
- Szukasz pierwszego poważnego motocykla? Mamy dla ciebie kilka propozycji.
- Poznaj niedrogie, ale dobre motocykle na prawo jazdy kat. A.
- W naszym przeglądzie z pewnością znajdziesz coś odpowiedniego dla siebie!
Zdobycie prawa jazdy kat. A to dla wielu motocyklistów początek zupełnie nowego rozdziału. Wreszcie można spełnić marzenia o “prawdziwym” motocyklu bez ograniczeń mocy. Problem w tym, że ceny wielu modeli potrafią przyprawić o zawrót głowy, ale spieszymy z pomocą.
Przygotowaliśmy zestawienie dziesięciu motocykli, które można kupić jako nowe w Polsce, mając do dyspozycji maksymalnie 50 000 zł. Znajdziesz tu nakedy, sportowe maszyny, cruisery i turystyki. Łączy je to, że są rozsądnie wycenione, ale przy tym zapewnią ci wiele radości z jazdy.
1. Honda CB650R – klasyczny naked z nutą retro
Napędzany czterocylindrowym silnikiem o mocy 95 KM, CB650R łączy nowoczesność z klasyczną estetyką. W standardzie znajdziemy zawieszenie Showa SFF-BP, wyświetlacz TFT, kontrolę trakcji HSTC i pełne LED. To dobry wybór dla tych, którzy szukają dynamicznego naked bike’a, ale nie chcą jeszcze supersporta. Jeżeli uda ci się wysupłać trochę więcej gotówki, to możesz mieć wersję z E-Clutch, a więc zautomatyzowaną skrzynią biegów. To bardzo ciekawe doświadczenie
Cena: od 38 800 zł
2. Suzuki GSX-8S – powiew świeżości
GSX-8S to nowa konstrukcja z rzędową dwójką o mocy 83 KM i elektroniczną przepustnicą, za którą podążają zmienne tryby jazdy. Motocykl ma agresywny wygląd, zawieszenie KYB, quickshifter i wyświetlacz TFT. Świetny wybór jako pierwszy duży motocykl w nowoczesnym stylu. Możesz też kupić wersję Travel Pack, która obejmuje materiałowe sakwy boczne i tankbag. Takie wyposażenie przyda się nie tylko w trasie.
Cena: od 39 900 zł
3. Kawasaki Vulcan S – cruiser na codzień
Vulcan S to klasyk w śród cruisersów, łączący styl customa z praktycznością codziennej jazdy. Silnik o mocy 61 KM, niska masa, wygodna pozycja i możliwość personalizacji pozycji (ERGO-FIT) czynisz z niego dostępny i przyjazny dla świeżych kierowców. Na czym to polega? Zmieniając kanapę, kierownicę i ustawienie podnóżków, możesz dostosować ergonomię motocykla do swoich wymagań. Producent przygotował też pakiet SE Tourer, który zawiera sissy bar, boczne kufry i wysoką szybę.
Cena: 39 200 zł
4. Yamaha Tracer 7 – lekki i turystyczny
Tracer 7 to propozycja dla tych, którzy od razu chcą jechać dalej. Silnik CP2, znany z modelu MT-07, generuje 73,4 KM i świetnie radzi sobie w trasie. Motocykl ma regulowaną szybę, wygodne siedzisko i przygotowanie pod kufry. Przednie zawieszenie oferuje możliwość regulacji napięcia wstępnego i tłumienia odbicia. To także jeden z najlżejszych motocykli w swojej klasie.
Cena: 42 500 zł
5. CFMoto 800NK Sport – moc i elektronika w dobrej cenie
Zbudowany na bazie silnika KTM LC8c o pojemności 799 cm3 i mocy 95 KM, ten chiński naked oferuje regulowane zawieszenie KYB, quickshifter, tryby jazdy, tempomat i kolorowy wyświetlacz TFT. Do tego waży tylko 186 kg na mokro. Został opracowany przy współpracy z KTM. Ma świetny stosunek jakości do ceny.
