125 ccm
Aktualnie czytasz:
Rosn膮ce ceny motocykli 2015 i jako艣膰 125 ccm z Chin: Social 10 Skuterowo.com
4

Dzi艣 poraz kolejny Skuterowo.com odpowiada na Wasze pytania jakie wysy艂acie na faq@skuterowo.com. Sporo piszecie o tegorocznych cenach nowych motocykli i skuter贸w o pojemno艣ci 125 ccm. Dodatkowo sporo w Waszych mailach w膮tpliwo艣ci co do jako艣ci chi艅skich jedno艣lad贸w jakie s膮 na naszym rynku. Dzi艣 wyja艣ni te kwestie Miko艂aj Sibora, reprezentuj膮cy Junaka.

O czym dzi艣 rozmawiamy? Oto Wasze pytania:

1. U偶ytkownik Talin: Mam do was pytanie nieco natury filozoficznej - czy nie uwa偶acie, 偶e spos贸b reakcji importer贸w na polskim rynku jest zbyt agresywny? Moim zdaniem lawinowo rosn膮ce ceny motocykli o pojemno艣ci 125 jest zwyk艂ym wykorzystywaniem polskich klient贸w w sytuacji kiedy nowych jedno艣lad贸w na rynku jest tak ma艂o. Prosz臋 poruszacie te kwestie.

2. U偶ytkownik Marcepan:聽Zastan贸wcie si臋 nad odcinkiem m贸wi膮cym o pewnych stereotypach je艣li chodzi o chi艅skie sprz臋ty. Mam dosy膰 s艂uchania o chi艅skim padle i chwaleniu wy艂膮cznie markowych u偶ywek. Moim zdaniem sytuacja si臋 powoli zmienia, jednak nadal uwa偶am si臋 za nieprzekonanego czy faktycznie Chiny ju偶 teraz s膮 w stanie zapewni膰 taka jako艣膰 jak W艂ochy czy Japonia.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

 

Mn贸stwo waszych pyta艅 pojawia si臋 na聽FAQ@Skuterowo.com. Wiele z nich dotyczy zagadnie艅 bardziej filozoficznych, je偶eli chodzi o wyb贸r jedno艣ladu w takim sezonie jak ten, kt贸ry w艂a艣nie trwa teraz. 2015 to jest prze艂omowy rok dla wielu importer贸w i producent贸w na polskim rynku ze wzgl臋du na zmian臋 przepis贸w, jednak偶e pewne problemy w bran偶y i pewne w膮tpliwo艣ci nadal pozostaj膮. Wydaj臋 mi si臋, 偶e te pytania, kt贸re wybra艂em w tym tygodniu, kt贸re znale藕li艣my na naszej skrzynce, warto jest rozwi膮za膰 wsp贸lnie z Miko艂ajem Sibor膮, kt贸ry jest prezesem firmy Almot. Almot z kolei od 2010 roku sukcesywnie reaktywuje legendarn膮 mark臋 Junak. Dzie艅 dobry!

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

- Dzie艅 dobry.
- bardzo mi艂o b臋dzie przytoczy膰 kilka waszych pyta艅 i wsp贸lnie na nie odpowiedzie膰. Mam nadziej臋, 偶e to r贸wnie偶 b臋dzie dla was dosy膰 ciekawe do艣wiadczenie. Trzy zagadnienia, trzy pytania. Pierwsze z nich, kt贸re przes艂a艂 na聽FAQ@Skuterowo.com聽Damian. Mam do was pytanie nieco natury filozoficznej. Czy nie uwa偶acie, 偶e spos贸b reakcji importer贸w na polskim rynku jest zbyt agresywny? Moim zdaniem lawinowo rosn膮ce ceny motocykli o pojemno艣ci 125 cm3 jest zwyk艂ym wykorzystywaniem polskich klient贸w w sytuacji kiedy nowych jedno艣lad贸w na rynku jest tak ma艂o. Prosz臋, poruszajcie t臋 kwesti臋.

