Polska premiera nowego BMW R 18 2020: Historia kołami się toczy [wideo]

Oto krótki materiał wideo z polskiej premiery nowego niemieckiego krążownika. BMW R 18, czyli niemiecka wizja klasycznego motocykla i jednocześnie hołd dla kultowych już bawarskich bokserów sprzed 7 dekad, który został stworzony w oparciu o najnowsze technologie.
R 18 to motocykl dla tych, dla których model rNineT jest nadal zbyt nowoczesny i za mało ekstrawagancki. Ogromy silnik, niemałe gabaryty nadwozia i klasyczna czerń skąpana w dużej ilości błyszczących elementów.

Efekt wow każdy właściciel nowej R 18-ki dostaje w gratisie.

Przy tym motocyklu można przenieść się na chwilę w czasie, zwyczajnie gapiąc się na niego.

Nie ma z resztą co opowiadać. Zobaczcie sami na przygotowanych przez nas fotkach i materiale wideo. A najlepiej wybierzcie się do najbliższego salonu dealerskiego BMW, bo klimat tej maszyny ciężko należycie przenieść w wirtualny świat.

  • Konstrukcja Chłodzony powietrzem/olejem dwucylindrowy czterosuwowy silnik typu bokser z dwoma napędzanymi łańcuchowo wałkami rozrządu umieszczonymi nad wałem korbowym.
  • Otwór x skok 107.1 mm x 100 mm
  • Pojemność skokowa 1802 cm³
  • Moc znamionowa 67 kW przy 4750 obr./min
  • Maks. moment obrotowy 158 Nm przy 3000 obr./min
  • Stosunek sprężania 9.6 :1
  • Wzbogacenie paliwa Elektroniczny układ wtryskowy kolektora dolotowego/cyfrowe zarządzanie silnikiem: BMS-O z elektroniczną manetką
  • Oczyszczenie spalin regulowany katalizator 3-drożny
  • Moc układu jezdnego / zużycie paliwa
  • Prędkość maksymalna powyżej 180 km/h
  • Zużycie paliwa na 100 km zgodnie z WMTC 5.6 l/100km
  • Rodzaj paliwa Bezołowiowa super (maks. 15% etanolu, E15) ROZ 95 90 AKI
  • Instalacja elektryczna
  • Alternator Alternator z magnesami trwałymi 600 W (moc nominalna)
  • Akumulator 12 V/26 Ah, nie wymaga serwisowania
  • Przenoszenie mocy
  • Sprzęgło Sprzęgło jednotarczowe suche
  • Skrzynia biegów Sześciobiegowa kłowa skrzynia biegów w oddzielnej obudowie
  • Napęd wtórny
  • Wał Kardana
  • Podwozie/hamulce
  • Rama Stalowa rama typu „double-cradle” z przykręconymi podciągami
  • Prowadnica koła przedniego / elementy sprężynowe Widelec teleskopowy
  • Prowadnica koła tylnego / elementy sprężynowe
  • Stalowy wahacz dwustronny z centralnym zawieszeniem
  • Ugięcie sprężyny z przodu / z tyłu 120 mm / 90 mm
  • Rozstaw osi 1731 mm
  • Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 150 mm
  • Kąt głowicy skrętnej 57,3°
  • Koła Koło szprychowe (tylko z przodu)
  • Wymiar obręczy z przodu 3,5" x 19"
  • Wymiar obręczy z tyłu 5,0" x 16"
  • Opony przednie 120/70 R 19
  • Opony tylne 180/65 B16
  • Hamulec przedni
  • Hamulec dwutarczowy, średnica 300 mm, 4-tłoczkowy zacisk stały
  • Hamulec tylny Hamulec jednotarczowy, średnica 300 mm, 4-tłoczkowy zacisk stały
  • ABS
  • Zintegrowany system ABS BMW Motorrad (częściowo zintegrowany)
  • Wymiary/masa
  • Wysokość siedziska przy masie własnej 690 mm
  • Długość łuku krokowego przy masie własnej 1630 mm
  • Użytkowa objętość zbiornika ok. 16 l
  • z tego rezerwa ok. 4 l
  • Długość 2440 mm
  • Wysokość (bez lusterka) 1126 mm
  • Wysokość (nad lustrem, z ciężarem własnym DIN) 1232 mm
  • Szerokość (bez lusterka) 964 mm
  • Masa własna pojazdu przygotowanego do jazdy, z pełnym bakiem 1) 345 kg 1)
  • Dopuszczalna masa całkowita 560 kg
  • Ładowność (w wersji seryjnej) 215 kg

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button