Suzuki GSX-8R – nowy sportowiec z Hamamatsu [EICMA, DANE TECHNICZNE, OPIS, CENA, GALERIA ZDJĘĆ]

Czas na premierę GSX-8S w sportowym wydaniu!

W skrócie
  • W końcu jest - na targach EICMA zaprezentowane zostało sportowe wcielenie modelu GSX-8S!
  • GSX-8R to nowy standard sportu według recepty z Hamamatsu
  • Suzuki GSX-8R wyróżnia się wyglądem typowym dla motocykli sportowych. Jego osiągi zachęcają do sportowej jazdy, gwarantując jednocześnie komfort i łatwość prowadzenia

O tym modelu w kuluarach mówiło się już od dawna i jedne było pewne – inżynierowie z Hamamatsu niejako zmuszeni zostali do wykorzystania fantastycznej bazy, czyli GSX-8S, aby stworzyć jego zdecydowanie bardziej sportowe wcielenie. Zmiany nie są jednak jedynie wizualne, a pojawiło się sporo rozwiązań, które sprawdzą się zarówno w codziennej jeździ, jak i weekendowych wyjazdach na tor lub kręte drogi.

Suzuki GSX-8R otwiera kolejny rozdział w historii motocykli Suzuki. Nowy model wyróżnia się stylem, detalami oraz łatwym i precyzyjnym prowadzeniem. Został tak zaprojektowany, by spełnić wymagania użytkowników poszukujących uniwersalnego motocykla zarówno do jazdy po mieście, weekendowych wypadów jak maszyny, która mogliby zmierzyć się z przyjaciółmi podczas szybkiej jazdy na krętych górskich drogach. Nowe Suzuki GSX-8R, który został wyceniony na 44 900 zł, przypadnie do gustu wielu motocyklistom, niezależnie od wieku i ich doświadczenia.

Suzuki GSX-8R łączy osiągi, przyjazne prowadzenie oraz zaawansowane opcje wyposażenia z nowoczesnym wyglądem motocykla sportowego. Motocykl gwarantuje radość z jazdy podczas każdego wyjazdu, niezależnie od tego, czy dojeżdżasz motocyklem do pracy, szkoły czy na zakupy, czy też chcesz rzucić się w wir wyścigu na krętych górskich drogach. Połączenie rzędowego, dwucylindrowego silnika Suzuki z precyzyjnie dostrojonym podwoziem zapewnia poczucie mocy i panowania nad maszyną, jednocześnie gwarantując przyjemność z prowadzenia oraz komfort.

Suzuki GSX-8R w skrócie:

  • Do napędu służy rzędowy, dwucylindrowy silnik z rozrządem DOHC, o pojemności 776 cm 3 i mocy 61 KW. Zapewnia doskonałą równowagę pomiędzy płynną, kontrolowaną mocą już od niskich obrotów i przyjemną dynamikę w wyższym zakresie obrotów.
  • Suzuki Cross Balancer to opatentowany system dwóch wałków wyrównoważających, które odpowiadają za płynną i pozbawioną wibracji pracę silnika.
  • Elektronicznie sterowane przepustnice pomagają w łatwy sposób zmienić charakterystykę pracy silnika, dopasowując ją do potrzeb użytkownika.
  • Przełącznik trybu jazdy Suzuki (SDMS) ułatwia kierowcy dopasowanie osiągów do warunków panujących w trasie, warunków drogowych i preferowanego stylu jazdy.
  • Dwukierunkowy quickshifter (wyposażenie standardowe!) umożliwia błyskawiczną, płynną i pewną zmianę biegów bez konieczności użycia sprzęgła.
  • Wytrzymała stalowa rama gwarantuje stabilne prowadzenie motocykla na prostych i niezwykłą zwinność na zakrętach.
  • Dzielona kierownica z kutego aluminium zapewnia dobrą kontrolę nad motocyklem i ułatwia zajęcie sportowej pozycji.
  • Szyba została zaprojektowana tak, aby zmniejszyć opór powietrza i tym samym zredukować zmęczenie podczas długich podróży, nadając motocyklowi sportowego wyglądu.
  • Seryjne opony Dunlop SPORTMAX Roadsport2 odpowiadają za łatwe prowadzenie przy jednoczesnej gwarancji sportowych osiągów.
  • Widelec upside-down Hitachi Astemo (SHOWA) SFF-BP* to precyzyjne prowadzenie i skuteczne tłumienie nierówności.
  • Na precyzyjne prowadzenie w każdych warunkach ma wpływ także tylny amortyzator Hitachi Astemo (SHOWA).
  • Sztywny, lekki aluminiowy wahacz zapewnia łatwość prowadzenia na krętych drogach i stabilność na szybko pokonywanych prostych.
  • Zbiornik paliwa o pojemności 14 litrów zaskakuje kompaktowymi wymiarami i smukłym wyglądem.
  • Stylistyka nowego modelu nawiązuje do kultowych motocykli Suzuki. Dodatkowo designerzy poświęcili wiele uwagi, aby styl Suzuki GSX-8R był nowoczesny, świeży oraz jednocześnie wyznaczał nowe kierunki rozwoju motocykli japońskiej marki.
  • Owiewki przetestowano w tunelu aerodynamicznym – projektanci chcieli obniżyć współczynnik oporu powietrza, poprawić stabilne prowadzenie podczas szybkiej jazdy i zwiększyć komfort na długich trasach (dzięki znakomitej ochronie przed pędem powietrza).
  • Charakterystyczny krótki tłumik podkreśla sportową, smukłą i kompaktową budowę nowego motocykla.

