Aktualnie czytasz:
Nie, Honda nie stworzy produkcyjnego Superbike'a V4
0

Sugerowanie si臋 plotkarskim magazynem Young Machine - kt贸ry n臋ci supersportowym V4 od Hondy od blisko 10 lat - mo偶e by膰 nieco nieroztropne. Przygl膮dnijmy si臋 faktom. Jakie s膮 powody za tym, 偶eby Honda wprowadzi艂a do oferty sportowy motocykl z silnikiem V4?聽

Japo艅ski magazyn Young Machine s艂ynie z bycia kr贸lem spammer贸w.聽Kr贸lem cz臋sto cytowanym przez europejskie i ameryka艅skie media. W gwoli 艣cis艂o艣ci YM od czasu do czasu wpadnie na ciekawe informacje wprost z japo艅skich fabryk, ale zdarza to si臋 niezmiernie rzadko. Du偶o cz臋艣ciej japo艅scy redaktorzy prezentuj膮, ciekawie wizualizowane, motocykle, kt贸re "chcieliby艣my zobaczy膰" - niekoniecznie takie, kt贸re kiedykolwiek zobaczymy.

Tak wed艂ug Young Machine mia艂 wygl膮da膰 tegoroczny GSX-R1000:

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Najnowsza plotka m贸wi o tym, 偶e w 2020 roku mieliby艣my przywita膰 RVF1000R (VFR1000R - jak kto woli). Topowego superbike'a z silnikiem V4 bazuj膮cym na rozwi膮zaniach z MotoGP. Brzmi sensownie, prawda?

Popatrzmy na liczby. W pierwszych trzech kwarta艂ach 2017, gdy na rynku pojawi艂a si臋 nowa Honda CBR1000RR i nowy GSX-R1000, tak wygl膮da艂 polski rynek w segmencie supersport:

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

  • Honda: - 38,3% (121 egzemplarzy)
  • Yamaha: -27,7% (102 egzemplarze)
  • BMW: -22,8% (61 egzemplarzy)
  • Segment ca艂o艣ciowo: +8,6%

Powy偶sze statystyki pochodz膮 z Polskiego Zwi膮zku Przemys艂u Motoryzacyjnego i, oczywi艣cie, nie s膮 jednoznaczne. Przede wszystkim dotycz膮 polskiego rynku, ale tak偶e nie m贸wi膮 o poszczeg贸lnych modelach. Ale og贸lnoeuropejska tendencja jest identyczna. Wzrosty w segmencie Adventure / motocyklowy SUV, spadki w segmencie supersport.

Klasa supersport zreszt膮 idzie w mocno wyspecjalizowanym kierunku, z motocyklami typu Yamaha R1M, BMW HP4 Race, Ducati z nowym Panigale V4, Aprilia RSV4 w wy艣cigowych specyfikacjach. W r贸偶nym stopniu praktycznie ka偶da marka oferuje maszyn臋 do walki na trackday'ach, niekoniecznie do lansu pod McDonalds'em.

Honda posiada w swojej ofercie udan膮 CBR1000RR, kt贸r膮 tak偶e mo偶na kupi膰 w bogato wyposa偶onych specyfikacjach (SP1 i SP2) oraz limitowan膮, ultra-drog膮 RC213V-S.聽Rozpi臋to艣膰 cenowa od 78 400 z艂 za bazowego Fireblade'a, po okolica miliona z艂otych za RC213V-S. Je艣li liczy膰 RC213 z pakietem Race Pack jako osobny motocykl, to 5 motocykli w kategorii supersport.

Moim zdaniem Honda nie ma najmniejszego powodu by wprowadza膰 kolejny sprz臋t w segmencie. Kanibalizacja tak ma艂ego rynku wydaje si臋 bezsensowna. Zrozumia艂bym wypuszczenie "bud偶etowej" wersji RC213, ale zupe艂nie nowego modelu - nie.

Mog臋 si臋 myli膰. Mam nadziej臋, 偶e si臋 myl臋, bo jestem ogromnym fanem Hondy. Ale, patrz膮c na dzia艂ania poczynione by promowa膰 now膮 CBR (z fabrycznym zespo艂em w WSBK na czele), nie wydaje mi si臋, 偶eby Japo艅czycy zdecydowali si臋 na taki ruch. Chyba, 偶e RVF / VFR mia艂aby zast膮pi膰 ca艂膮 rodzin臋 CBR. A to nieco inna聽rozmowa...

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
100%