Suzuki V-Strom to sportowo turystyczne enduro, które koncern wypuścił by zapełnić wolne miejsce na rynku w tej klasie motocykla ze średniej półki cenowej. Model powstał w 2003 roku i w grudniu trafił do salonów sprzedażowych. Katalogowa pełna nazwa, pod którą motocykl znany jest do dzisiaj to DL 650 V-strom.
Producent określa go jako „Sports Enduro Tourer”. Ale faktem jest, że ten jednoślad dobrze radzi sobie również w warunkach miejskich oraz w ruchu podmiejskim.
Sylwetka kierowcy na motocyklu ustawia się w bardzo wygodnej pozycji. W Suzuki V-Strom wszystko jest tak rozplanowane, że każda potrzebna rzecz znajduje się tuż pod ręką. Bardzo dużą zaletą jest wygodne siedzisko, które znalazło uznanie w opiniach wielu testerów i komentatorów.
Suzuki V-Strom wyprodukowano w dwóch generacjach. Druga z nich ukazała się w roku 2012. Maszyny niewiele się od siebie różnią, poprawki były kosmetyczne i uczyniły korzystanie z jednośladu jeszcze bardziej komfortowym. Nowy model jest bardziej dynamiczny i lepiej się prowadzi. Zmiany widać w sferze wizualnej. Nowa maszyna jest bardziej opływowa i wyraźnie nowocześniejsza. Posiada cyfrowe zegary, które stały się już koniecznością w dzisiejszych czasach. Suzuki V-Strom sprawia również wrażenie bardziej smukłej, a wpływa na to fakt, że w porównaniu do pierwszej generacji waży o 6 kilogramów mniej i ma wyraźnie zmniejszony bak paliwa.
Suzuki V-Strom: Dane techniczne
Dane techniczne: Suzuki V-Strom | |
Marka | Suzuki |
Model | V-Strom |
Pojemność | 645 cm3 |
Silnik | dwucylindrowy, czterosuwowy |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
Moc maksymalna | 66,6 KM |
Ilość miejsc | 2 |
Hamulec przód/tył | tarczowy/tarczowy |
Rozruch | elektryczny |
Waga | 220 kg |