- Kwestia cen w 2015 determinowana jest przede wszystkim kursem dolara do z艂ot贸wki. W ubieg艂ym roku o tej samej porze importerzy w Polsce sk艂adaj膮 swoje zam贸wienia na podzespo艂y do monta偶u motocykli i skuter贸w, jedno艣lad贸w og贸艂em, by艂 20 % ni偶szy. 艁atwo dokona膰 prostej kalkulacji, 偶e to musia艂o mie膰 ogromny wp艂yw na ceny, kt贸re kszta艂tuj膮 si臋 na polskim rynku i to dotkn臋艂o wszystkich importer贸w, kt贸rzy importuj膮 motocykle, jedno艣lady ze strefy dolarowej. Ca艂a Azja rozlicza wszystkie zakupy w dolarze ameryka艅skim i ta niefortunna sytuacja, kt贸r膮 mo偶emy 艂atwo sprawdzi膰, zweryfikowa膰 i lawinowy wzrost kursu dolara i tym samym os艂abienie z艂ot贸wki od pa藕dziernika ubieg艂ego roku spowodowa艂a g艂臋bokie korekty cen u w艂a艣ciwie wszystkich importer贸w. Starali艣my si臋, 偶eby nasza oferta by艂a bardzo wywa偶ona cenowo, ale jak doskonale wiesz za ka偶d膮 cen膮 kryje si臋 jako艣膰 i tutaj trudno by艂o sobie odm贸wi膰, 偶eby ten punkt kosztem jako艣ci zbija膰 cen臋 pomimo wzrostu kursu dolara, wi臋c konsekwentnie utrzymujemy jako艣膰, wr臋cz podnosimy j膮 z roku na rok w oferowanych przez nas motocyklach i skuterach, ale niestety nie mamy wp艂ywu w 偶adnym stopniu na to co dzieje si臋 na rynku walutowym, wi臋c prosz臋 sobie prze艣ledzi膰 nasze ceny dzisiaj, nasze ceny rok temu. Nasz poziom cenowy to jest wzrost do 10 procent cen rok do roku przy jednoczesnym 20 procentowym wzro艣cie kursu dolara, wi臋c trudno zarzuca膰 importerom, a na pewno naszej marce, 偶e sytuacja z du偶ym zainteresowaniem motocykli, a w szczeg贸lno艣ci 125, zosta艂a przez nas wykorzystana. Wr臋cz przeciwnie 鈥 ceny powinny by膰 wy偶sze ni偶 te kt贸re s膮 oferowane przez nas dzisiaj na oficjalnych cennikach z ch臋ci podtrzymania dobrego trendu zbytu naszej marki Junak, natomiast jeste艣my bardzo mocno zdenerwowani tym co si臋 dzieje na rynku walutowym i trudno nam dzisiaj odpowiedzie膰 jak ceny b臋d膮 kszta艂towa艂y si臋 w nast臋pnym roku. S膮 niepokoj膮ce informacj臋, 偶e warto艣膰 dolara b臋dzie jeszcze wy偶sza w najbli偶szych 12 miesi膮cach i nie wykluczamy te偶 korekt cenowych.
- By艂a ju偶 taka sytuacja w przesz艂o艣ci, 偶e dolar kosztowa艂 4 z艂ote. Jak sobie wyobra偶asz sytuacje, 偶e to by si臋 mia艂o powt贸rzy膰?
- Scenariusz jest dosy膰 prosty niestety, bo je偶eli mar偶e producent贸w i importer贸w mimo wielu r贸偶nych domys艂贸w s膮 na naprawd臋 niskim poziomie, kilku procentowym i musimy sobie z tego zdawa膰 spraw臋. Tak samo sie膰 dilerska, czyli nasi dystrybutorzy u kt贸rych konsument ma mo偶liwo艣膰 zakupienia motocykla nie daj膮 nam tak du偶ego marginesu, 偶eby艣my mogli regulowa膰 ni偶szymi mar偶ami. Kurs dolara bliski 4 z艂otych b臋dzie powodowa艂 przynajmniej w przypadku naszej firmy kolejnymi wzrostami kilkuprocentowymi cen. Robimy wszystko, 偶eby si臋 zabezpiecza膰 przed tymi wzrostami kursu walut, wyprzedzamy niekt贸re informacj臋, ale niestety to jest rynek walutowy i trudno tutaj si臋 zabezpieczy膰 w stu procentach.

