Aktualnie czytasz:
Idzie wiosna, ale warzyw nie będzie!

W ostatni weekend pogoda dopisała, w wielu miejscach kraju było ciepło i słonecznie. Nic więc dziwnego, że na ulicach co chwilę było słychać gang motocyklowych silników. Oczywiście skutery nie były gorsze i wielu właścicieli małych dwóch kółek postanowiło przewietrzyć sprzęty po zimowej stagnacji. Jeżeli ktoś jeszcze nie jeździ to zacznie lada dzień.

Niestety, sezon motocyklowy nieodłącznie wiąże się z takimi kampaniami jak „Idzie wiosna, będą warzywa”, które mają zobrazować, że – jak w każdym roku – dużo będzie wypadków z udziałem motocykli i skuterów. Niestety, powyższa kampania zamiast pokazywać skutki wypadków obraża tylko kierowców jednośladów. Nie brane są pod uwagę takie aspekty jak to, czy kierowcy samochodów są świadomi tego, że w okresie sezonu motocyklowego należy korzystać z lusterek częściej niż zimą. Nie są nawet podawane dane, ani statystyki. Tym czasem jak wynika z raportu kolizji skuterów 2010, w ubiegłym sezonie doszło do 2676 zdarzeń z udziałem skuterów i motorowerów w których zginęły 52 osoby, a rannych zostało 806. Niestety, groźba wypadku lub kolizji ciąży zarówno nad kompletnymi nowicjuszami, jak i nad skuterowymi wyjadaczami – niedoświadczenie i rutyna są tak samo zdradliwe i niebezpieczne. Ale o tym się w kampanii nie wspomina.

Szkoda, że akcja tylko obraża, a nie daje do myślenia

 
Czytaj
REKLAMA

Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

  • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
  • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
    • jazdy testowe Triumph
    • grill
    • 20% rabatu na odzież

Skuterowo.com działając w myśl hasła „niech będzie nas więcej, a nie mniej” zgromadziło w jednym miejscu wszystkie informacje niezbędne przy rozpoczęciu sezonu. Poniżej prezentujemy artykuły zarówno dla osób, które dopiero szukają pierwszego skutera, jak i dla tych, którzy rozpoczynają kolejny sezon jazdy. Oczywiście, bardzo duże znaczenie podczas jazdy ma to jak prowadzimy nasz pojazd, ale nie można zapominać, że stan techniczny skutera, nasze ubranie i zachowanie innych kierujących mają także bardzo duży wpływ na to, co za chwilę się stanie. Oto o czym warto wiedzieć przed przystąpieniem do skuterowej przygody, gdy ją w końcu zaczniemy i gdy ona trwa.

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

Co wybrać? Skuter czy motorower? – pokazujemy jakie są wady i zalety „automatów” i „biegówek” i radzimy jak dobrać pojazd odpowiedni dla siebie.

Jak się  nie naciąć przy kupnie skutera? – radzimy na co zwracać uwagę przy kupnie nowego lub używanego motoroweru.

Jak zarejestrować skuter? – kompendium wiedzy na temat rejestracji skutera nowego, używanego i sprowadzonego.

Jak wybrać odpowiedni kask? – prezentujemy w jaki sposób wybrać odpowiedni kask, wyjaśniamy dlaczego ważna jest jego homologacja.

W co warto się ubrać na skuter? – dywagacje na temat niezbędnych elementów stroju każdego skuterzysty.

Alarm, dicklock, łańcuch: Co wybrać? – podpowiadamy które blokady są przydatne, a które całkowicie nietrafione w przypadku małych dwóch kółek.

Docieranie skutera: Wszystkie fakty – obalamy mity na temat docierania silników i wskazujemy właściwą drogę przez pierwsze 500-1000 km.

Przegląd: Przygotuj skuter do sezonu – praktyczne wskazówki jak „obudzić” sprzęt z zimowego snu, aby wytrwale służył podczas pierwszych ciepłych dni.