Historia zaczęła się od silnika

Projektowanie nowego motocykla zaczęło się od silnika. Inżynierowie Suzuki najpierw starali się stworzyć smukły i kompaktowy zespół napędowy. Nowy silnik musiał przy generować duży moment obrotowy i sporą moc, ale przy okazji miał być łatwy do opanowania również przez początkujących motocyklistów. Mając to na uwadze Suzuki zaprojektowało rzędowy, dwucylindrowy silnik z rozrządem DOHC, o pojemności 776 cm 3 , z 4 zaworami na cylinder. Silnik pracuje płynnie w każdym zakresie obrotów – w „dole” daje poczucie mocy, a w tzw. górze oferuje gładkość przyspieszania również przy większych prędkościach.

Wał korbowy z czopami korbowodowymi przestawionymi o 270 stopni

Moment zapłonu mieszanki w cylindrze w silniku rzędowym z wałem korbowym, w którym czopy korbowodowe są przesunięte o 270 stopni, jest taki sam jak w silnikach widlastych, w których kąt między cylindrami wynosi 90°. Zaletą tej konstrukcji jest przyjemne brzmienie typowe dla jednostek zbudowanych w układzie widlastym. Dodatkowo 450 stopni obrotu wału korbowego pomiędzy kolejnymi zapłonami (od 270° do 720°) wydłuża moment pomiędzy impulsami mocy i daje tylnemu kołu czas potrzebny na odzyskanie przyczepności.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Suzuki Cross Balancer

Silnik Suzuki GSX-8R wyposażono w tzw. Suzuki Cross Balancer. To opatentowany układ dwóch wałków wyrównoważających, których osie ustawiono równolegle do siebie, a kąt mierzony pomiędzy osiami ich pracy mierzony względem wału korbowego wynosi 90° Ten opatentowany mechanizm tłumi wibracje, przyczyniając się do płynnej pracy jednostki napędowej.

Nowe Suzuki GSX-8S: Nie tego się spodziewałem [cena, zdjęcia, wideo, dane techniczne]

„Ride-by-wire” – elektronicznie sterowane przepustnice

Obydwa cylindry są zasilane przez dwie sterowane elektronicznie przepustnice, o średnicy gardzieli 42 mm. Ich charakterystyka pracy została tak zaprogramowana, aby zapewnić jak najlepszą wydajność silnika zarówno w codziennym użytkowaniu na drodze, podczas szybkiej jazdy jak i podczas dalekich podróży.

Skrzynia biegów

Sześciobiegowa skrzynia zapewnia łatwą i płynną zmianę przełożeń (niezależnie od tego, czy biegi są zmieniane z użyciem sprzęgła, czy też dwukierunkowego quickshiftera należącego do wyposażenia standardowego !).

Sportowy układ wydechowy

Gwarantuje przyjemny dla ucha dźwięk (niezależnie od tego, czy silnik pracuje na wysokich czy niskich obrotach), ale też pozwala ograniczyć emisję spalin do poziomu narzuconego przez normę Euro 5 nie wypływając na obniżenie mocy i osiągów silnika. Krótki, sportowy tłumik znajduje się z prawej strony motocykla.