- To jest taki troch臋 hazard i tak naprawd臋 nie wiadomo jaka b臋dzie przysz艂o艣膰. To znaczy niejednokrotnie z rynku s艂ysza艂em takie informacje, 偶e sukcesywnie rosn膮cy dolar b臋dzie powodowa膰 te wzrosty. Na nieszcz臋艣cie ca艂ej bran偶y, nie tylko Junaka, ma to miejsce teraz, gdy jest tak du偶y popyt na 125'tki i ja si臋 w sumie nie dziwie, 偶e tylu ludzi nieb臋d膮cy bieg艂ym w temacie uwa偶a, 偶e te lawinowe wzrosty cen, sukcesywne, bardzo sukcesywne s膮 spowodowane zwyk艂膮 chciwo艣ci膮.
- Nie, sk膮d. Ja nie zauwa偶y艂em tego ani w naszej polityce cenowej, ale i wi臋kszo艣膰 importer贸w by艂a zmuszona chc膮c utrzyma膰 sw贸j jakikolwiek poziom produkt贸w oferowanych na rynku, nie zauwa偶y艂em tego o czym m贸wisz. Nikt nie pr贸buje tutaj wykorzysta膰 sytuacji. Wr臋cz przeciwnie. My walczymy co jeste艣my w stanie zrobi膰, 偶eby mimo wszystko te ceny detaliczne nie by艂y tak wysokie jak wzrost waluty na rynku, ale to nie jest 艂atwe zadanie. Ale oczywi艣cie rozumiem to pytanie i zach臋cam do zapoznania si臋 z historycznymi poziomami walut w zesz艂ym roku o tej porze, kwarta艂 wcze艣niej i prost膮 weryfikacj臋. Ka偶dy z was dojdzie do wniosku, 偶e 20 procentowy wzrost 艣rednio rok do roku dotyczy nas wszystkich.
- Okej, le膰my dalej. U偶ytkownik Marcepan pisz膮cy na聽FAQ@Skuterowo.com聽: Zastan贸wcie si臋 nad odcinkiem m贸wi膮cym o pewnych stereotypach, je偶eli chodzi o chi艅skie pojazdy. Mam dosy膰 s艂uchania o chi艅skim padle i chwalenia wy艂膮cznie markowych u偶ywek. Moim zdaniem sytuacj膮 si臋 powoli zmienia, jednak nadal nie uwa偶am si臋 za przekonanego, czy faktycznie Chiny s膮 w stanie zapewni膰 tak膮 jako艣膰 jak W艂ochy, czy Japonia.
- No to jest dosy膰 szerokie zagadnienie. My艣l臋, 偶e ka偶dy z nas na co dzie艅 korzysta z dziesi膮tek, setek produkt贸w wykonanych w Chinach i to jest dosy膰 trudno wyt艂umaczy膰 w kilka minut. Rozumiem, nie mamy tutaj godzin czasu na to zagadnienie. Niemniej postaram si臋 chocia偶 w telegraficznym skr贸cie przybli偶y膰 specyfik臋 polityki jako艣ciowej, cenowej w Chinach. W Chinach jest oko艂o 300 fabryk produkuj膮cych jedno艣lady. Od fabryk, czy te偶 montowni bardzo skromnych oferuj膮cych motocykle na rynek afryka艅ski, na rynek ameryki po艂udniowej, na rynki wewn臋trzne Azji. Gros tych fabryk nie ma ambicji ani plan贸w na rozw贸j jako艣ciowy w艂asnych produkt贸w, ale z tych 300 fabryk jest kilka ( mniej jak 10 ) z polityk膮 zupe艂nie odmienn膮. Prosz臋 zauwa偶y膰, 偶e w zasadzie dzisiaj ka偶dy