![Nowy Junak SC 125 2021: aż 15KM mocy i bogate wyposażenie! [cena, zdjęcia, dane techniczne]](https://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2021/08/czerwony_profil-prawy-1920x1200.jpg)
- Junak SC 125 to zdecydowanie jedna z ciekawszych nowości w klasie motocykli na prawo jazdy A1/B tego sezonu
- 15KM mocy, bogate wyposażenie i ciekawy wygląd te nie jedyne atuty jakimi chwali się producent
Junak twierdzi, że słucha rynku i potrzeb polskich motocyklistów. Patrząc na najnowszą propozycję w bogatej ofercie ciężko się nie zgodzić, bo nowy model SC 125 zdaje się wprowadzać markę na nowy wyższy poziom. Bogate wyposażenie, ładne i ciekawe nadwozie oraz wreszcie jednostka napędowa, która wypełnia całkowicie limity mocy dla tej klasy jednośladów. Czy właśnie nadjeżdża wszystkomający motocykl 125?
Już pierwsze spojrzenie na jego linie i dopracowane detale potrafi przykuć uwagę na dłużej. Jest tu pełno fajnych detali, a motocykl wzbudza skojarzenia z mieszanka klasyki, nowoczesnych nakedów i lekko scramblerowych smaczków – jak choćby osłony chłodnicy z numerami startowymi, czy spojler pod silnikiem w formie płyty ochronnej. Poza tym nie da się nie zauważyć nawiązań stylistycznych do takich motocykli jak BMW R-nineT czy Ducati Scrambler. Jest naprawdę ciekawie.
Klasyczna forma przełamana nowoczesnymi akcentami uzupełniana jest przez bogate wyposażenie. Mamy tu zatem do czynienia z jednej strony z prostym nieobudowanym motocyklem, a z drugiej wiele elementów sprawia, że nie jest nudno.
Przeczytaj też:
Junak M12 Vintage 125: na czym polega fenomen tego motocykla? [Opinie, dane techniczne, cena, galeria zdjęć]
Junak SC 125 2022: 15KM mocy to nie jedyny jego atut!
Wygląd to jednak nie wszystko, dlatego w ślad za nim idą deklarowane przez Junaka wysokie osiągi. Junak SC 125 jest napędzany nowoczesnym jednocylindrowym, w pełni prawilnym w tej klasie piecem, który w końcu generuje moc 15 KM! Jest to maksymalna wartość jaką przewiduje homologacja europejska dla jednośladów na prawko A1/B, zatem wreszcie sięgnęliśmy szczytu. Wszystko to dzięki nowej w gamie konstrukcji z czterozaworową głowicą, elektronicznym wtryskiem paliwa i chłodzeniem cieczą. Silnik wyposażony jest w dodatkowy wałek wyrównoważający, który ma wygładzać wibracje generowane przez singla z aspiracjami. Moc przenoszona jest na łańcuch napędowy za pomocą sześciostopniowej skrzyni biegów.
To co rzuca się także w oczy to niemała tarcza hamulcowa przy przednim kole. Rzut oka w dane techniczne i widzimy, że jej średnica to 300 mm. Nie widziany także w innych modelach Junaka zacisk hamulcowy i przewody w stalowym oplocie każą spodziewać się dobrej skuteczności, która pasowałaby do dynamicznego napędu. Nad pracą hamulców czuwa układ CBS. Zawieszenie oparto o przedni widelcu upside-down z rurami o średnicy 35mm oraz centralny amortyzator z tyłu. Ten ostatni mocowany jest bezpośrednio do ażurowego wahacza z lekkiego stopu, który wygląda świetnie. Koła są typowo szosowe z obręczami z lekkich stopów o średnicy 17 cali, które ubrano w opony o sportowym bieżniku i szerokości 110mm z przodu oraz 140mm z tyłu. W oczy rzuca się także układ wydechowy ze stali nierdzewnej ze sportową, wyposażona najprawdopodobniej w demontowalny dB-killer końcówką tłumika. Mamy wrażenie, że mocowany do wahacza błotnik z miejscem na tablicę rejestracyjną i kierunkowskazy będzie bardzo często ulegał modyfikacjom, czyli odstawieniu na półkę.
Wyposażenie standardowe opiera się m.in. o łączące nowoczesność z klasyczną formą oświetlenie w technologii full-LED, które świetnie pasuje do neo-klasycznego nadwozia. Na próżno szukać tu klasycznych zegarów w okrągłych puszkach. Ich miejsce zajął zajął kolorowy wyświetlacz TFT, oferujący dostęp do dużej ilości informacji (zapięty bieg, termometr, woltomierz…) w przejrzysty sposób i automatycznie zmieniającymi się trybami wyświetlania (dzień i noc). Na pokładzie nie zabraknie także gniazda USB. Wygląda więc na to, że mamy tu kompletny, nowoczesny i dobrze wyposażony motocykl, który posiada wiele atutów.
Dynamiczny, osiągający maksymalną dla tej klasy moc napęd, bogate i nowoczesne wyposażenie oraz dopracowane detale nadwozia niestety zawsze kosztują. Za nowego Junaka SC 125 trzeba wyłożyć 14999 zł. Podobno jest już w sprzedaży, więc atakujcie dealerów, a my obiecujemy, ze już niebawem sprawdzimy jak te liczby i więcej niż dobrze brzmiące zapowiedzi przekładają się na jazdę tym ciekawym sprzętem, który dobrze uzupełnia i tak już bogatą ofertę motocykli 125.
Po więcej informacji zapraszamy na stronę www.junak.com.pl
Junak SC 125 2021: dane techniczne
POJEMNOŚĆ 124 CM³
RODZAJ SILNIKA
CZTEROSUWOWY, JEDNOCYLINDROWY,
4 ZAWORY NA CYLINDER, CHŁODZONY CIECZĄ,
ZASILANIE SILNIKA
WTRYSK PALIWA
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA
102 km/h
MOC
11 kW / 15 KM (przy 10000 RPM)
WAŁEK WYRÓWNOWAŻAJĄCY
Tak
ROZRUCH
ELEKTRYCZNY
HAMULEC PRZÓD
Tarczowy hydrauliczny
HAMULEC TYŁ
Tarczowy hydrauliczny
ROZMIAR OPONY PRZÓD
110 / 70 – 17
ROZMIAR OPONY TYŁ
140 / 70 – 17
WYMIARY DŁ. / SZER. / WYS. ( mm )
2025 / 790 / 1090
MASA WŁASNA
149 KG
DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE
150 kg
WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ( mm )
780
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA
20 +- 0,5 L
ILOŚĆ MIEJSC
2
DOSTĘPNE KOLORY CZERWONY, NIEBIESKI, CZARNY
A może Almot pod marką Junak wypuściłby coś w pojemności 250-500cc, w cenie koło 15tys.pln, a nie tylko 125-ki.
Mieli kiedyś w ofercie M20, M25, może nie był to szczyt technologii, ale zawsze jakaś alternatywa.
Drogo jak na 125 bez ABS.