125 ccm
Aktualnie czytasz:
Peugeot Django 125 Allure: Nie do bezmy艣lnej jazdy
0

Wsp贸艂czuj臋 ludziom, kt贸rzy nie widz膮 niczego wspania艂ego w przemieszczaniu si臋. Wspania艂e jest nie tylko to, 偶e czujemy si臋 wolni, ale tak偶e fakt, 偶e mo偶emy robi膰 to na sw贸j, unikalny spos贸b, mog膮c si臋 przy tym wyr贸偶ni膰 i zwraca膰 na siebie uwag臋.

Poznajcie Peugeot Django 125 w odmianie Allure. Skuter, kt贸ry na ka偶dym kroku chce mi udowodni膰, 偶e nie jest tylko skuterem do bezrefleksyjnego poruszania si臋 po mie艣cie. Sami popatrzcie jak on si臋 prezentuje.

Niewa偶ne z kt贸rej strony patrzysz - ta maszyna jest po prostu prze艂adowana detalami, kt贸re wiernie przenosz膮 Django do lat 50 tych. Ob艂e linie oczywi艣cie s膮 艂膮czone ze wsp贸艂czesno艣ci膮. Wystarczy przyjrze膰 si臋 tylnym kloszom, kt贸re kryj膮 LEdy. Z przodu tak samo. To nie tylko nowocze艣nie wygl膮da, ale te偶 odpada nam jeden z element贸w eksploatacyjnych - Peugeot twierdzi, 偶e te 偶ar贸wki maj膮 wytrzyma膰 tyle, co ca艂y ten skuter. Wyj膮tkiem oczywi艣cie jest 艣wiat艂o mijania, kt贸re pozostaje聽standardowe.

W pe艂ni niestandardowy jest za to zestaw zegar贸w. Szkoda, 偶e tak niewielu producent贸w decyduje si臋 na monta偶 termometru. Tutaj jest, w otoczeniu cyfrowych wskaza艅 przebiegu, interwa艂u serwisowego聽oraz tradycyjnego pr臋dko艣ciomierza. Czy to dobrze wygl膮da? Moim zdaniem tak. Bardzo. Jednak nie b臋d臋 protestowa膰 odmiennych opinii. Wszystko to kwestia naszych w艂asnych preferencji.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Popatrzcie te偶 na wygodne prze艂膮czniki oraz mi臋kkie manetki. Powy偶ej nich s膮 du偶e lusterka zachowane w klimacie lat pi臋膰dziesi膮tych. Podobnie jak ta szyba, kt贸r膮 w tej wersji wyposa偶enia macie w standardzie. Jakby kto艣 chcia艂 to mo偶e zakupi膰 nieco wi臋ksz膮, kt贸ra skutecznie b臋dzie chroni艂a przed wiatrem i deszczem.

Stylistycznym smaczkiem (strasznie nie lubi臋 tego s艂owa) s膮 dwunastocalowe opony CST z bia艂ym profilem. Trzeba jednak wiedzie膰, 偶e wymagaj膮 one wi臋cej atencji na myjni. Mi szalenie si臋 podobaj膮 takie kapcie i bez nich skuter sporo by straci艂 na wdzi臋ku.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Jakby kto艣 chcia艂 przekona膰 do zakupu Django w najwy偶szej wersji wyposa偶enia 偶on臋 to mo偶na u偶y膰 argumentu pod nazw膮 kufer z oparciem w kolorze kanapy. Ta jest wykonana z fajnego materia艂u, a przy tym jest do艣膰 obszerna. My艣l臋, 偶e w dw贸jk臋 b臋dzie si臋 tym Peugeotem podr贸偶owa膰 na fajnym poziomie komfortu.

