Aktualnie czytasz:
Wypadki Skuterów i Motocykli: Raport 2011
5

Wraz ze wzrostem sprzedaży małych jednośladów (raport) na naszych drogach zwiększają się również liczby widoczne w statystyka kolizji i wypadków. Według informacji Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji w tym sezonie na polskich asfaltach motorowerzyści, w tym głównie kierowcy skuterów spowodowali niemal 1550 wypadków w wyniku czego zginęło 69 osób.

W okresie od marca do września 2011 roku na polskich drogach doszło do 1548 wypadków drogowych z udziałem motorowerzystów w których 69 osób poniosło śmierć (z czego 65 osób było kierowcami motorowerów, a 4 osoby ich pasażerami), a 1770 osób zostało rannych. Najwięcej osób z udziałem motorowerzystów zginęło z powodu nieudzielenia pierwszeństwa przejazdu – 19 osób. Informuje Skuterowo.com nadkom.  Marcin Książkiewicz z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.

Statystyki udostępnione Skuterowo.com za kończący się sezon pokazują wyraźnie, że w porównaniu z rokiem ubiegłym doszło do większej ilości incydentów, zatrzymując jednak smutny trend wzrostowy w liczbie zabitych. Może to świadczyć o lepszym zabezpieczeniu kierowców skuterów na polskich drogach, jak również stopniowym wyeliminowaniu czynników zwiększających ryzyko wypadków ze skutkiem śmiertelnym – takimi jak prędkość czy zły stan techniczny pojazdu.

[poll id=”37″]

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

Przepisy, a ilość zabitych. Z danych przedstawionych przez KGP jasno wynika, że najtragiczniejszymi w skutkach okazały się incydenty, które były spowodowane wymuszeniami pierwszeństwa przez kierowców motorowerów i innych pojazdów. Do pogwałcenia jednej z najważniejszych zasad panujących w ruchu drogowym dochodziło z nieznajomości przepisów, niezachowania zasady ograniczonego zaufania oraz złych warunków atmosferycznych. To ostrzeżenie dla wszystkich, zarówno skuterzystów, jak i kierowców samochodów – manewry wiążące się z udzielaniem pierwszeństwa przejazdu są najbardziej ryzykownymi i wymagają od nas szczególnej uwagi.

Więcej o bezpieczeństwie w serwisie Skuterowo.com.

Fot.: Skuterowo.com
Dane: Wydział Bezpieczeństwa Ruchu Drogowej Komendy Głównej Policji dla Skuterowo.com.
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
  • Zdjęcie profilowe zenek69
    11 listopada 2011 at 15:45

    A może ktoś by podał o ile w tych latach 2009-2010 zwiększyła się liczba jeżdżących skuterów i dopiero wtedy to porównanie było by pełne.

    A jak patrzę na sondę pod tekstem i widzę tych 30 co zna przepisy na piątkę to albo to dzieci co nie wiedzą na jakie pytanie odpowiadają albo następni w kolejce do zwiększenia statystyk wypadków skuterów.

  • Zdjęcie profilowe zenek69
    11 listopada 2011 at 16:04

    Sprzedaż podana z lat 2010-2011 a wypadki od 2009 :))
    I marki podane tylko wybiórczo więc ma się to jedno do drugiego nijak.

    A w taki sposób powstaje błędny obraz i mniemanie co niektórych jacy to ci na skuterach są niebezpieczni na drogach.

  • Zdjęcie profilowe zenek69
    12 listopada 2011 at 08:03

    A nie ma też ani słowa ile wypadków z udziałem skuterów było z winy kierujących innymi pojazdami.

    A tylko w Warszawie w tym roku takich poważniejszych które pokazano w telewizji było kilkanaście z czego większość z winy kierujących samochodem.
    I w ten sposób może się okazać że to nie my skuterowcy jesteśmy „największym zagrożeniem” na drodze.

  • Zdjęcie profilowe Melonier
    13 listopada 2011 at 16:21

    NIC strasznego nie widzę.
    Statystyka nic ważnego, zobaczcie ilu pijanych kierowców się zamyka.
    Faktycznie szkoda każdego życia.
    Znajomość przepisów nie daje żadnej gwarancji bezpieczeństwa.
    Każdy z nas ma 50/50 szansy dojazdu do domu.
    To od nas zależy czy te 50 będzie topnieć czy przyrastać na naszą korzyść.
    Życzę Wam Zawsze wzrostów.