licz膮cy si臋 japo艅ski producent motocykli i nie tylko japo艅ski, r贸wnie偶 w艂oskie marki produkuj膮, czy te偶 montuj膮 swoje motocykle w Chinach. Wi臋kszo艣膰 z nas dokonuj膮c zakupu tego motocykla nie zdaje sobie z tego sprawy, dop贸ki nie spojrzymy w homologacj臋, czy te偶 tabliczk臋 znamieniow膮 na ramie, kt贸ra okre艣la jego rodow贸d. Dlaczego to firmy zdecydowa艂y si臋 na taki ruch? Po pierwsze wzrost konkurencyjno艣ci na rynkach, czyli pierwszy ruch takiej fabryki japo艅skiej, kt贸ra otwiera swoj膮 fili臋 w Chinach spowodowa艂 obni偶enie koszt贸w produkcji wzgl臋dem Japonii. To spowodowa艂o, 偶e kolejne fabryki zacz臋艂y o tym intensywnie my艣le膰 i tak w zasadzie od 6 lat wszyscy producenci motocykli, znacz膮cy, licz膮cy si臋 na rynku produkuj膮 tam swoje jedno艣lady. To nie znaczy w cale, 偶e te jedno艣lady s膮 gorszej jako艣ci. Przy odpowiedniej kontroli jako艣ci, re偶imie technologicznym 鈥 jeste艣my w stanie wyprodukowa膰 w Chinach, w Polsce, czy w Niemczech ten sam jako艣ciowo produkt. To wszystko zale偶y od polityki marki. Je偶eli stawiamy sobie za cel produkcj臋 wysokich jako艣ciowo motocykli to tak膮 uzyskamy w Chinach. Niemniej doszukiwa艂bym si臋 bardziej wewn臋trznej polityki marki na jakim pu艂apie jako艣ciowym chc膮 plasowa膰 sw贸j produkt na rynku. Nasza firma rozpocz臋艂a swoj膮 dzia艂alno艣膰 w w 1983 roku jako producent cz臋艣ci silnikowych jako Almot i Almot od blisko 33 lat jest to jego zadaniem, czyli produkcja komponent贸w silnikowych do blisko 180 motocykli r贸偶nych marek z czego 90 % naszej produkcji obecnie trafia na rynek Niemiecki, gdzie domniemam, 偶e wielu konsument贸w nie ma poj臋cia kto wyprodukowa艂 dany cylinder, g艂owic臋, czy t艂ok do ich motocykla, pomimo pewnie 艣wiadomo艣ci, 偶e gdyby wyprodukowali w Niemczech to by艂oby lepsze. To jest 艂atwy przyk艂ad tego jak b艂臋dnie odczytujemy pewne sygna艂y. Globalizacja powoduje, 偶e mamy ogromne zamieszanie. Do dzisiaj w zasadzie nikt z nas nie wie jaki komponent, jaki zesp贸艂 w samochodzie, motocyklu zosta艂 wyprodukowany przez jak膮 fabryk臋. Na ko艅cu dostajemy tak膮 informacj臋: wyprodukowano pojazd X i w zasadzie to wszystko. Tylko czy dzisiaj nie jest to bardziej gra marketingowa, a tak naprawd臋 dostawcami podzespo艂贸w s膮 fabryki lokowane na ca艂ym 艣wiecie. Czasami kupujemy akumulator markowy, kt贸ry i tak zosta艂 wyprodukowany w Chinach. Dokonujemy zakupu opon motocyklowych, kt贸re okazuj膮 si臋 wyprodukowane na Tajwanie i