Układ wspomagania sprzęgła Suzuki (SCAS)

Funkcja wspomagania polega na dociśnięciu tarcz sprzęgła i skutecznego przeniesienia dużego momentu obrotowego podczas przyspieszania. Dzięki temu rozwiązaniu zastosowano delikatniejsze sprężyny sprzęgła – obsługa dźwigni nie wymaga więc wielkiej siły. Przy redukcji biegów siła hamowania silnikiem powoduje zmniejszenie docisku tarcz sprzęgła, a tym samym delikatny jego uślizg. W ten sposób zredukowano podrywanie tylnego koła, zapewniając płynniejsze hamowanie. Ta funkcja sprzęgła
umożliwia także pewniejszą zmianę biegów, a tym samą lepszą kontrolę nad motocyklem.

S.I.R.S. Serce elektronicznych systemów

Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.) to zestaw zaawansowanych technologicznie systemów elektronicznych wspomagających motocyklistę. Kierowca może zmieniać ustawienia każdego z nich tak, aby jak najlepiej dopasować działanie S.I.R.S do poziomu swoich umiejętności i doświadczenia. S.I.R.S pozwala również zoptymalizować charakterystykę działania poszczególnych systemów pod kątem warunków jazdy i nawierzchni. Dzięki temu Suzuki GSX-8R jest łatwiejszy w prowadzeniu, motocykl
zachowuje się bardziej przewidywalnie a w efekcie jazda staje się mniej męcząca.

Rozbudowany pakiet systemów wspomagających S.I.R.S. obejmuje:

  • Suzuki Drive Mode Selector (SDMS)
  • Suzuki Traction Control System (STCS)
  • System elektronicznie sterowanych przepustnic (Electronic Throttle System)
  • Quickshifter (Quick Shift System)
  • Suzuki Easy Start System
  • Asystenta ruszania/Low RPM Assist.

Zmiana trybów pracy silnika Suzuki (SDMS)

System SDMS wykorzystuje elektroniczny układ sterowania przepustnicami, dając możliwość wyboru pomiędzy trzema trybami zapewniającymi różną charakterystykę pracy silnika. Szczególnie dobrze różnice pomiędzy trybami można zauważyć w środkowym i górnym zakresie obrotów. Krzywe charakterystyk pracy przepustnic zostały dopracowane i skrupulatnie przetestowane po to, by jak najlepiej wykorzystać potencjał nowego silnika.

  • Tryb A (Active) zapewnia najostrzejszą reakcję przepustnicy.
  • Tryb B (Basic) gwarantuje ten sam poziom maksymalnej mocy co w trybie A, ale oddaje ją łagodniej i z bardziej liniowym przebiegiem (w praktyce oznacza spokojniejszą reakcję na ruch manetki gazu).
  • Tryb C (Comfort) zapewnia najłagodniejszą reakcję silnika. Suzuki GSX-8R staje
    się bardzo przewidywalny podczas jazdy.

Suzuki Traction Control System (STCS)

System kontroli trakcji ogranicza ryzyko uślizgu tylnego koła podczas przyspieszania. Dodatkowo ułatwia kontrolę nad motocyklem, niezależnie od tego, czy motocyklista jedzie sam, z pasażerem lub czy motocykl jest obciążony. Można wybrać jeden z 3 trybów działania systemu lub całkiem go wyłączyć. Im wyższa cyfra z oznaczeniem trybu działania, tym szybciej system wkracza do akcji, ograniczając uślizg koła.

  • Tryb 1 jest do jazdy sportowej, a system interweniuje zaledwie w minimalnym stopniu.
  • Tryb 2 zapewnia idealną równowagę i znakomicie sprawdzi się w jeździe miejskiej i normalnych warunkach drogowych.
  • Tryb 3 doskonale sprawdzi się podczas jazdy w deszczu i na mokrych lub śliskich nawierzchniach.

