
Jednoślady 125 kanibalizują mniejsze pojemności. Rekordowe wyniki sprzedaży jednośladów “bez praw jazdy” są następstwem zmiany przepisów na mocy których każdy, kto posiada prawo jazdy B może poruszać się niewielkim motocyklem.
Jednak najgwałtowniejsze wzrosty liczone rok do roku mamy już za sobą i zgodnie z prognozami rynek zaczyna wyhamowywać. Mimo to, prezentowane przez PZPM wartości pokazują niespotykaną dotychczas skalę sprzedaży motocykli w Polsce.
Nowe MOTOCYKLE – ranking marek wg DCC – 2015 narastająco | |||||||
Pojemność silnika | Marka | Styczeń-Sierpień | |||||
2015 | 2014 | Zmiana r/r |
2015 Udział % |
2014 Udział % |
|||
<=125cm3 | ROMET MOTORS | 4005 | 852 | 370,1% | |||
JUNAK | 3531 | 464 | 661,0% | ||||
KYMCO | 952 | 296 | 221,6% | ||||
pozostałe marki | 5484 | 966 | 467,7% | ||||
<=125cm3 Suma | 13972 | 2578 | 442,0% | 74,1% | 34,7% |
Co najistotniejsze, udział motocykli o pojemności do 125 ccm w ciągu roku wzrósł dwukrotnie, do poziomu 74%. Na podium sprzedaży jednak nadal bez zmian. Najliczniejszy wolumen nowych rejestracji ma kolejno Romet, Junak oraz Kymco.
Oczywistym jest, że segment 125 ccm wpłynął dość wyraźnie na sprzedaż motocykli w Polsce ogółem, dając 154% wzrostu. Spory sukces odniósł Junak (+585%), Zipp (+261%), Romet (+238%) oraz Kymco (184%).
Nowe* MOTOCYKLE – ranking marek – 2015 narastająco | |||||||
Pozycja | Marka | Styczeń-Sierpień | |||||
2015 | Udział % | 2014 | Udział % | % Zmiana | |||
1 | ROMET MOTORS | 4251 | 22,5% | 1256 | 16,9% | 238,5% | |
2 | JUNAK | 3578 | 19,0% | 522 | 7,0% | 585,4% | |
3 | YAMAHA | 1687 | 8,9% | 1001 | 13,5% | 68,5% | |
4 | HONDA | 1291 | 6,8% | 768 | 10,4% | 68,1% | |
5 | KYMCO | 1003 | 5,3% | 353 | 4,8% | 184,1% | |
6 | BMW | 910 | 4,8% | 808 | 10,9% | 12,6% | |
7 | ZIPP | 904 | 4,8% | 250 | 3,4% | 261,6% | |
8 | SUZUKI | 536 | 2,8% | 378 | 5,1% | 41,8% | |
9 | KAWASAKI | 522 | 2,8% | 469 | 6,3% | 11,3% | |
10 | KTM | 511 | 2,7% | 349 | 4,7% | 46,4% | |
RAZEM 1-10 | 15193 | 80,5% | 6154 | 82,9% | 146,9% | ||
POZOSTAŁE MARKI | 3672 | 19,5% | 1265 | 17,1% | 190,3% | ||
RAZEM | 18865 | 100% | 7419 | 100% | 154,3% |
Zgodnie z przewidywaniami, wciąż dynamicznie spada zainteresowanie motorowerami. Spadki notują wszystkie marki, prócz Ferro, które podniosło wolumen sprzedaży o ponad 37%. Cały rynek stracił 1/3 licząc rok do roku.
Nowe MOTOROWERY – ranking marek – 2015 narastająco | |||||||
Pozycja | Marka | Styczeń-Sierpień | |||||
2015 | Udział % | 2014 | Udział % | % Zmiana | |||
1 | ROMET MOTORS | 8559 | 37,39% | 13306 | 38,61% | -35,7% | |
2 | ZIPP | 3801 | 16,61% | 3828 | 11,11% | -0,7% | |
3 | JUNAK | 3605 | 15,75% | 4111 | 11,93% | -12,3% | |
4 | TOROS | 1123 | 4,91% | 3748 | 10,88% | -70,0% | |
5 | TAOTAO | 885 | 3,87% | 1184 | 3,44% | -25,3% | |
6 | KYMCO | 654 | 2,86% | 931 | 2,70% | -29,8% | |
7 | WONJAN | 568 | 2,48% | 1061 | 3,08% | -46,5% | |
8 | FERRO | 492 | 2,15% | 358 | 1,04% | 37,4% | |
9 | WANGYE | 334 | 1,46% | 544 | 1,58% | -38,6% | |
10 | LONGJIA | 293 | 1,28% | 548 | 1,59% | -46,5% | |
RAZEM 1-10 | 20314 | 88,8% | 29619 | 85,9% | -31,4% | ||
POZOSTAŁE MARKI | 2575 | 11,2% | 4842 | 14,1% | -46,8% | ||
RAZEM | 22889 | 100% | 34461 | 100% | -33,6% |