Nim o wra偶eniach z jazdy to jeszcze chwila na temat u偶yteczno艣ci. Jest du偶a pod艂oga i haczyk nad kierownic膮. Spokojnie mo偶na wykorzysta膰 t臋 przestrze艅 na przew贸z niewielkiego plecaka albo damskiej torebki. Bajerem jest ten ma艂y schowek zamykany na kluczyk. Do 艣rodka wrzucisz kilka drobiazg贸w i telefon, kt贸ry w czasie jazdy mo偶na 艂adowa膰 za pomoc膮 z艂膮cza 12 V.

O matko, zapomnia艂em a propos kluczyka o tym, 偶e jest on wyposa偶ony w immobiliser. Czyli nawet jak kto艣 rozwierci Wam stacyjk臋 to i tak b臋dzie mia艂 problem z uruchomieniem sprz臋ta.

Id膮c dalej trzeba te偶 pami臋ta膰, 偶e wlew paliwa r贸wnie偶 znajduje si臋 pod kierownic膮. Szuka艂em go dobre 10 minut.

Z kolei ze stacyjki mo偶ecie otworzy膰 schowek pod kanap膮. Tutaj mie艣ci si臋 skuterowy jet i kilka podr臋cznych klamot贸w. Je艣li chcesz je藕dzi膰 w kasku full face wi臋kszym ni偶 rozmiar S, zdecyduj si臋 na monta偶 kufra.

Pewnie zauwa偶yli艣cie te偶 przedni baga偶nik. To jedno z dodatkowych akcesori贸w, kt贸re mo偶na sobie zam贸wi膰 do swojego Django. Tak w og贸le Peugeot proponuje do tego skutera dziesi膮tki r贸偶nych element贸w do customizacji.

Przechodz膮c do technikali贸w. Jest tutaj CBS, nazwany przez Peugeot聽SBC. Zasada jest taka sama. Wciskasz tyln膮 klamk臋 i jednocze艣nie hamujesz na obie osie. Hamulce nie wymagaj膮 wk艂adania 偶adnej si艂y. S膮 bardzo wydajne i responsywne - w przeciwie艅stwie do wersji silnikowej 50 ccm mamy tutaj dwie tarcze w komplecie.

Zawias jest komfortowy i dzielnie znosi polskie studzienki聽i nie b臋dziecie zahacza膰 o asfalt tyln膮 tablic膮 na wi臋kszych dziurach. Tylny amortyzator nie ma tendencji do dobijania na poprzecznych nier贸wno艣ciach. Przy tym nie mam wra偶enia, 偶e skuter p艂ywa, albo nurkuje podczas ostrego hamowania.

To taki zdrowy kompromis. Co do jednostki nap臋dowej - to klasyczny powietrzak, ale zaopatrzony we wtrysk i bardzo cichy wydech. Generuje 11 koni co przy masie oko艂o 120 kg daje nawet dobr膮 dynamik臋 jak na 125.

We wszystkich Peugeotach podoba mi si臋 te偶 charakterystyka automatycznej skrzyni CVT. Skuter ch臋tnie skr臋ca si臋 na obroty, jednak czu膰, 偶e wariator jest bardziej nastawiony na przy艣pieszanie, ni偶 pr臋dko艣膰 maksymaln膮. Po prostu po przekroczeniu聽setki zaczyna brakowa膰 obrot贸w. Nie zmienia to faktu, 偶e Django moim zdaniem nadaje si臋 tak偶e na dalsze zwiedzanie.

Peugeot Django 125 startuje聽od聽12 990聽z艂, a moja wersja Allure to ju偶 prawie 15 tysi臋cy. Przy tym wszystkim trzeba pami臋ta膰 o mo偶liwo艣ci zam贸wienia skutera w dziesi膮tkach r贸偶nych wariant贸w kolorystycznych i moim zdaniem ten be偶owy jest najmniej zjawiskowy. Mega polecam bia艂o niebieskie, albo matowe czarne malowanie. W ka偶dym razie聽to moim zdaniem jeden z naj艂adniejszych sprz臋t贸w w tej klasie i prowodyr sporego zamieszania na ulicach. To lubi臋.

Jaka jest Twoja reakcja?
75%
0%
0%