fakt konieczności stopniowania emocji i robienia małych kroczków. Moim zdaniem poszło mu bardzo dobrze, a sam Zachar przyznał, że udało mu się w pewnym momencie poczuć już na tyle pewnie, aby czerpać przyjemność z jazdy na jednośladzie. Pfu, trójśladzie.

  • Silnik
  • MASTER HPE – Jednocylindrowy, czterosuwowy, SOHC, 4-zaworowy
  • Pojemność
  • 493 cm^3
  • Średnica X Skok tłoka
  • 94 mm x 71 mm
  • Moc
  • 32,5 kW (44,2 KM) przy 7,750 obr./min
  • Moment obrotowy
  • 47,5 Nm przy 5,500 obr./min
  • Zapłon
  • Blokada pompy wtryskowej w przechyle, Elektryczny, Immobilizer
  • Chłodzenie
  • Ciecz
  • Smarowanie
  • Mokra miska olejowa
  • Starter
  • Elektroniczny
  • Napęd
  • CVT bezstopniowa z kontrolą przeniesienia momentu obrotowego
  • Sprzęgło
  • Automatyczne, suche sprzęgło odśrodkowe
  • Rama
  • Podwójna, kołyskowa rama ze stali rurowej o zwiększonej wytrzymałości
  • Przednie zawieszenie
  • Przegub czworoboczny – skok 85mm. Elektrohydrauliczny układ blokowania zawieszenia
  • Tylne zawieszenie
  • Podwójny amortyzator gazowy z ciągłą regulacją napięcia wstępnego sprężyny, skok: 108 mm
  • Przedni hamulec
  • Dwie tarcze Ø 258 mm
  • Tylny hamulec
  • Tarcza Ø 240 mm
  • Układ hamulcowy
  • Zintegrowany z pedałem hamulca system ABS
  • Koła przednie
  • Felgi aluminiowe (13” x 3.00) z oponami 110/70 – 13”
  • Koło tylne
  • Felga aluminiowa (14” x 3.75) z oponami 140/60 – 14
  • Długość
  • 2,200 mm
  • Szerokość
  • 800 mm
  • Rozstaw osi
  • 1,540 mm
  • Wysokość siedzenia
  • 790 mm
  • Zbiornik paliwa
  • 12 l (w tym 1,8 l rezerwy)
  • Spalanie
  • 4,0 l/100km
  • Emisja CO2
  • 92 g/km
  • Norma emisyjna
  • EURO 4

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button