System został zaprogramowany tak, by podczas jazdy monitorować prędkość obu kół, obroty silnika (dane są uzyskiwane z czujnika położenia wału korbowego), kąt położenia przepustnicy i włączony bieg. Pozwala natychmiast ograniczać moc silnika i zapobiec poślizgowi tylnego koła w przypadku wykrycia utraty przyczepności. Zmiana mocy jest uzyskana poprzez opóźnienie zapłonu i zmniejszenie kąta otwarcia przepustnicy.

Elektronicznie sterowane przepustnice „ride-by-wire”

Wykorzystują moduł ECM dla dokładniejszej kontroli ich otwarcia w zależności od wybranej charakterystyki pracy silnika. Sterowanie pracą jednostki jest o wiele łatwiejsze i przyjemniejsze. Motocykliści z mniejszym doświadczeniem docenią możliwość zmiany charakterystyki i dopasowania jej do własnych umiejętności. Zmiana wymaga jedynie użycia przejrzystego menu (ustawienia można zmienić za pomocą przycisków umieszczonych z lewej strony kierownicy).

Quickshifter – system szybkiej zmiany biegów w górę i w dół

Dwukierunkowy system zmiany biegów (quickshifter) umożliwia szybką zmianę przełożenia (na wyższy lub niższy bieg) bez konieczności używania dźwigni sprzęgła. System ten należy do wyposażenia standardowego i spełnia swoje zadanie tylko podczas jazdy. Quickshifter umożliwia szybką jazdę w sportowym stylu, ale również zwiększa precyzję zmiany poszczególnych biegów i zmniejsza zmęczenie podczas długich podróży. Podczas zmiany przełożenia, gdy quickshifter jest aktywny, układ w ułamku
sekundy automatycznie obniża moc silnika, zmniejszając tym samym nacisk kół zębatych w skrzyni biegów. Dzięki temu zmiana przełożenia na wyższe wymaga niewielkiej siły i jest błyskawiczna. Podczas redukcji biegu system automatycznie otwiera przepustnicę na tyle, aby zwiększyć obroty i dopasować prędkość silnika do niższego przełożenia bez konieczności tzw. międzygazu lub użycia sprzęgła. Ta funkcja ułatwia płynne hamowanie silnikiem, gwarantując sportowe emocje. Chociaż moduł ECM jest tak zaprogramowany, aby sterował pracą przepustnic i czasem zapłonu w celu umożliwienia płynnej zmiany
biegów przy dowolnych obrotach, mechanizm zmiany przełożenia jednoznacznie informuje motocyklistę o zmianie biegu charakterystycznym kliknięciem.

Zaprojektowany by cieszyć na co dzień

Podczas projektowania nowego modelu inżynierowie ogromną uwagę przywiązali do zapewnienia jak najlepszego komfortu jazdy, płynności, łatwości prowadzenia a w efekcie uzyskania jak największej przyjemności z jazdy. W nowym motocyklu starano się połączyć sprzeczności. Z jednej strony szło o łatwość prowadzenia w warunkach miejskich, z drugiej o precyzyjne zachowanie podczas szybkiej sportowej jazdy (nawet w sytuacji, gdy motocykl będzie wyposażony w akcesoryjne „miękkie” kufry).

Rama stworzona do dynamicznej jazdy

To jeden z najważniejszych elementów motocykla, pełniący funkcję kręgosłupa spinającego ze sobą silnik, zawieszenie, owiewki oraz elementy osprzętu. Została wykonana z wytrzymałych rur stalowych o precyzyjnie dobranych wymiarach, a tym samym odpowiedniej wytrzymałości oraz elastyczności. Konstrukcja ramy daje łatwość i zwinność prowadzenia przy jednoczesnej doskonałej stabilności podczas szybkiej jazdy na prostych. W przeciwieństwie do nakeda Suzuki GSX-8S reflektor Suzuki GSX-8R jest
mocowany bezpośrednio do ramy za pomocą specjalnego stelaża, co zmniejsza obciążenia przenoszone na widelec. Dzięki temu GSX-8R prowadzi się jeszcze bardziej naturalnie. Odsłoniętą tylną ramę pomocniczą zaprojektowano tak, aby zapewniała ergonomiczną pozycję za kierownicą i jednocześnie nie wpływała niekorzystnie na wygląd motocykla. Nowe, sportowe Suzuki jest smukłe i ma dynamiczną linię.

