125 ccm
Aktualnie czytasz:
Statystyki rejestracji jednośladów: Motocykle 125 400% w górę, motorowery 30% w dół
0

Jednoślady 125 kanibalizują mniejsze pojemności. Rekordowe wyniki sprzedaży jednośladów „bez praw jazdy” są następstwem zmiany przepisów na mocy których każdy, kto posiada prawo jazdy B może poruszać się niewielkim motocyklem.

Jednak najgwałtowniejsze wzrosty liczone rok do roku mamy już za sobą i zgodnie z prognozami rynek zaczyna wyhamowywać. Mimo to, prezentowane przez PZPM wartości pokazują niespotykaną dotychczas skalę sprzedaży motocykli w Polsce.

 Nowe MOTOCYKLE – ranking marek wg DCC – 2015 narastająco
 Pojemność silnikaMarkaStyczeń-Sierpień
 20152014Zmiana
r/r
2015
Udział %
2014
Udział %
 
 <=125cm3ROMET MOTORS4005852370,1%  
  JUNAK3531464661,0%  
  KYMCO952296221,6%  
  pozostałe marki5484966467,7%  
 <=125cm3 Suma 139722578442,0%74,1%34,7%

 

Co najistotniejsze, udział motocykli o pojemności do 125 ccm w ciągu roku wzrósł dwukrotnie, do poziomu 74%. Na podium sprzedaży jednak nadal bez zmian. Najliczniejszy wolumen nowych rejestracji ma kolejno Romet, Junak oraz Kymco.

 
Czytaj
REKLAMA

Wybierasz stylowe dwa koła czy mocarne trzy? Peugeot Django 125 i Metropolis 400 na prawo jazdy B!

Dzięki Peugeot możesz się wyróżnić. Wybierz Peugeot Django 125 lub trójkołowy skuter Metropolis 400. Do prowadzenia obu wystarcza jedynie prawo jazdy kategorii B.

Oczywistym jest, że segment 125 ccm wpłynął dość wyraźnie na sprzedaż motocykli w Polsce ogółem, dając 154% wzrostu. Spory sukces odniósł Junak (+585%), Zipp (+261%), Romet (+238%) oraz Kymco (184%).

 Nowe* MOTOCYKLE – ranking marek – 2015 narastająco
 PozycjaMarkaStyczeń-Sierpień
 2015Udział %2014Udział %% Zmiana
 1ROMET MOTORS425122,5%125616,9%238,5%
 2JUNAK357819,0%5227,0%585,4%
 3YAMAHA16878,9%100113,5%68,5%
 4HONDA12916,8%76810,4%68,1%
 5KYMCO10035,3%3534,8%184,1%
 6BMW9104,8%80810,9%12,6%
 7ZIPP9044,8%2503,4%261,6%
 8SUZUKI5362,8%3785,1%41,8%
 9KAWASAKI5222,8%4696,3%11,3%
 10KTM5112,7%3494,7%46,4%
 RAZEM 1-101519380,5%615482,9%146,9%
 POZOSTAŁE MARKI367219,5%126517,1%190,3%
 RAZEM18865100%7419100%154,3%

 

Zgodnie z przewidywaniami, wciąż dynamicznie spada zainteresowanie motorowerami. Spadki notują wszystkie marki, prócz Ferro, które podniosło wolumen sprzedaży o ponad 37%. Cały rynek stracił 1/3 licząc rok do roku.

Nowe MOTOROWERY – ranking marek – 2015 narastająco
PozycjaMarkaStyczeń-Sierpień
2015Udział %2014Udział %% Zmiana
1ROMET MOTORS855937,39%1330638,61%-35,7%
2ZIPP380116,61%382811,11%-0,7%
3JUNAK360515,75%411111,93%-12,3%
4TOROS11234,91%374810,88%-70,0%
5TAOTAO8853,87%11843,44%-25,3%
6KYMCO6542,86%9312,70%-29,8%
7WONJAN5682,48%10613,08%-46,5%
8FERRO4922,15%3581,04%37,4%
9WANGYE3341,46%5441,58%-38,6%
10LONGJIA2931,28%5481,59%-46,5%
RAZEM 1-102031488,8%2961985,9%-31,4%
POZOSTAŁE MARKI257511,2%484214,1%-46,8%
RAZEM22889100%34461100%-33,6%

 

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%