tych przyk艂ad贸w mo偶na mno偶y膰. Ja wcale nie uwa偶am, 偶e to pogarsza Tw贸j sprz臋t, kt贸ry trzymasz na kolanie. Zmierzam do tego, 偶e my postawili艣my sobie dosy膰 trudne zadanie polegaj膮ce na tym, 偶eby wykorzysta膰 to do艣wiadczenie produkcyjne, kt贸re mamy, ten sprz臋t do kontroli jako艣ci, do艣wiadczenie w postaci naszych znakomitych pracownik贸w, 艣wietnych specjalist贸w w procesach badania jako艣ci r贸偶nych podzespo艂贸w, 偶eby dobra膰 sobie tak partner贸w w Azji, kt贸rzy s膮 w stanie sprosta膰 naszym oczekiwaniom i w wi臋kszo艣ci przypadk贸w jest to odzwierciedlone w cenie. Zmierzam ku temu, 偶e cz臋sto te偶 pojawiaj膮 si臋 pytanie dlaczego Junak jest dro偶szy od bezpo艣redniego konkurencyjnego motocykla o 10-20 procent... Odpowied藕 jest bardzo prosta. Bo na przyk艂ad nasz motocykl korzysta z zupe艂nie innych technologii mimo, 偶e wygl膮da podobnie. Design to jest ju偶 zupe艂nie ostatni element i cz臋sto 艂udz膮co podobne motocykle, b膮d藕 te偶 motocykle pochodz膮ce z tej samej fabryki 鈥 niekonieczne oznaczaj膮, 偶e to jest ten sam motocykl, kt贸ry dedykuj臋 Junak w swojej kolekcji. Nasza polityka doboru motocykli, kolekcji do dalszej sprzeda偶y, do oferowania jej w Polsce to polityka dog艂臋bnej analizy jako艣ciowej wielu podzespo艂贸w. Musimy sobie na ko艅cu te偶 zda膰 spraw臋 z tego, 偶e d膮偶enie do perfekcji musi i艣c zgodnie z polityk膮 cenow膮, poniewa偶 my dzisiaj mo偶emy wyprodukowa膰 艣wietn膮 125'tk臋 w Chinach i wiemy jak to zrobi膰 tylko pytanie, czy rynek zaakceptuje poziom cenowy rz臋du kilkunastu tysi臋cy z艂otych? Niemniej staramy si臋 wykorzystywa膰 sprawdzone rozwi膮zania jak chocia偶by motocykl RS 125, kt贸ry bazuje na 艣wietnym silniku Yamahy, kt贸ry jest produkowany w setkach tysi臋cy sztuk rocznie. To daje bardzo dobr膮 jako艣膰 finaln膮 tego produktu. Motocykl ten, kt贸ry oferujemy w nadwoziu RS 125 korzysta z technologii, kt贸ra by艂a zapo偶yczona z Japonii. Tych przyk艂ad贸w mo偶na powiela膰, bo tak naprawd臋 ka偶dy motocykl ma swoj膮 histori臋, ale musimy sobie zda膰 spraw臋, 偶e je偶eli oczekujemy 艣wietnej jako艣ci to nie mo偶emy te偶 zak艂ada膰 najni偶szej ceny. To po prostu nie idzie w parze. Podsumowuj膮c. Jest wiele 艣wietnych fabryk motocyklowych b臋d膮cych na rynku Chi艅skim, produkuj膮cych dzisiaj praktycznie dla wszystkich znacz膮cych marek europejskich i japo艅skich i z sukcesem bezawaryjnie tocz膮 si臋 po drogach robi膮c kilkadziesi膮t kilometr贸w.