Cena: od 35 900 zł
6. Benelli TRK 702X – adventure w rozsądnej cenie
Wersja X to odmiana z kołami szprychowymi i zawieszeniem o większym skoku. Silnik o pojemności 698 cm3 ma 70 KM i dobrze radzi sobie w trasie i lekkim terenie. Wyposażenie obejmuje oświetlenie LED, system bezkluczykowy, wyświetlacz TFT i duży zbiornik paliwa. Wersja X jest przeznaczona także do jazdy w terenie, o czym świadczy obecność szutrowych opon i szprychowych kół. Motocykl jest hitem sprzedażowym m.in. we Włoszech i bardziej rozbudowanym następcą modelu TRK 502.
Cena: 34 990 zł
7. Yamaha MT-07 – królowa placów manewrowych
MT-07 to jeden z najlepiej sprzedających się motocykli Yamahy. Dwucylindrowy silnik CP2 o mocy 73,4 KM, niska masa, dobra geometria i prostota obsługi czynią z niego świetną bazę dla pierwszego “dużego” motocykla. Wersja na rok modelowy 2025 ma instalację pozwalającą na montaż quickshiftera i drapieżny wygląd. Swoją sławę MT-07 zawdzięcza nie tylko udanej konstrukcji, ale również temu, że jest używany w Polsce jako motocykl szkoleniowy i egzaminacyjny.
Cena: 35 900 zł
8. Aprilia Tuono 660 – sportowy naked z temperamentem
Aprilia Tuono 660 to jeden z najlepiej prowadzących się nakedów klasy średniej. Rzędowy twin generuje 95 KM i współpracuje z zaawansowaną elektroniką: ABS, kontrolą trakcji, quickshifterem i trybami jazdy. Masa wynosi zaledwie 183 kg z płynami. Motocykl świetnie sprawdza się w mieście, na trasie i na torze – to wybór dla tych, którzy lubią sportowe wrażenia z jazdy.
Cena: 49 900 zł
9. Benelli Tornado 550 – sportowa nowość na kategorię A
Benelli Tornado 550 to nowość w segmencie sportowych motocykli średniej klasy. Dwucylindrowy silnik o pojemności 554 cm³ generuje 56 KM, co czyni go idealnym wyborem dla początkujących i średnio zaawansowanych kierowców. Motocykl wyposażono w zawieszenie upside-down z regulacją napięcia wstępnego, kompresji i tłumienia odbicia, oświetlenie LED i kolorowy wyświetlacz TFT. Agresywna linia nadwozia przyciąga wzrok, a pozycja za kierownicą pozwala cieszyć się jazdą nie tylko na torze.
Cena: 28 990 zł
10. Moto Morini Seiemmezzo STR – stylowy i niedrogi
Włoski naked z silnikiem o pojemności 649 cm3 i mocy 61 KM, zawieszeniem KYB, wyświetlaczem TFT z modułem Bluetooth i pełnym oświetleniem LED. Widelec upside-down ma pełną regulację, a tylny amortyzator posiada regulację napięcia wstępnego i odbicia. Na pokładzie są też hamulce Brembo z systemem ABS Bosch 9.1 MB. Motocykl robi świetne wrażenie jakością wykonania i stylistyką, a przy tym kosztuje zaskakująco niewiele. To propozycja dla tych, którzy nie chcą by ograniczenia finansowe ograniczały zabawę!
Cena: 25 900 zł
Podsumowanie
Pierwszy poważny motocykl nie musi kosztować fortuny. W budżecie do 50 tys. zł da się kupić zarówno nakeda, jak i turystyka, sporta czy cruisera. Każdy z wymienionych modeli to rozsądna inwestycja w sprzęt, który pozwoli ci rozwinąć skrzydła i cieszyć się jazdą bez kompromisów.
Przeczytaj również:
Tanie i dobre motocykle na prawo jazdy kat. A2 – przegląd modeli