Test układu wydechowego LeoVince RR

Układ wydechowy LeoVince RR jest dość nową konstrukcją firmy z Włoch. W ostatnim czasie mieliśmy okazję przetestować ten podzespół tuningowy. Otrzymaliśmy do testu tłumik pasujący do skutera Peugeot Vivacity. Pojazd ten był jedynie odblokowany i nie zastosowano innego tuningu.

Było to dla nas o tyle ważne, że chcieliśmy sprawdzić jakie daje efekty sam wydech bez innych modyfikacji. Po zamówieniu tłumika z firmy LeoVince otrzymujemy elegancko zapakowany produkt. Na podkreślenie zasługuje fakt, że firma LeoVince sprzedaje swoje podzespoły w atrakcyjnych kartonach umożliwiających łatwą przesyłkę i transport. W środku kartonu znajdziemy sam układ wydechowy jak również wszelkie potrzebne do montażu akcesoria (plusem dla producenta jest dostarczanie w zestawie uszczelki pod wydech).

W komplecie do modelu Vivacity otrzymaliśmy także sprężynki do sprzęgła. Należy podkreślić, że każdy tłumik w zależności od modelu do którego jest przewidziany ma w zestawie rolki lub sprężynki sprzęgłowe lub i to i to. Dodatki te są odpowiednio skalibrowane aby uzyskać zamierzone efekty tuningowe. Układ RR jest blokowany w celu uzyskania homologacji. Blokadą jest zwężka w kolanku przy łączeniu z cylindrem. Należy wyjąć ją wyłamując na przykład śrubokrętem. Po zdemontowaniu tłumika seryjnego, należało zamontować układ tuningowy. Dzięki załączonej w zestawie instrukcji montażu procedura instalacji poszła nam bardzo łatwo. Po zamontowaniu wydechu nadszedł czas na założenie sprężynek. Firma LeoVince dodaje do wydechu sprężynki twardsze od seryjnych. Założenie ich nie powinno nastręczyć jakichkolwiek problemów.

Test obejmował sprawdzenie wzrostu przyspieszeń i prędkości maksymalnej. Po przejechaniu około 200 km zaczęliśmy mierzenie osiągów skutera. Według naszych wyliczeń układ ten dał wzrost około 20 –tu % więcej przyspieszenia względem oryginalnego. Należy podkreślić także, że skuter stał się dużo żwawszy w średnim zakresie. Przyspieszenie od 0 do 50 wzrosło najmocniej. Od 50 do 90 km/h nie było już takie jak w niskim zakresie jednak nadal bardzo odczuwalne.

Przed założeniem układu skuter poruszał się z prędkością maksymalną 72 km/h natomiast po założeniu tego wydechu uzyskaliśmy wynik 90 km/h. Wzrost wyniósł 18 km/h. Jest to wynik dobry wziąwszy pod uwagę fakt, że wydech ten nie jest dużo droższy od modelu ZX. Podsumowując, układ LeoVince RR jest wydechem klasy średniej godnym polecenia osobom które planują tuning jedynie układu wydechowego ale także dla tych którzy chcą w późniejszym czasie zamontować cylinder 70 ccm. Dźwięk wydobywający się z całego systemu jest bardzo basowy, dużo bardziej niż po zamontowaniu modelu ZX. Nie słyszymy juz tego specyficznego metalicznego dźwięku.

Widać, że konstruktorzy popracowali trochę nad komorą rezonacyjną wydechu. Jest to jeden z bardziej zaawansowanych układów wydechowych firmy LeoVince do skuterów 50ccm. Minusem jest pokrycie lakiernicze które czasem łuszczy się i powoduje rdzewienie układu. Można jednak temu zaradzić na dwa sposoby. Jeden z nich to dobre przepalenie wydechu podczas ostrej jazdy z całkowicie otwartą przepustnicą a drugi to pomalowanie wydechu farbą do wysokiej temperatury. Przy pierwszym sposobie należy pamiętać aby przepalać podczas jazdy na suchej nawierzchni. Wydech ten w naszym teście otrzymuje ocenę:

Archiwum Jednoślad.pl

Archiwum portalu Jednoślad.pl 2005-2010.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button