Yamaha Aerox: Czy warto kupić używanego Aeroxa?

Używany skuter do miasta, 50ccm: tylko Yamaha Aerox?

W skrócie
  • Yamaha Aerox 50 to jeden z najpopularniejszych skuterów miejskich. Jego popularność spowodowana jest świetnymi osiągami, sportowym charakterem i naprawdę niezłym wyglądem.
  • Ceny części zamiennych oraz tuningowych nie są wysokie, a same części są dostępne. Poza tym jest w czym wybierać.
  • Aerox jest wdzięcznym obiektem tuningu. Nikogo nie dziwią sztuki, które rozpędzają się do 100 km/h!

Yamaha Aerox, lubiana przez użytkowników, niezawodna maszyna o rasowym charakterze. Skuter ten o agresywnym, sportowym wyglądzie, dwusuwowym silniku i mocnych hamulcach tarczowych szybko podbił serca młodszych adeptów jazdy jednośladem. Zastanówmy się czy warto kupić używanego Aeroxa?

Sportowy wygląd, ogromne walory użytkowe i niezawodność – oto największe zalety Yamahy Aerox. Jeśli do tego dorzucimy świetną dostępność części zamiennych, łatwość tuningu i przeróbek, to szybko się okaże, że Aerox 50 jest jedną z najlepszych propozycji używanego skutera dwusuwowego na rynku. Czy warto dzisiaj kupować używany skuter dwusuwowy?

Yamaha Aerox. Skuter, który wyprzedził swoje czasy

Premiera Yamahy Aerox 50 miała miejsce w 1997 roku. Produkcja tego modelu w praktycznie niezmienionej postaci trwała aż do 2012 roku. Po 2013 roku wprowadzono nowy model, ale w tym artykule skupię się na starej wersji tego skutera.

REKLAMA

Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

Niezawodny, dwusuwowy, chłodzony cieczą silnik Minarelli MA 50, sportowy wygląd, twarde, sportowe zawieszenie – to jego cechy charakterystyczne. Aerox jest też wdzięcznym przedmiotem tuningu. Już tylko odblokowane modele, wcale nie rasowane, pozwalały rozpędzić się do, bagatela, ponad 90 km/h. Jak na silnik o pojemności 50 ccm to bardzo sprawnie. Aeroxy mają opinię jednych z najszybszych pięćdziesiątek dostępnych na rynku.

Bądź zawsze na bieżąco dzięki Jednoślad.pl News

Prędkość maksymalna Aeroxa

Z drugiej strony prędkość maksymalna Yamahy Aerox nie dla wszystkich jest najważniejszym punktem programu. Ogromnie ważna jest wytrzymałość zespołu napędowego i jego bezproblemowość. Yamaha Aerox znana jest również z szerokiej możliwości tuningu. Części zamienne, również te tuningowe, nie są jakoś szczególnie drogie i nie jesteśmy skazani na drogie oryginały. Na rynku znajduje się cała masa zamienników – w tym wypasionych części tuningowych, które sprawią, że Twój skuter będzie nie tylko lepiej się zbierać spod świateł, ale rozpędzi się do mocno zakazanych dla motorowerów prędkości. 100 km/h? To jak najbardziej możliwe!

Przeczytaj również:

Yamaha Aerox 50. Najszybszy i najchętniej tuningowany skuter w mieście? Zdjęcia, opinie, dane techniczne, cena

Wśród plusów Yamahy Aerox jej użytkownicy wymieniają wspomniane już wyżej sportowe osiągi i wygląd, mocne hamulce oraz niezawodność. Minusów jest mniej – światła mogłyby być lepsze, szczególnie zmatowione z czasem klosze nie przepuszczają i tak wątłego już światła reflektorów. Niektórym przeszkadza zbyt twarde zawieszenie od Piaoli, ale w końcu to sportowy skuter. Na dzisiejsze standardy koła mogłyby mieć 14, nie 13 cali – poprawiłoby to komfort podróżowania po nierównościach i polepszyło trakcję.

Warto również wspomnieć, że Aerox jest protoplastą sportowego stylu wśród skuterów i wszystkie chińskie podróbki o sportowych charakterze były wzorowane właśnie na japońskim pierwowzorze.

Ile kosztuje Yamaha Aerox?

Zakup używanej Yamahy Aerox nie powinien być trudnym zadaniem. W momencie pisania tego artykułu, na portalu OLX znajdowało się ponad 30 ogłoszeń skuterów – oczywiście w różnym stanie i w najróżniejszych cenach. Najtańsze skutery mogliśmy kupić w cenie nawet 2 tysięcy złotych, a za najdroższe musieliśmy zapłacić nawet 11 tysięcy. Jak widzicie jest w czym wybierać. Oczywiście, kluczowy w tym przypadku był rocznik skutera, stan, wyposażenie i poziom tuningu.

Warto jednak zaznaczyć i mieć z tyłu głowy, że jeśli myślisz o zakupie porządnej maszyny, to po pierwsze warto poszukać skutera z nietuningowanym silnikiem i przeróbek dokonać na własny rachunek oraz liczyć się z tym, że kupując używaną sztukę będziemy musieli wykonać pierwszy serwis, który może okazać się kosztowniejszy niż późniejsze. Wymiana tłoka, inspekcja układu napędowego wydają się rozsądnymi czynnościami po zakupie skutera. Pamiętajmy, że dobry serwis, to podstawa dobrej znajomości ze skuterem lub motocyklem.

Dwie osoby na skuterze?

Yamaha Aerox nie jest największym skuterem dostępnym na rynku pojazdów używanych. Pewnym jest, że znajdziesz większe skutery i takie, które będą bardziej komfortowe – nie tylko pod kątem zawieszenia, ale i miejsca na nogi. Z drugiej strony skutery o większych gabarytach najczęściej ważą więcej, co znacząco pogarsza ich osiągi. Yamaha Aerox jest dosyć filigranowym pojazdem. Nie oznacza to jednak, że za kierownicą jest mało miejsca. Spokojnie (o ile nie jesteś wielkoludem) zmieścisz się za kierownicą, a na tylne siedzenie zabierzesz pasażera. Miejsca nie brakuje. Poza tym pasażer ma się za co złapać, co przekłada się na komfort podróży. Zresztą jeśli planujesz miejskie przejazdy we dwie osoby, to na pewno docenisz nieco sztywne zawieszenie Yamahy Aerox. Załadowany skuter będzie prowadzić się jak po szynie, a ty bez większego problemu pokonasz nierówności drogowe, tory czy inne elementy infrastruktury miejskiej.

Podsumowując – Yamaha Aerox to bardzo solidny skuter, który jest wartościowym sprzętem na rynku pojazdów używanych. Jeżeli znajdziecie dobrze zachowany i nie zmaltretowany egzemplarz – powinien wam służyć wiernie i niezawodnie.

 

 

Inne publikacje na ten temat:

4 opinii

  1. Obawiam się, że to są chyba najbardziej katowane 50-tki w tym kraju i nie tylko, więc używka w dobrym stanie to 'biały kruk’ 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button