“Rozpoczęcie” sezonu motocyklowego na torze na nowym Triumph Street Triple RS 2020. Nareszcie!

Zaczynamy sezon motocyklowy na dobre. Tym razem na torze na nowym i dopasionym Triumph Street Triple RS 2020.

Brytyjska marka w Polsce nadal jest nieco niszowa. Ale ma to swoje zalety, bo wciąż się wyróżnia. Zawsze jakoś mi się kojarzyła z takim Jaguarem wśród motocykli.
Z kolei na świecie Triumph aktualnie najbardziej jest kojarzony chyba z Moto2. A dokładniej ten silnik, który tutaj widzicie, bo ta trzycylindrówka napędza maszyny, które biorą udział w tej wyścigowej kategorii.

Jednostka przeszła bardzo poważną modernizację, aby była zgodna z normami Euro 5. Moc 123 KM pozostała bez zmian, ale moment obrotowy wzrósł aż o 9% do 79 Nm przy 9,350 obr./min.
Jaki to daje efekt? Ano taki, że poważnie zastanawiamy się jakim trzeba być kozakiem, by skierować obecnie swe uczucia w stronę większego Speed Triple`a. Mimo wyraźnie niższych na papierze osiągów względem większego modelu, Street Triple RS przekonuje do siebie genialną poręcznością i charakterystyką napędu, która sprawia, że suche liczby szybko odchodzą w niepamięć.

W zmodyfikowanym piecu Streeta bezwładność mas wirujących zmniejszono o 7%, co ma spore przełożenie na jego charakter, który teraz jest jeszcze bardziej bezpośredni. Natychmiastowa reakcja na gaz i wyższe wartości momentu obrotowego w najczęściej używanym zakresie obrotów. Ciężko nie zakochać się w tym nakedzie. Brytyjczycy chwalą się, że udało się im nie tylko poprawić parametry, ale także walory w postaci dźwięku dobywającego się z przekonstruowanego airboxu. Ten efekt musicie sprawdzić sami podczas jazdy próbnej, na którą możecie umówić się w salonach Triumpha.
U nas na torze Street Triple wydaje się być królem ciasnych naprzemiennych winkli i nienarzucającej się charakterystyki maszyny. Sportowe mapy zapłonu rozwścieczają silnik i każdy najmniejszy ruch manetką daje efekt walnięcia deską w plecy. Wyraźnie czuć większa spontaniczność za sprawą wyższego momentu obrotowego i optymalizacji masy Truple RS.

Nowy Triumph Street Triple RS, to także wizualny face lifting. Ostre nadwozie otrzymało bardziej zwiewne kształty. Jest bardzo nowocześnie, atletycznie i sportowo, przy czym od razu widać, że konstruktorom zależało na zachowaniu charakteru tego modelu.

Wersja RS to nie tylko bogate wyposażenie standardowe to także takie modyfikacje jak chociażby krótsze przełożenia dwóch pierwszych biegów. Różnicę czuć zwłaszcza na krętych i ciasnych torach oraz zakręconych serpentynach górskich. Mamy nadzieję, że uda się już niebawem zabrać RSa właśnie na takie trasy. Podczas ostrzejszej jazdy przyda się także sprzęgło antyhoppingowe o specjalnej konstrukcji minimalizującej siłę potrzebną do jego obsługi.

Motocykl można także personalizować w bogaty sposób. Służy do tego aż 5 trybów jazdy, w tym jeden z pełną konfiguracją, zmienna kontrola trakcji, a także możliwość zmian ustawień pracy systemu ABS. Wszystko ogarnia się z pozycji nowego wyświetlacza TFT, który dozbrojono w kolory i Bluetooth.

Co jeszcze w specyfikacji?
Markowe zawieszenie Ohlins z pełną regulacją, podwójne zaciski Brembo M50 i opony Pirelli Diablo Supercorsa SP. Maszyneria w tej specyfikacji to wojownik gotowy na tor. Co nie znaczy, że nie nadaje się do jazdy na co dzień. Wręcz przeciwnie, bo nawet dojazd do roboty, albo weekendowy wypad dookoła komina może być przygodą.

