Mały Transalp, czy Afryka? Honda szykuje konkurenta dla Yamahy Tenere oraz BMW F850GS

Po olbrzymim sukcesie rynkowym modelu CRF 1000L Africa Twin, kwestią czasu było pojawienie się plotek dotyczących odświeżenia kolejnego kultowego modelu Hondy – tym razem Transalpa. Z pierwszymi informacjami na ten temat zetknęliśmy się prawie rok temu za sprawą publikacji jednego z japońskich magazynów motocyklowych. Dzisiaj wiemy więcej – szczegóły zdradził portal motorcyclenews.com, ale nie mamy już pewności, czy mowa jest nadal o nowym Transalpie…

Na razie chyba nikt nie jest w stanie jednoznacznie wskazać jak nazywać się będzie motocykl, nad którym pracuje Honda. Rozsądnym z marketingowego punktu widzenia jest odniesienie się do legendy, a więc Transalpa. Z drugiej zaś strony CRF 1000L odniosła tak duży sukces że obecność małej Afryki również wydaje się być trafiona – poza tym na to wskazuje grafika zaprezentowana przez Japończyków w zeszłym roku. Nie to jednak jest najważniejsze. Obecnie jesteśmy niemal pewni, że nowy turystyk będzie nosić miano CRF 850L (800?) i będzie mieć “proste” zadanie: konkurować z motocyklami takimi jak Yamaha Tenere, KTM 790 Adventure, Triumph Tiger 900 czy BMW F 850 GS.

Honda Africa Twin 850

>>>Jak rozpocząć sezon motocyklowy? Oto kilka porad!<<<

Segment tej klasy jest bardzo wymagający, a chwilowo w ofercie producenta nie ma motocykla, który mógłby konkurować właśnie z w/w motocyklami. Oczywiście, w katalogu znajdziemy model NC 750 X, ale jest to raczej motocyklowy crossover, który doskonale sprawdzi się podczas dłuższych wyjazdów, ale już nie do końca w terenie, gdzie konkurencja czuje się znakomicie.

Całkowicie nowy silnik!

Nowe informacje ujrzały światło dzienne za sprawą portalu motorcyclenews.com, który to z kolei powołuje się na “zaufane” źródła w Hondzie. Informacje opublikowane przez MCN potwierdzają, że Honda pracuje nad motocyklem, który zastąpi wysłużonego “Enceka”, lub też rozwinie jego pierwotną wersje. Jesteśmy natomiast pewni, że droga którą obierze producent skieruje koła nowego motocykla zdecydowanie bardziej w teren. Skąd ta pewność? Zainteresowanie motocyklami tej klasy rośnie z każdym rokiem, a Honda miała już okazję przetrzeć szlak, dzięki modelowi CRF 1000L Africa Twin oraz CRF 1100L Africa Twin.


Według najnowszych informacji nowa Africa/Transalp otrzyma całkowicie nowy silnik o pojemności 800, a być może nawet 850 ccm o “unikalnej konstrukcji” – własnie te słowa sprawiają, że możemy być niemal pewni, że nie będzie to kolejna generacja silnika z NC 750. Poza tym cylindry silnika mają być ustawione niemal pionowo.

Nowa, turystyczna Honda zostanie wyposażona w 21-calowe koło z przodu, co bez wątpienia będzie ukłonem w kierunku osób, które lubią opuścić równy asfalt. Skok zawieszenia? Na pewno powyżej 200 milimetrów, ale to nie będzie dla nikogo większym zaskoczeniem, szczególnie jeśli będziemy mówić o wersji Adventure Sports, którą według MCN, producent również chce wdrożyć do produkcji. Będzie ona posiadać większy zbiornik oraz pakiet akcesoriów, który sprawi, że nowy model będzie jeszcze bardziej terenowy!

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

>>>Przeczytaj również: Rejestracja motocykla przez internet. To możliwe<<<

Jest jeszcze jedna dobra strona tego medalu. Jeżeli Honda opracowała całkowicie nową jednostkę silnikową o pojemności 800/85o ccm, to już niebawem możemy spodziewać się całej gamy nowych motocykli wyposażonych w ten piec. Aż się prosi!

Kiedy premiera? Tego nie wiemy. Podejrzewamy jednak, że głośno o nowej Afryce/Trampku, zrobi się w rejonie jesieni – w czasie, gdy odbywają się międzynarodowe targi motocyklowe EICMA.

[trending]

 

 

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button