- Ile jest w stanie taki chocia偶by Junak 123 Twoim zdaniem przejecha膰 kilometr贸w w trakcie ca艂ego swojego 偶ycia.
- Dysponujemy ten model od 5 lat, spotka艂em si臋 z egzemplarzami, kt贸re maj膮 przebieg rz臋du 70-80 tysi臋cy kilometr贸w i naprawd臋 konsumenci, z reszt膮 to nie s膮 jednostkowe przypadki, tych historii jest mn贸stwo, mo偶na odnale藕膰 je gdzie艣 na internecie. Nasza ostatnia inicjatywa wsp贸lnie z Krzysztofem Troka jest w艂a艣nie w trakcie realizacji. W zesz艂ym tygodniu Pan Krzysztof obje偶d偶a znakomit膮 cz臋艣膰 po艂udnia Europy jednym z naszych motocykli. Wyprawa b臋dzie trwa艂a blisko miesi膮c. Planowany przebieg motocykla to 8-9 tysi臋cy kilometr贸w i w zasadzie na pytanie jakie cz臋艣ci zamienne ewentualnie Pan Krzysztof chcia艂by ze sob膮 zabra膰, maj膮c ju偶 kilka tygodni wcze艣niej do eksploatacji docieraj膮c go i uje偶d偶aj膮c setki kilometr贸w odwiedzi艂 kilka razy nasz膮 firm臋 na trasie Gdynia 鈥 Gniewk贸w. Jest to jakie艣 500 kilometr贸w w obie strony ob艂adowany dosy膰 du偶ym ekwipunkiem. Zapraszamy na jego blog 鈥 Krzysztofa Troki. Tam mo偶na 艣ledzi膰 jego ca艂膮 podr贸偶. 艢wiadczy o tym, 偶e nia ma obaw wyjazd chi艅skim motocyklem w tak膮 podr贸偶 blisko 10 tysi臋cy kilometr贸w na jeden wypad. Zach臋cam si臋 do zapoznania z wieloma opiniami na forach internetowych u偶ytkownik贸w tych motocykli, wiarogodnych informacji u 藕r贸d艂a, bo ja m贸g艂bym opowiada膰 tutaj godzinami co my robimy, by motocykle naszej marki by艂y dobre, ale na ko艅cu te偶 trzeba zaznaczy膰, 偶e wiele opinii o chi艅skich, tanich motocyklach p艂yn膮 z bardzo prostej przyczyny to znaczy wielu importer贸w, kt贸rych dzisiaj na szcz臋艣cie nie ma na rynku. Na szcz臋艣cie m贸wi臋, gdy偶 wprowadzono bezmy艣lne, bez 偶adnego do艣wiadczenia, bez 偶adnej wiedzy w segmencie motocyklowym tysi膮ce, dziesi膮tki tysi臋cy skuter贸w sprzedawanych w cenach tysi膮ca kilkuset z艂otych i w艂a艣nie te skutery w du偶ej mierze zaowocowa艂y tak negatywnym trendem w opinii jako艣ci tego produktu. Trudno sobie wyobrazi膰, 偶e mo偶emy oczekiwa膰 bezawaryjnego skutera, czy motocykla kupuj膮c go za mniej ni偶 2 tysi臋cy z艂otych. To si臋 po prostu jedno z drugim wyklucza, bo niestety m膮dry polak po szkodzie, a rynek si臋 bardzo mocno zweryfikowa艂. My艣l臋, 偶e dzisiaj jest bardzo jasna sytuacja kto jaki produkt chce oferowa膰 na rynku, kto jaki produkt jak chce plasowa膰 na rynku jako艣ciowo. My艣l臋, 偶e nasi u偶ytkownicy naszych motocykli z kolekcji 2015, motocykli Junak 125 mog膮 艣mia艂o powiedzie膰, 偶e ta jako艣膰 nie zawodzi, ale jednocze艣nie trzeba sobie powiedzie膰, 偶e to nie jest najta艅szy motocykl na rynku.
