
- Polski Związek Przemysłu motoryzacyjnego opublikował statystyki rejestracji w maju.
- Chińscy producenci motocykli coraz śmielej poczynają sobie na polskim rynku.
- Sprawdź, ile motocykli zarejestrowano w Polsce w maju 2025 roku.
Sprzedaż motocykli w Polsce cały czas ma się doskonale, poza jednym miesiącem spadków wszystko wskazuje na to, że nasz rynek znów idzie na rekord. Dane z najnowszego raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego zdecydowanie napawają optymizmem. Które marki sprzedają się najlepiej?
Tegoroczny maj był najlepszym w historii monitorowania wyników rejestracji przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego. Zarejestrowano łącznie 7094 jednoślady, w tym 5311 motocykli, co jest wynikiem lepszym o 18,3% niż w 2024 roku. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku na polskie drogi wyjechały 19083 nowe motocykle, a to oznacza wzrost o 6,3%.
Ranking marek
Sytuacja w rankingu marek wydaje się w dużej mierze stabilna. Prowadzi Honda, która już dawno odjechała od konkurencji. Od początku tego roku zarejestrowano 4115 motocykli japońskiego producenta, a w samym tylko maju wynik wynosił zawrotne 1139 rejestracji. Drugi stopień podium niezmiennie zajmuje Yamaha, która ma na koncie łącznie 2045 rejestracji i 620 w maju. Goni ją BMW z wynikiem 1865 sztuk i majem zamkniętym z rezultatem 432 rejestracji.
Najciekawsza sytuacja ma miejsce tuż za podium, ponieważ za BMW znajduje się QJ Motor. Od początku roku zarejestrowano 978 motocykli tej marki, a w samym tylko maju przybyło 380 sztuk. Czy QJ może zagrozić BMW? Przede wszystkim musiałoby zwiększyć swoją dynamikę wzrostu, chociaż ta i tak jest bardzo dobra, ponieważ procentowo wychodzi, że QJ Motor zarejestrowało ogólny wzrost rejestracji na poziomie 437,36%! Polacy coraz chętniej kupują motocykle chińskich marek, więc dogonienie BMW jest realne, jeśli w salonach będzie odpowiednio duże zatowarowanie.
Skoro już przy chińskich markach jesteśmy, to tuż za pierwszą piątką znajdują się Zontes i CF Moto z wynikami kolejno 760 i 749 rejestracji. W rozłożeniu na miesiące obaj producenci idą łeb w łeb, jednak z CF Moto mamy sytuację podobną do tej, w jakiej jest QJ Motor. Wyraźnie widać, że importerzy traktowali 2024 rok jako rozruch, a w 2025 ostro ruszyli do ataku. Po maju 2024 r. CF Moto miało bowiem łącznie zaledwie 90 zarejestrowanych motocykli na koncie.
Rejestracje w podziale na segmenty
W podziale na segmenty nie ma żadnych zaskoczeń. W przypadku pojemności najmocniej trzyma się klasa 125 z wynikiem 7119 rejestracji w okresie od 1 stycznia do końca maja. Procentowy udział w rynku wynosi 37,3%. Polscy motocykliści ogólnie chętnie kupują małe i średnie pojemności. Jako ciekawostkę warto wspomnieć, że litry notują spadek na poziomie 4,3%. W segmentach na czele jest klasa Street, która zanotowała w tym roku łącznie 5717 rejestracji i wzrost o 9%. Ciekawostką jest wzrost w klasie Supersport o 64,6% – z 711 egzemplarzy w 2024 roku do 1170 w 2025 roku. Druga interesująca rzecz to spadek w kategorii Chopper & Cruiser z 1075 do 939 sztuk, a więc o 12,9%.