Aktualnie czytasz:
Zipp i Romet nadal liderami sprzedaży 2011
8

Po sierpniowej aktualizacji danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów na czele sprzedaży motorowerów (skuterów) nadal bez zmian. Najwięcej nowych pojazdów na ulicach legitymuje się logo Romet i Zipp.

PZPM opublikował najnowszy raport rejestracji nowych motorowerów z uwzględnieniem przedziału czasowego styczeń – sierpień 2011. Ogromnym wzrostem w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku może się pochwalić Toros – niemal 1700%. To ze względu na debiut rynkowy tej marki, którym właścicielem jest Zipp. Jak widać mądrym posunięciem okazało się rozszerzenie pola dystrybucji o największe sieci handlowe. Na sukces miała również wpływ cena. Podstawowy model F16 można było nabyć za nieco ponad 1000 PLN.

Zipp urósł o niespełna 70%. Jego udziały w rynku podskoczyły do 14.5 %. Duży wpływ na taki wynik miał Zipp Pro 50, który cieszył się ogromnym zainteresowaniem w polskich salonach.

 
Czytaj
REKLAMA

Junak 126 teraz za 279,95 zł miesięcznie

Wybierając nowego Junaka 126 możesz skorzystać z promocyjnego finansowania RSSO 0% bez ukrytych kosztów i wpłaty własnej. Już za 279,95 zł miesięcznie (20 rat 0%) możesz wyjechać z salonu nowym motocyklem Junak 126!

Romet stabilnie na czele. 20.2% wzrosła sprzedaż pojazdów spod znaku pegaza. Co siódmy nowy motorower na naszych drogach pochodzi z tej właśnie fabryki.

Yamasaki, Longjia, Taotao, Wangye. To nazwy fabryczne niektórych modeli widniejące w homologacjach pojazdów sprowadzanych do Polski przez mniejszych importerów. Istnieją rozwiązania prawne, które skutkują brakiem możliwości sprzedaży pojazdów pod nazwami importerów. Przykładowo przez firmę Yamasaki są produkowane motorowery importowane przez m.in. Barton Motors. Taotao to z kolei chińska firma specjalizująca się w produkcji skuterów będących kopią popularnej Vespy.

 
Czytaj
REKLAMA

Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.

Wrzesień zmieni niewiele. Wraz z końcem sezonu sukcesywnie spada sprzedaż jednośladów. Decydujący okazał się drugi kwartał br. Nowe dane PZPM uwzględniające jesienne miesiące nie powinny skutkować przetasowaniem na czele stawki. Smutnym pozostaje brak w zestawieniu takich marek jak Piaggio, Honda czy Peugeot.

Sprzedaż motorowerów styczeń – sierpień 2011.



2011Udział2010Udziałzmiana
1ROMET MOTORS994916,6%828013,2%20,2%
2ZIPP873614,5%51758,2%68,8%
3ROUTER831513,8%890314,2%-6,6%
4TOROS46727,8%2610,4%1690,0%
5YAMASAKI27274,5%40706,5%-33,0%
6LONGJIA26634,4%37085,9%-28,2%
7TAOTAO17302,9%00,0%
8KYMCO16492,7%16952,7%-2,7%
9KEEWAY16212,7%19633,1%-17,4%
10WANGYE14142,4%15482,5%-8,7%
RAZEM4347672,4%3560356,6%22,1%
POZOSTAŁE MARKI1660227,6%2729943,4%-39,2%
RAZEM60078100,0%62902100,0%-4,5%
Fot.: Skuterowo.com
Dane: PZPM na podstawie danych CEP, MSWiA
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
  • Zdjęcie profilowe dziadek
    22 października 2011 at 23:49

    CCC cena czyni cuda. Ciekawe jak się przedstawia wartościowo udział poszczególnych firm ? a jeszcze ciekawsze, zysk, ale nie procentowy tylko wartość ?

  • Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    22 października 2011 at 23:50

    Cena się liczy. Przede wszystkim cena.

  • Zdjęcie profilowe darioone
    23 października 2011 at 12:09

    Macie rację co do aspektu cenowego tego zestawienia.Ale spokojnie panowie powiem tylko tyle że z tego co zdążyłem zauważyć rośnie też liczba tych że najtańszych wynalazków na złomowiskach,w garażach i po wszelkiej maści komórkach i piwnicach.Najczęściej są to totalne „zgony” których po prostu nie opłaca się naprawiać lub których koszt przywrócenia do stanu umożliwiającego rejestrację i poruszanie się po drodze publicznej równa się kupnem drugiego używanego egzemplarza w stanie jeżdżącym.Mam przykład znajomego który w czasie kiedy ja swoim Nexxonem w przeciągu trzech lat nakręciłem bezawaryjnie 18 tys km on „zajeżdził” dwa własnie takie „chińskie wynalazki” z początku tegoż zestawienia nie robiąc nimi nawet połowy km widniejących u mnie na „zegarku”.

  • Zdjęcie profilowe darioone
    23 października 2011 at 12:13

    …a mój „Neksiu” ma się bardzo dobrze i dziś po obiadku mamy zamiar z moją Panią na jego pokładzie zrobić sobie wycieczkę po okolicznych budowanych fermach wiatrowych.Pozdrawiam serdecznie wszystkich.

  • Zdjęcie profilowe MichalWujak
    23 października 2011 at 14:23

    Oj Dario, Tobie chyba Kymco płaci za reklamę swoich produktów :P. Ale fakt, takie ‚jednorazówki’ z marketu są dobre, jak ktoś w roku robi z 2000km, to wtedy można coś takiego kupić. Jak ktoś chce się bawić w skuterową turystykę to raczej kiepski pomysł.

  • Zdjęcie profilowe gwozdzik1
    23 października 2011 at 14:32

    Tak Romet na pierwszym miejscu ale chyba na złom. Mam Romet-a od 3 lat,i wiecznie się coś psuje takie same były Rowery człowiek dba bardziej niż o własną dziewczynę pucuje wymienia a rometa i tak za niedługo szlak trafi ..nie kupujcie tego złoma i dajcie go na ostatnie miejsce.

  • Zdjęcie profilowe ApRiLiA
    28 listopada 2011 at 16:42

    a Aprilia gdzie sie pytam ?!!!

  • Zdjęcie profilowe madi
    28 listopada 2011 at 18:15

    pewnie gdzieś na końcu listy 🙂
    chińczyki wyparły dobre marki