- To o czym m贸wi艂e艣 to chyba kwestia 10 lat wstecz, czyli tego pierwszego bumu na 50'tki, bardzo tanie 50'tki. Mo偶na by艂o kupi膰 skuter za 2 tysi膮ce, 2500 pln powiedzmy i to by艂y w艂a艣ciwie najta艅sze oferowane jedno艣lady w og贸le kiedykolwiek w Polsce, wi臋c te偶 nie dziwi臋 si臋, 偶e to by艂 taki wielki bum, ale potem nast膮pi艂 odwr贸t w og贸le od taniego chi艅skiego produktu na skutek tego co s艂ysza艂o si臋 w mediach: "p臋kaj膮ce felgi, p臋kaj膮ce ramy", artyku艂y w prasie codziennej i w internecie i faktycznie media mia艂y podstaw臋, 偶eby krytykowa膰, a konsumenci mieli podstaw臋 do tego 偶eby si臋 bardzo zniech臋ci膰, a to w艂a艣nie dlatego, 偶e fabryki nie mia艂y do艣wiadczenia, importerzy nie mieli do艣wiadczenia, niekt贸rzy rynek traktowali bardzo nieodpowiedzialnie i chcieli zala膰 go jak najszybciej, niestety w najmniej przemy艣lany spos贸b. Dzisiaj patrz臋 ze swojej zawodowej perspektywy. Du偶o si臋 zmieni艂o, ale nie m贸wi臋 tego 偶eby to odnosi膰 wy艂膮cznie w stosunku do Junaka. Patrz膮c na wszystkich importer贸w w Polsce mo偶na powiedzie膰, 偶e nie zdarzaj膮 si臋 ju偶 takie sytuacje i takie wtopy jakie mia艂y miejsce jeszcze kilka lat temu.
- To fakt. My艣l臋, 偶e trudno jest utrzyma膰 si臋 na rynku podchodz膮c bardzo kr贸tko metra偶owo do tego co robimy. Nasza firma przez 33 lata rozwija si臋 tak naprawd臋 w tym samym segmencie bran偶y motocyklowej i nie bez znaczenia jest te 30 letnie do艣wiadczenie, kt贸re rzeczywi艣cie wykorzystujemy codziennie od rana do wieczora do tego 偶eby wykona膰 jak najlepsze podzespo艂y do naszych motocykl贸w i bardzo szybko na szcz臋艣cie dla konsument贸w bardzo szybka weryfikacja tego, 偶e rynek si臋 ustabilizuje, osi膮gnie jaki艣 sw贸j nieustanny poziom sprzeda偶y, ale ju偶 sprzeda偶y zupe艂nie innych jedno艣lad贸w. Zach臋cam do przemy艣lenia gdzie kupujemy motocykl, w jakim punkcie dealerskim, czy kupujemy go na sali sprzeda偶y w hipermarkecie. To wszystko ma w p贸藕niejszym czasie dosy膰 znacz膮cy wp艂yw na to jak b臋dziemy zadowoleni z tego produktu. Ja patrz臋 na 10 lat do przodu i sobie nie wyobra偶am 偶ebym w jakimkolwiek roku zrobi艂 krok jako艣ciowy wstecz. To jest naturalna kolej rzeczy, 偶eby jako艣膰 z roku na rok tych motocykli by艂a coraz wy偶sza, bezkompromisowa.
- Dzi臋ki w takim razie, czas nagli.聽FAQ@Skuterowo.com. Do zobaczenia za tydzie艅!
- Dzi臋kuj臋 serdecznie.