Czy coś przeszkadza w tym motocyklu? Cóż, to jedna z tych maszyn, w których trzeba doszukiwać się wad. Na pewno bajeranckie, montowane do końcówce kierownicy lusterka mogą sprawiać pewne kłopoty podczas przeciskania się przez korki. Ale rekompensują częściowo ten fakt dobrym wglądem w to co za nami. No i nie ma co ukrywać, że bogate wyposażenie najwyższej specyfikacji Street Triple`a odbija się niestety na cenie. Na szczęście w ofercie Triumpha znajduje się jeszcze podstawowa wersja oraz pośredni Street Triple R.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Najlepiej jednak przekonajcie się sami o tym co oferują nowe Triumphy Street Triple podczas jazdy testowej. Tym sprzętem zdecydowanie warto się przejechać i dowiedzieć dlaczego trójki Triumpha cieszą się nie słabnącą popularnością na całym świecie.

  • SILNIK
  • STREET TRIPLE RS Specyfikacja
  • Feature Details
  • Rodzaj Chłodzony cieczą, 12-zaworowy, DOHC, z 3 cylindrami w układzie rzędowym
  • Pojemność 765 cm³
  • Średnica 77.99 mm
  • Suw 53.4 mm
  • Stopień sprężania 12.54:1
  • Maksymalna moc 123PS / 121.36 BHP (90.5kW) @11750rpm
  • Maksymalny moment obrotowy 79Nm@ 9350rpm
  • Układ zasilania Wielopunktowy, sekwencyjny, sterowany elektronicznie wtrysk paliwa z modułem SAI. Elektroniczny układ sterowania przepustnicą
  • Układ wydechowy Układ wydechowy w systemie 3 w 1 z jednostronnym tłumikiem końcowym wykonanym ze stali nierdzewnej
  • Układ napędowy X ring łańcuch
  • Sprzęgło Mokre, wielotarczowe, z systemem Slip Assist
  • Skrzynia biegów 6-stopniowa z Triumph Shift Assist
  • Rama " Przód — Rama kratownicowa typu Twin-Spar z aluminiowymi belkami. Tył — 2-elementowa rama odlewana pod wysokim ciśnieniem "
  • Wahacz Twin-sided - dwustronny, odlewany ze stopu aluminium
  • Przednia opona Odlewane z aluminium, 5-szprychowe, 17 x 3,5 cala
  • Tylne koło Odlewane z aluminium, 5-szprychowe, 17 x 5,5 cala
  • Przednia opona 120/70 ZR17
  • Tylna opona 180/55 ZR17
  • Przednie zawieszenie Showa BPF 41 mm upside down. Regulowane tłumienie kompresji, tłumienie odbicia i regulowane napięcie wstępne
  • Tylne zawieszenie Ohlins STX40 monoshock z pełną regulacją ze zbiornikiem wyrównawczym RSU.
  • Przedni hamulec Podwójne, 310 mm pływające tarcze hamulcowe, 4-tłoczkowe radialne szczęki hamulcowe Monobloc M50, układ ABS z możliwością wyłączenia
  • Tylni hamulec Pojedyncza 220 mm stała tarcza hamulcowa, pojedyncze zaciski hamulcowe Brembo, układ ABS z możliwością wyłączenia
  • Przyrządy 5-calowy wyświetlacz TFT wskaźników z możliwością wyboru 4 stylów oraz wysokiego/niskiego kontrastu
  • Szerokość kierownicy 775 mm
  • Wysokość bez lusterek 1085 mm
  • Wysokość siedzenia 825 mm
  • Rozstaw osi 1405 mm
  • Kąt pochylenia główki ramy 23.9 º
  • Wyprzedzenie 100 mm
  • Masa bez płynów 166 kg
  • Pojemność zbiornika paliwa 17.4 L
  • Zużycie paliwa 5.2 l/100km
  • Emisja CO2 EURO 5 Standard: 119 g/km **Emisje CO2 oraz zużycie paliwa zmierzono zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/WE. Wartości dotyczące zużycia paliwa uzyskano przy zastosowaniu swoistych warunków testowych i podano je wyłącznie w celach porównawczych. Mogą one nie odzwierciedlać rzeczywistych wartości uzyskiwanych podczas jazdy.

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button