125 ccm
Aktualnie czytasz:
Romet wprowadzi motocykl typu Bobber – Romet RCR 125 2016 z bliska

Romet RCR 125 to jedna ze śmielszych propozycji w tym segmencie, przewidzianych na sezon 2016. Motocykl mogły z bliska poznać media na event teście. Jednak jest szansa spotkać tę nowość na nadchodzących Kielce Moto Expo.

To co najciekawsze znajduje się pod zbiornikiem paliwa – dwucylindrowa rzędówka o dumnym brzmieniu, które możecie z powodzeniem usłyszeć na poniższym wideo. Zwróćcie też uwagę na podwójny, chromowany wydech, który dyskretnie dopełnia wygląd nowego Rometa RCR 125.

Z kolei największą wadą Rometa RCR 125 jest stosunek jego masy do mocy. 162 kg i 8.5 kW – to nie wygląda dobrze. Romet RCR 125 słabo się rozpędza, jednak wbrew danym technicznym jakie spłynęły do naszej redakcji, motocykl rozpędza się powyżej 95 km/h. Spokojnie przekracza licznikową setkę.

 
Czytaj
REKLAMA

Pokochaj całą rodzinę Suzuki GSX-S

Sezon w Suzuki trwa przez cały rok. Dlatego już teraz skorzystaj z wyjątkowej oferty na zakup dowolnego motocykla z rodziny GSX-S z rabatem do 5000 zł!Przyjmij zaproszenie do naszego grona dzięki GSX-S 125 na prawo jazdy B. Polub inspirowanego sportowymi emocjami GSX-S 750. Pokochaj bezkompromisowego GSX-S 1000.Advertisement

Jak na cruisera przystało pozycja na Romecie RCR 125 nie jest wymagają. Siedzimy wyprostowani bez konieczności spinania się podczas jazdy. Dla wysokich osób proporcje są optymalne, zarówno podnóżki, jak i kierownica zostały dobrze rozplanowane. Kanapa nie należy do tych najbardziej aksamitnych i będzie wymagać przyzwyczajenia czterech liter.

Jazda na Romecie RCR 125 jest komfortowa. Twardość zawieszenia niwelują szerokie koła oraz opony o wysokim profilu. Na pochwałę zasługują hamulce. Na przedniej osi znajdziecie podwójną tarczę o ogromnej średnicy. To naprawdę robi wrażenie – nie tylko wygląda, ale przede wszystkim działa. Tył także został wyposażony w hydrauliczny system hamowania, jednak oparty na pojedynczym zacisku.

 
Czytaj
REKLAMA

Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.

Design może okazać się asem nowego RCR 125. Piękny minimalizm, czyste i spójne linie. Mimo klasycznych rysów nie zabrakło ledowego podświetlenia zegarów i tylego klosza a’la V-Rod. To naprawdę ciekawa propozycja, jednak nie spodziewajcie się dyskontowej ceny. Nowy Romet RCR 125 ma kosztować grubo ponad 10 000 zł. Coś za coś.

Dane Techniczne – Romet RCR 125

Wymiary (mm) 2245*856*1143
rozstaw osi 1390
Waga (kg) 162
Silnik dwucylindowy rzędowy 4 zaworowy
Pojemność 124
Układ silnika OHC
Chłodzenie olejowo powietrzne
Moc Maks (kW)** 8.5/7500
Moment obrotowy (N.M/RPM)** 8.0/5500
Prędkość Maks (km/h) 95KM/H
Rozruch: slectric,kick starter
Zapłon CDI
Przeniesienie napędu: Chain
Skrzynia biegów 5 steps
Sprzęgło Wielotarczowe, mokre, manualne
Smarowanie: Obieg wymuszony, mokra miska olejowa
Opona Przód/Tył 110/70-17,140/70-17
Zawieszenie przód upside down
Zawieszenie tył podwójny amortyzator gazowoolejowy
Pojemność zbiornika paliwa 14
Hamulec Przód podwójna tarcza
Hamulec tył pojedyncza tarcza
Obręcze aluminiowe

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%
12 Komentarze
1 2
  • Kupil RCR
    6 kwietnia 2016 at 14:41

    Kupiłem Rometa RCR. Precyzja wykonania to jakaś farsa. Zniszczony lakier na wspornikach tylnego błotnika i krawędzi błotnika zasmarowany farbą przy pomocy pędzla! Lakier z zaciekami na błotnikach, kiepskiej jakości lakier na zbiorniku. Dodatkowo: nie działa wskaźnik poziomu paliwa, ze zbiornika paliwo wycieka na uszczelce pływaka, problem z 5 biegiem, śladowe ilości oleju w silniku, odkręcające się samoczynnie śruby (odpadła dźwignia zmiany biegów), nie działa jeden LED, nie działa blokada kierownicy, łańcuch wymaga napięcia już po 80km przebiegu… ręce opadają. Motocykl jest masywny i wygodny dla jednej osoby. Jazda przyjemna, chociaż silnik bardzo głośny, szczególnie powyżej 60km/h wyje niesamowicie. Podsumowując: Romet RCR 125 to ładna, chińska bylejakość, którą może zaakceptować jedynie majsterkowicz. Cena jaką Romet żąda za RCR to kolejne nieporozumienie. Bylejakość Rometa RCR jest warta max 5-6 tys. zł.

  • Wite
    3 lipca 2017 at 06:48

    Ma to cos ktos powyzej 185cm ? Nie mam sie gdzie przymierzyc a nie chce wygaldac jak na motorynce.