Sportowa, dzielona kierownica

W modelu GSX-8R zastosowano sportową dzieloną kierownicę wykonaną z kutego aluminium. Zyskuje na tym masa całego motocykla, zaś zastosowanie procesu kucia skutkuje elementami bardzo sztywnymi i wytrzymałymi. Niskie i przesunięte do przodu końcówki kierownicy pomagają zająć sportową pozycję, dzięki czemu dynamiczna jazda GSX-8R daje tak wiele przyjemności.

Geometria podwozia i pozycja za kierownicą

GSX-8R ma duży rozstaw osi, aby zagwarantować stabilność prowadzenia na prostych. Geometrię tak dobrano, żeby motocykl łatwo się prowadził i szybko pokonywał zakręty. Mimo dużego rozstawu osi nowe Suzuki jest kompaktowe. Jednym z priorytetów podczas projektowania było zapewnienie sportowej pozycji, która odpowiednio rozkłada ciężar pomiędzy przednie i tylne koła, zapewniając jednocześnie kierowcy duży komfort jazdy, szczególnie podczas pokonywania dłuższych tras. Udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu dzielonej, aluminiowej kierownicy, zapewniając wygodną pochyloną do przodu pozycję. Zadanie ułatwił kompaktowy, dwucylindrowy silnik, którego wymiary dawały inżynierom większe pole manewru i pozwoliły na przesunięcie położenia bioder kierowcy w kierunku przodu motocykla.

Szyba

W GSX-8R dopracowano ją w tunelu aerodynamicznym, szczególną uwagę przykładając do zmniejszenia oporu spowodowanego pędem powietrza i wywołanych nim drgań ramion oraz całego korpusu motocyklisty.

Mocne i skuteczne hamulce tarczowe

Dwa czterotłoczkowe, promieniowo montowane zaciski hamulcowe w przednim kole współpracują z dwoma tarczami o średnicy 310 mm. Tylny hamulec wyposażono w tarczę o średnicy 240 mm, która współpracuje z zaciskiem jednotłoczkowym.

Odlewane aluminiowe koła i znakomite opony

Wyjątkowa konstrukcja kół wykonanych z aluminium zapewnia zwinne prowadzenie i sportowe osiągi motocykla, jednocześnie gwarantując sportowy wygląd GSX-8R. Radialne opony Dunlop RoadSport 2 (120/70ZR17 z przodu; 180/55ZR17 z tyłu) zaprojektowano tak, aby zapewniały optymalne prowadzenie w każdych warunkach i dawały oczywiście znakomitą przyczepność. Ich wewnętrzna konstrukcja została tak
dobrana, aby uzyskać odpowiedni poziom sztywności dopasowany do masy i charakterystyki GSX-8R oraz zapewnić odpowiednią kombinację zwinności i stabilności prowadzenia. Bieżnik jest z mieszanki z dodatkiem krzemionki, co poprawia przyczepność na mokrej nawierzchni i zapewnia odporność na zużycie. Koła i opony idealnie uzupełniają charakterystykę pracy przedniego i tylnego zawieszenia, zapewniając doskonałą przyczepność, stabilność i zwinność prowadzenia, a jednocześnie przyczyniając się do komfortu jazdy.

Przednie i tylne zawieszenie

Z przodu zastosowano widelec upside-down Hitachi Astemo (SHOWA) SFF-BP* (Separate Function Fork – Big Piston) co pozwoliło na wyeliminowanie wkładu w jednej goleni i umożliwiło zwiększenie rozmiaru tłoka. Dzięki temu konstrukcja zawieszenia jest nie tylko lżejsza, ale także wyróżnia się znakomitymi właściwościami tłumienia – widelec równie dobrze spisuje się podczas jazdy sportowej, jak i turystycznej. Dedykowane temu modelowi tylne zawieszenie wraz z centralnym amortyzatorem połączonym z wahaczem za pomocą systemu dźwigni, ma możliwość regulacji napięcia wstępnego sprężyny. Zostało tak skonfigurowane by zapewniać stabilność prowadzenia podczas jazdy na prostych oraz płynne i precyzyjne prowadzenie na drogach krętych.

Lekki aluminiowy wahacz

Aluminiowy wahacz wyróżnia się charakterystycznym kształtem i został zaprojektowany tak, aby sprawdzić się w każdych warunkach – zarówno podczas spokojnej jazdy w mieście, jak i szybkiej na górskich serpentynach. Lekka aluminiowa konstrukcja poprawia prowadzenie i reakcję tylnego zawieszenia, jednocześnie zapewniając komfortową jazdę.

