Skuter Barton Falcon 125 – jedyny z dwoma hamulcami tarczowymi

Publikacja Sponsorowana

Gdyby szukać najbardziej rozpoznawalnych modeli dla producentów na polskim rynku, to dla marki Barton Motors byłby to skuter Falcon. Model dostępny od wielu lat w wersji z silnikiem 2T o pojemności 50cc, a od zeszłego roku również jako 4T i co najważniejsze – w segmencie 125 cm3.

W testach dla jednego z popularnych magazynów motoryzacyjnych Falcon 125 wypadł bardzo pozytywnie (z podkreśleniem ceny, jaką trzeba za niego zapłacić). Sprawdzano go słońcu, deszczu i piachu, i dość powiedzieć, że eksploatowano go bardzo intensywnie. Skuter Bartona stanął na wysokości zadania i zapewnił motocyklistom sporo frajdy z jazdy. Jako mankament wskazano jedynie niewystarczająco mocne hamulce. Producent spieszy z informacja, że nowy Falcon 125 jako jedyny wśród podobnych sobie modeli będzie miał hamulec tarczowy zarówno z przodu jak i z tyłu. Zmieni się również nieco linia nadwozia – kształty maja stać się bardziej smukłe i dynamiczne.

barton_motors_falcon_22_bBarton Falcon popularność zyskał przede wszystkim dzięki dobrej jakości w stosunku do ceny, jaką trzeba za niego zapłacić, ale przede wszystkim dzięki komfortowi jazdy i praktyczności. Falcon to duży i zwinny sportowy skuter idealny do jazdy w mieście, również z pasażerem. W segmencie 125 cm3. Falcon ma moc 7,7 KM i z łatwością rozpędza się do przepisowych 70 km/h. W tym roku Barton zapowiada, że Falcon 125 będzie jeszcze lepszy.

Za nowego Falcona 125 trzeba będzie zapłacić 4 890 zł i jest to cena rozsądna za wygodny, praktyczny skuter. Niebawem będzie można go zobaczyć na stronie producenta. Już teraz możesz zobaczyć jak wygląda Falcon w obecnej wersji.

REKLAMA

SCORPION EXO 520 AIR

Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

Skuterowo.com

Najnowsze testy, opinie, porady. Oficjalny profil redaktorów portalu Skuterowo.com.

Inne publikacje na ten temat:

11 opinii

  1. 5,5 KM i 70 km/h – osiągi i moc odblokowanej pięćdziesiątki. Za prawie 5000 zł można przebierać w chińszczyźnie. Tandetna oferta. Dokładając 1300 zł można brać kymco agility – osiągi i trwałość o niebo lepsza.

  2. Witam,

    te 5,5 KM to błąd autora. Tak naprawdę ma być 5,5 KW, czyli ok. 7,5 KM. Ja również wolałbym KYMCO – 9,5 KM (zawsze to trochę więcej), lepsza jakość i rozmiar maszyny bardziej odpowiedni do mojej postury.

    Pozdrawiam.

  3. Słowem, nie ma co się rwać na obecne 125-ki, bo ceny są już wywindowane o ponad 30 % względem lat ubiegłych, a nowi gracze na naszym rodzimym rynku w oparciu o import kolejnych produktów masowej produkcji z CHRL dopiero się rozkręcają ze swoją ofertą programową dla kolejnych maluczkich (zwłaszcza dla tych z tzw. trzyletnim stażem).
    >
    Piszę, bo muszę, a jak muszę to zazwyczaj piszę. Nawet z innego IP kolejnego kompa. ;P

  4. Blady, nie szalej. Przód Space 125 przypomina lot koszący statku Enterprise tuż po wyjściu z nadświetlnej. 😉
    >
    Produkty ZNEN:
    http://www.znen.com/products.asp?type=2
    .
    http://www.znen.com/productsshow.asp?id=105
    Romet Maxi 125 R vel. Znen Vista 150 cm3.
    ..
    http://www.znen.com/productsshow.asp?id=109&tp=1&type=
    Falcon 8 z dwiema tarczami i z garnkiem 150 cm3.
    >>
    I co tutaj można jeszcze komentować? Jak nasi importerzy chińskiej myśli technologicznej ochłoną nieco po wydojeniu najbardziej narwanych maluczkich to wówczas będzie można pomyśleć o zakupie jakiejkolwiek chińskiej 125-tki za rozsądną już cenę.

