Aktualnie czytasz:
Nadmierne drgania silnika motocykla lub motoroweru: Co może być ich przyczyną?
4

Często po zakupie nowego jednośladu pojawiają się wątpliwości – dlaczego na wysokich obrotach mój motocykl albo motorower wpada w tak duże wibracje? Czy to normalne? Czy da się coś na to poradzić? Niestety najczęściej ten problem jest nie do rozwiązania w prosty sposób.

Najtańsze motocykle i motorowery mają przykra właściwość określaną mianem „ten typ tak ma” – wibracje silnika podczas przekraczania 6 000 RPM stają się na dłuższą miarę nie do zniesienia. Prócz nich pojawia się również niemiły dla ucha dźwięk. W skrajnych przypadkach można również usłyszeć wszystkie podkładki wchodzące w skład konstrukcji. Na skutek rezonansu możemy liczyć nie tylko na nieprzyjemne mrowienie pośladków, nóg i rąk, ale również na samoczynnie luzujące się lusterka i inne elementy, które nie zostały w należyty sposób przykręcone.

Przyczyną takiego stanu rzeczy są oczywiście oszczędności poczynione przez producenta. Ich skutkiem jest brak zastosowania wałka wyrównoważającego pracę silnika. To niezwykle prosty element, który działa niczym przeciwwaga na głowicy. W ogromnym skrócie jego pracę można porównać do ciężarka montowanego celem wyważenie kół samochodowych.

Wałkowi wyrównoważającemu zawdzięczamy ograniczenie wibracji silnika nawet o 90%. Dzięki temu jest możliwość wkręcania silnika w maksymalny zakres pracy bez utraty komfortu jazdy. Zyskujemy też lepsze brzmienie jednostki, niezakłócane dźwiękami rezonansu całego motocykla.

 
Czytaj
REKLAMA

PRZESIĄDŹ SIĘ NA MIEJSKĄ 125!


Odbierz pakiet akcesoriów o wartości 400 zł i ruszaj w miasto.

Niestety samodzielne doposażenie – montaż wałka wyrównoważającego do silnika, który nie został w niego wyposażony jest praktycznie niemożliwe. Stąd przed zakupem konieczne jest zasięgnięcie informacji o danym sprzęcie.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
16%
Interesujące
25%
heh...
25%
Że co?
3%
Grrrr!
3%
Smutne
19%