Triumph Scrambler 1200 XE. Czy jeździ tak dobrze jak wygląda?

Z pewnością wielu fanów klasycznych modeli Triumpha czekało na Scramblera 1200. Gdy w ofercie modelowej na 2019 rok pojawiła się nowa odsłona legendarnego brytyjskiego Scramblera, świat wszędobylskich jednośladów zmienił się na dobre.

Dlaczego? Ponieważ okazało się, że funkcjonalny motocykl może także świetnie wyglądać, a przy tym bezkonkurencyjnie nawiązywać do pierwowzorów sprzed lat.  Sprawiająca wrażenie bardzo przemyślanej konstrukcja Scramblera 1200, łączy w bardzo spójny sposób nowoczesną technologię z ponadczasową formą klasycznego motocykla. Naprawdę dopracowane detale sprawiają, że nawet takie elementy jak wielofunkcyjny wyświetlacz TFT, czy w pełni LED-owe oświetlenie dobrze się komponują z konserwatywnym nadwoziem.

Jak jeździ Scrambler 1200 XE?

XE w nazwie oznacza, że mamy do czynienia z bardziej „wypasioną” wersją Scramblera 1200. Jest bogatszą i bardziej nacechowaną możliwościami terenowymi alternatywą dla podstawowej XC.
W tym wypadku skoki obu zawieszeń wynoszą aż 250 mm (200 mm w podstawowej wersji XC), inne jest także wyposażenie standardowe.
Ten motocykl ma naprawdę pokaźne możliwości terenowe. Dobre opony i odpowiednie ustawienie zawieszeń sprawią, że we wprawnych rękach będzie w stanie objechać nie tylko każdego króla klasy adventure, ale i skutecznie powalczyć z mniejszymi, bardziej zwinnymi motocyklami. Skonstruowane przy udziale Öhlinsa zawieszenie spisuje się świetnie w każdym terenie, a umiarkowana masa (205 kg) oraz środek ciężkości na rozsądnej wysokości ułatwiają zabawę w terenie oraz ciasne manewry. Do tego bogate wyposażenie, które może skusić niejednego fana podróży motocyklowych i równie bogaty wachlarz przygotowanych przez producenta akcesoriów – w ofercie znajduje się ponad 80. pozycji wszelkiej maści dodatków. Nie zabrakło również dedykowanej kolekcji odzieży sygnowanej logiem z literą „T”. Scramblera można także zamówić z jednym z dwóch przygotowanych fabrycznie „kitów”. Escape – dla motocyklowych podróżników oraz bogaty w off-roadowe dodatki Extreme.
Jeśli jednak nie masz zapędów offroadowych, to wersja XC okaże się więcej niż wystarczająca, by komfortowo pokonywać dziurawe odcinki asfaltowe, czy nie martwić się miejskimi krawężnikami. Trzeba też oddać brytyjskim inżynierom, że tworząc ten pojazd nie skupili się wyłącznie na bezdrożach. Zarówno na krętych bocznych drogach czy na dwupasmówce, Scrambler 1200 spisuje się jak na golasa świetnie. Silnik właściwie przy każdych obrotach potrafi dać solidnego kopa, a geometria wysoko zawieszonej maszyny tylko nieznacznie daje znać o sobie podczas nagłych zmian kierunku jazdy.

Przyjemność z jazdy to podstawa, ale jeszcze lepiej jeśli motocykl nie tylko dobrze jeździ, ale także uzupełnia swój charakter odpowiednimi wrażeniami estetycznymi. Triumph Scrambler 1200 robi to niezwykle udanie, choć oczywiście nie każdemu może przypaść do gustu tak klasycznie wyglądająca konstrukcja. Na wszystkich fanów „adwenczerów” w nowoczesnej formie czeka szeroka gama motocykli z serii Tiger. Warto również zapoznać się z ofertą wyprzedażową polskiego dystrybutora. Wśród pojazdów objętych promocją dostępne są także motocykle testowe.

Piotr Ganczarski

Z wykształcenia inżynier mechaniki i budowy maszyn. Motocykle są jego życiowym przekleństwem i chorą miłością. Buduje, przerabia i remontuje jednoślady. Zarówno te nowsze, jak i starsze. Fan motoryzacji i podróżowania na różne sposoby. Oprócz tego lubi pohasać na rowerze i przeczytać dobrą książkę.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button