  5. No właśnie, o co chodzi z tymi tarczami?
    „nowy Falcon 125 jako jedyny wśród podobnych sobie modeli będzie miał hamulec tarczowy zarówno z przodu jak i z tyłu”
    chyba że chodzi o egzemplarze z tego rocznika i tego producenta.
    Prosty przykład: Yamaha Maxster 125ccm, oba koła tarcze, mocne jak cholera.

  6. Pewnie chodzi o to że to pierwszy skuter w ich ofercie który ma 2 tarcze. Bo skuterów z dwiema tarczami nie brakuje w tym segmencie.

  7. Nawet jeśli jest to 5,5 kw, czyli ok. 7,5 KM, to i tak jestem pod wrażeniem. Jechałem tym modelem w dwójkę i wydawało mi się, że ma standardowe 11 KM, bo zbierał się bardzo dobrze. Z tym 70 km/h też coś jest nie tak. Do tylu to się rozpędza bardzo żwawo, co przydaje się w ruchu miejskim, ale tak naprawdę spokojnie pójdzie te 90 km/h. Tiry w każdym razie mnie nie wyprzedzały 😛

  8. Nie dawno kupiłem nowego falkona i muszę powiedzieć że 80km/h to nie problem a na światłach zostawiasz auta z tyłu. Fajnie przyspiesza i dobrze trzyma się drogi jak na 125-ke, a hamulce są całkowicie wystarczające dla motocyklisty z odrobiną oleju w głowie.Komu to nie wystarcza to może kupić motocykl dużej mocy ku trwodze swojej rodziny i innych uczestników ruchu.

  9. Witam. Mam taki skuter o nazwie Formax 125 kupiłem nowy jesienią za 4500zl chociaz moglem kupić nowy za 4000 zł który był w sklepie rozpakowany ja wybrałem zapakowany bo miałem pewność że nikt nim nie jezdzil.Za te pieniądze nie kupisz żadnego nowego zachodniego skutera te wszystkie używane sa po przejściach z niewiadomym przebiegiem. A jakość i moc silnika w nowym bardzo dobra , silnik na wtrysku komputer DELPHI chodzi to pięknie ,chamulce rewelacja aż za mocne bo ledwie dotkniesz i chamuje przód tył tarczowy z podziałem tylko na przód lub używając lewej dźwigni przód i tył jednoczesnie ,,jedyne co trzeba zmienić to tylne amortyzatory są zbyt twarde niepasuja do tego skutera ja założyłem z emzetki etz 250 ale trzeba je troszkę przerobić bo są troszkę za długie (( skurucilem nieco jeden koniec sprężyny i trzeba nagwintowac na nowo tłoczek amortyzatora i też go skrócić jakies 15 mm jest to trochę trudne dla ludzi niemających doświadczenia w tych sprawach sam jestem frezerem WSK PZL Świdnik i takie zmiany nie stanowią dlamnie problemu )) Po zmianie skuter 125 formax jeździ super jest znacznie bardziej miękki nic w amortyzatorach nie stuka (( bo w nowym stukają amortyzatory które rozciągają się do końca i niema wewnątrz elementów tłumiących ich prace)) zmieniłem rolki wariatora na cięższe bo skuter jeździł zbyt wolno i trzeba było niepotrzebnie kręcić ten mocny silnik aby jechał szybciej ,, założyłem 14 gramowe rolki mają wymiar 18/14 mm. Teraz 60 km/godz. trzyma przy 5000ciu tysiącach obrotów i gdy jadę sam to niema góry na szosie aby spadała prędkość ten silnik jest naprawdę silny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button