Siedzisko ułatwia sportową jazdę

Zaprojektowane z myślą o sportowej jeździe, jednocześnie gwarantuje komfort. Zapewnia pewne podparcie, jednocześnie nie krępując ruchów kierowcy przy dynamicznej jeździe. Materiał tapicerki zapobiega przed przesuwaniem się podczas jazdy. Siedzisko ma smukłą budowę i zaokrąglone krawędzie, dzięki czemu niżsi motocykliści łatwiej mogą postawić nogi na ziemi. Oddzielne siedzisko pasażera wyposażono w wygodny pasek.

Szerokie lusterka mocowane do owiewki

Lusterka są montowane bezpośrednio do owiewki i zostały zaprojektowane oraz przetestowane pod kątem uzyskania jak najlepszej aerodynamiki i znakomitej widoczności do tyłu motocykla. Ich nowoczesny design dodaje sportowego charakteru GSX-8R.

Kolorowy, wielofunkcyjny wyświetlacz TFT LCD o przekątnej 5 cali

Wyświetlacz TFT wyróżnia się czytelnością i ułatwia dostęp do najważniejszych informacji
i komunikatów.

Na ekranie w kokpicie można wyświetlić następujące informacje:

  • prędkościomierz
  • średnie zużycie paliwa
  • obrotomierz
  • chwilowe zużycie paliwa
  • zasięg
  • SDMS mode
  • przebieg
  • ABS mode
  • dwa przebiegi dzienne
  • Traction control mode
  • włączony bieg
  • Quick Shift (ON/OFF)
  • temperatura cieczy chłodzącej
  • wskaźnik poziomu paliwa
  • temperatura otoczenia
  • zegar
  • informację o niskiej temperaturze
  • woltomierz
  • ogranicznik obrotów
  • komunikaty serwisowe

Oświetlenie LED

Przód motocykla zdobi para charakterystycznych, sześciokątnych reflektorów z diodami LED. Ich jasność gwarantuje kierowcy dobrą widoczność na drodze. Kompaktowe światła, kierunkowskazy i tylne światło są nie tylko dobrze widoczne, lecz także gwarantują długą i bezawaryjną pracę. Tylna lampa LED i oświetlenie tablicy rejestracyjnej LED są zamontowane na wąskim błotniku.

Kolory nadwozia

W ofercie znajdą się trzy podstawowe kolory:

  • Metallic Triton Blue (YSF)
  • Metallic Mat Black No.2 (YKV)
  • Metallic Mat Sword Silver (QKA)

Cena: 44 900 zł

Dane techniczne Suzuki GSX-8R:

Długość 2155 mm
Szerokość 770 mm
Wysokość 1135 mm
Rozstaw osi 1465 mm
Prześwit 145 mm
Wysokość siedziska 810 mm
Masa własna (w stanie gotowym do jazdy) 205 kg
Typ silnika 4-suwowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą
Średnica cyl. x skok tłoka 84 mm x 70 mm
Pojemność skokowa silnika 776 cm3
Stopień sprężania 12,8 : 1
Moc 61 kW przy 8500 obr./min
Moment obrotowy 78 Nm przy 6800 obr./min
Zasilanie Wtrysk paliwa
Rozrusznik Elektryczny
Smarowanie Wymuszony obieg, mokra miska olejowa
Przeniesienie napędu Skrzynia sześciobiegowa
Zawieszenie Przód Widelec upside-down, sprężyna stalowa, tłumienie olejowe
Zawieszenie Tył Pojedynczy amortyzator, regulowane napięcie wstępne sprężyny
Kąt główki ramy / wyprzedzenie 25° / 104 mm
Hamulce Przód Tarczowe
Hamulce tył Tarczowe
Opony Przód 120/70ZR17M/C (58W) bezdętkowe
Opony tył 180/55ZR17M/C (73W) bezdętkowe
Pojemność zbiornika paliwa 14 l
Pojemność miski olejowej 3,9 l
Średnie zużycie paliwa 23,8 km/l (4,2 l/100km) WMTC
Emisja CO 2 99 g/km (WMTC)

Galeria zdjęć:

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button