Pierwsze kroki na skuterze – siedem przykazań początkującego kierowcy skutera.

Skuterem po mieście: Technika jazdy – zbiór wiedzy na temat bezpiecznej jazdy skuterem w warunkach miejskich.

Pamiętajcie, że to od Was zależy, czy statystyki w tym roku będą lepsze czy gorsze. Oczywiście, nie chodzi tu tylko o statystyki ani liczby, gdyż podana liczba 52 zabitych to tak naprawdę 52 tragedie dla rodzin i bliskich ofiar. W dniu wypadku żaden z tych skuterzystów nie przypuszczał, że tego dnia może stać się coś złego. Wszystko stało się w ciągu sekund, jedna zła decyzja zaważyła na tym, że tych osób nie ma już dzisiaj wśród społeczności skuterowej. Pamiętajcie o tym, gdy świadomie łamiecie jakiś przepis, jedziecie niesprawnym skuterem, przekładacie zmianę opon o tydzień czy wybieracie najtańszy kask. Jeżeli będziecie mieli szczęście podczas wypadku to dołączycie do tych ośmiuset osób, które doznały obrażeń lub kalectwa, jednak to „szczęście” może sprawić, że już nigdy nie wsiądziecie na skuter czy motocykl. Odwróćmy negatywną kampanię wspomnianą na początku w pozytywną: „Idzie wiosna, ale warzyw nie będzie”, starajmy się robić wszystko aby nieszczęść na drogach z udziałem skuterzystów i motocyklistów było jak najmniej. Przesyłajcie link do tej informacji wszystkim swoim kolegom, tym bardziej i mniej doświadczonym. Być może któremuś z nich uratuje ona życie.

Życzę Wam, abyście w nadchodzącym sezonie nawinęli wiele kilometrów oraz aby jazda skuterem dostarczała Wam wiele radości i przyjemności.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
13 Komentarze
1 2
  • Zdjęcie profilowe MichalWujak
    15 marca 2011 at 16:46

    Jest jak jest. Kiedyś gadałem z motocyklistą z którym trzymaliśmy sprzęty w jednym garażu i też mówił ile to ma dziennie sytuacji z puszkami. Mówił, że jeszcze ścigaczy to się kierowcy boją, a choppery (jeździł Hondą Shadow) mają gdzieś i wymuszają.

    Ja dwa lata temu jechałem do Bydgoszczy, z naprzeciwka nadjeżdżał samochód, a mnie w tym samym momencie wyprzedzał TIR z cysterną, oczywiście zepchnął mnie naczepą z drogi na pobocze. Od tamtego czasu gdy widzę w lusterku TIRa to mnie nerwy biorą :<.

    A co do polskich akcji to są beznadziejne, "Cmentarz za sto metrów" bardzo daje do myślenia :/. Akcje takie jak te z UK na pewno dałyby lepsze rezultaty, podobnie jak działają pokazy zdjęć z wypadków na szkoleniach z prawa jazdy.

    Kiedyś jeszcze była strona http://www.ride2die.com, obecnie jest zablokowana. Jak się pooglądało zdjęcia z wypadków z motocyklami to się inaczej patrzyło na kwestie ubioru, kasku, rękawic.

  • Zdjęcie profilowe Pietro
    15 marca 2011 at 17:08

    Michał, jak jeździłem Suzuki Savage 650, puszkarze nie wymuszali, może przez „wolny wydech” – był głośny.. 🙂
    Ogólnie puszkarze nie patrzą w lusterka i stąd tyle wypadków, jak ktoś ma odblokowany wydech to pół biedy, sami robią miejsce ze strachu, bo nie wiedzą co się dzieje 🙂

  • Zdjęcie profilowe
    pusty98
    5 stycznia 2013 at 16:02

    od zawsze gabaryty, moc, masa pojazdu odgrywały ważną rolę w drogowym łańcuchu pokarmowym a na samym końcu tego szosowege gó*na stoją skuterzyści