Włosko brzmiąca nazwa Vaneti nie pochodzi z Italii, lecz z Chin. Skutery o tej nazwie importuje ta sama firma, co skutery Moto-Magnus, czyli znany części skuterowego światka Vispol. Natomiast sama nazwa Vaneti powstała z połączenia pierwszych sylab imion dzieci właściciela firmy.
Sam pojazd zapewne większości oglądających wyda się znajomy. Faktycznie, wiele skuterów chińskich bazuje na starszym, chińsko-tajwańskim modelu CPI Oliver. Podstawowe różnice obejmują jakość wykonania, zmiany stylistyczne i silnik (w CPI stosowano jednostkę dwusuwową, a w Atomicu1 jest czterosuw).
Świat Motocykli przetestował tę maszynę – chętni wyników testu? Zapraszamy na stronę ŚM po więcej szczegółów.
Dane Techniczne Vaneti Atomic1
SILNIK
Typ: czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Układ: jednocylindrowy
Pojemność skokowa: 49,5 ccm
Średnica x skok tłoka: 39 x 41,5 mm
Moc maksymalna: 2,2 kW (3 KM) przy 7500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 3,4 Nm przy 6500 obr/min
Zasilanie: gaźnik
Zapłon: CDI
Rozruch: elektryczny/nożny
Przeniesienie napędu: automatyczna, bezstopniowa
PODWOZIE
Rama: stalowa rurowa
Zawieszenie przednie: teleskopowe
Zawieszenie tylne: wahacz wleczony
Hamulec przedni: tarczowy, śr. 200 mm
Hamulec tylny: bębnowy
Ogumienie przód / tył: 120/70-12 / 130/70-12
WYMIARY I MASA
Długość: 1830 mm
Szerokość: 700 mm
Wysokość: 1160 mm
Masa pojazdu: 94 kg
Zbiornik paliwa: 5,5 l
DANE EKSPLOATACYJNE
Prędkość maksymalna: 45 km/h, w teście licznikowe: 75 km/h
Średnie zużycie paliwa: 2,2 l/100 km
CENA 2899 zł.