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%
  • Zdj臋cie profilowe wojtek_pl
    5 czerwca 2015 at 12:51

    Prawa rynku, Jest ogromny popyt na 125 to i ceny s膮 wysokie. Nic dziwnego. Za dwa lata rynek nasyci si臋 troch臋 i ceny spadn膮 bo ludzie przestan膮 kupowa膰 wszystkie 125 jakie s膮 dost臋pne, stan oboj臋tny.

  • Zdj臋cie profilowe Deep_Nothingness
    5 czerwca 2015 at 15:36

    Prawa prawami, ale 偶eby Romet wycenia艂 125cc dro偶ej ani偶eli 150cc w tym samym modelu motocykla jest dla mnie cwaniactwem.

  • Zdj臋cie profilowe wojtek_pl
    6 czerwca 2015 at 15:48

    Ale dlaczego ?!? Tak w艂a艣nie dzia艂a rynek. Sto pi臋膰dziesi膮tek pewnie nikt nie kupuje a na 125 trzeba czeka膰 w kolejce. W sumie to ceny mog膮 podnosi膰 tak d艂ugo , jak d艂ugo ludzie ustawiaj膮 si臋 w kolejce. Jak przestan膮 to b臋dzie znak do obni偶enia cen. 馃檪

  • Zdj臋cie profilowe wena2k432
    7 czerwca 2015 at 16:56

    1) Zapewne za 150-tki p艂ac膮 w rublach.

    To oczywi艣cie 偶art, cho膰 nie do ko艅ca, bo kto powiedzia艂, 偶e z Chinami wymiana musi si臋 zawsze odbywa膰 w dolarach. Tak naprawd臋 je艣li kto艣 艣ledzi wiadomo艣ci gospodarcze to zauwa偶y, 偶e znaczna cz臋艣膰 pa艅stw odchodzi od wymiany walutowej w dolarach na rzecz innych walut. Chiny w tej kwestii s膮 bardzo otwarte.

    Nie 艂ud藕my si臋, cena dolara wzros艂a ale wzrost cen 125-tek 艣ci艣le odzwierciedla sytuacj臋 rynkow膮. Importerzy chc膮 odbi膰 sobie chude lata na rynku oraz zrekompensowa膰 spadek sprzeda偶y 50-tek. Takie jest moje prywatne zdanie.

    2) Druga kwestia to jako艣膰 sprz臋tu przyk艂adowo z Chin, Indii czy Turcji. W tych krajach mo偶na wyprodukowa膰 sprz臋t dobrej jako艣ci, ale wymaga to bardzo du偶o pracy i kasy (przyk艂ad to KTM Duke 125). Wiele firm motoryzacyjnych kt贸re przenios艂y swoj膮 produkcj臋 do takich kraj贸w pocz膮tkowo odnotowa艂o spadek jako艣ci wytwarzanych pojazd贸w (obecnie HD produkowany w Indiach), dopiero wprowadzenie odpowiednich norm jako艣ciowych i szkolenie pracownik贸w poprawi艂y sytuacj臋. Trudno jest tak偶e por贸wnywa膰 w tym miejscu sytuacj臋 przyk艂adowo Yamahy (kt贸ra od wielu lat ma zak艂ady w wielu azjatyckich pa艅stwach) i Junaka (marki ma艂ego polskiego importera jedno艣lad贸w). Nie wie偶臋 r贸wnie偶 w zapewnienia, 偶e przyk艂adowo Romet Soft i Junak 121 tak bardzo si臋 r贸偶ni膮 pod wzgl臋dem jako艣ci (przy tak ma艂ej skali produkcji dla poszczeg贸lnych importer贸w w Polsce wyst膮pi艂aby du偶a r贸偶nica w cenie).

    Wniosek jest prosty: jako艣膰 kosztuje nawet ta z Chin. Moim zdaniem tak膮 bardzo rozs膮dn膮 granic膮 jest kwota ok. 7-8 tys. z艂otych.

    3) Dlaczego firma Almot nie wskrzesi produkcji jedno艣lad贸w w Polsce. Ja rozumiem, 偶e kasa, 偶e cena b臋dzie wysoka itd. itp. Ale marzy mi si臋 taki prosty klasyk 125ccm, ze sztywnym ty艂em, prawdziwy made in Poland.

    Pozdrawiam