Polska premiera nowego BMW R 18 2020: Historia kołami się toczy [wideo]
Oto krótki materiał wideo z polskiej premiery nowego niemieckiego krążownika. BMW R 18, czyli niemiecka wizja klasycznego motocykla i jednocześnie hołd dla kultowych już bawarskich bokserów sprzed 7 dekad, który został stworzony w oparciu o najnowsze technologie.
R 18 to motocykl dla tych, dla których model rNineT jest nadal zbyt nowoczesny i za mało ekstrawagancki. Ogromy silnik, niemałe gabaryty nadwozia i klasyczna czerń skąpana w dużej ilości błyszczących elementów.
Efekt wow każdy właściciel nowej R 18-ki dostaje w gratisie.
Przy tym motocyklu można przenieść się na chwilę w czasie, zwyczajnie gapiąc się na niego.
Nie ma z resztą co opowiadać. Zobaczcie sami na przygotowanych przez nas fotkach i materiale wideo. A najlepiej wybierzcie się do najbliższego salonu dealerskiego BMW, bo klimat tej maszyny ciężko należycie przenieść w wirtualny świat.
- Konstrukcja Chłodzony powietrzem/olejem dwucylindrowy czterosuwowy silnik typu bokser z dwoma napędzanymi łańcuchowo wałkami rozrządu umieszczonymi nad wałem korbowym.
- Otwór x skok 107.1 mm x 100 mm
- Pojemność skokowa 1802 cm³
- Moc znamionowa 67 kW przy 4750 obr./min
- Maks. moment obrotowy 158 Nm przy 3000 obr./min
- Stosunek sprężania 9.6 :1
- Wzbogacenie paliwa Elektroniczny układ wtryskowy kolektora dolotowego/cyfrowe zarządzanie silnikiem: BMS-O z elektroniczną manetką
- Oczyszczenie spalin regulowany katalizator 3-drożny
- Moc układu jezdnego / zużycie paliwa
- Prędkość maksymalna powyżej 180 km/h
- Zużycie paliwa na 100 km zgodnie z WMTC 5.6 l/100km
- Rodzaj paliwa Bezołowiowa super (maks. 15% etanolu, E15) ROZ 95 90 AKI
- Instalacja elektryczna
- Alternator Alternator z magnesami trwałymi 600 W (moc nominalna)
- Akumulator 12 V/26 Ah, nie wymaga serwisowania
- Przenoszenie mocy
- Sprzęgło Sprzęgło jednotarczowe suche
- Skrzynia biegów Sześciobiegowa kłowa skrzynia biegów w oddzielnej obudowie
- Napęd wtórny
- Wał Kardana
- Podwozie/hamulce
- Rama Stalowa rama typu „double-cradle” z przykręconymi podciągami
- Prowadnica koła przedniego / elementy sprężynowe Widelec teleskopowy
- Prowadnica koła tylnego / elementy sprężynowe
- Stalowy wahacz dwustronny z centralnym zawieszeniem
- Ugięcie sprężyny z przodu / z tyłu 120 mm / 90 mm
- Rozstaw osi 1731 mm
- Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 150 mm
- Kąt głowicy skrętnej 57,3°
- Koła Koło szprychowe (tylko z przodu)
- Wymiar obręczy z przodu 3,5" x 19"
- Wymiar obręczy z tyłu 5,0" x 16"
- Opony przednie 120/70 R 19
- Opony tylne 180/65 B16
- Hamulec przedni
- Hamulec dwutarczowy, średnica 300 mm, 4-tłoczkowy zacisk stały
- Hamulec tylny Hamulec jednotarczowy, średnica 300 mm, 4-tłoczkowy zacisk stały
- ABS
- Zintegrowany system ABS BMW Motorrad (częściowo zintegrowany)
- Wymiary/masa
- Wysokość siedziska przy masie własnej 690 mm
- Długość łuku krokowego przy masie własnej 1630 mm
- Użytkowa objętość zbiornika ok. 16 l
- z tego rezerwa ok. 4 l
- Długość 2440 mm
- Wysokość (bez lusterka) 1126 mm
- Wysokość (nad lustrem, z ciężarem własnym DIN) 1232 mm
- Szerokość (bez lusterka) 964 mm
- Masa własna pojazdu przygotowanego do jazdy, z pełnym bakiem 1) 345 kg 1)
- Dopuszczalna masa całkowita 560 kg
- Ładowność (w wersji seryjnej) 215 kg