Aktualnie czytasz:
Honda GL1800 GOLD WING 2020: Dosłownie wszystko, co musisz wiedzieć
0

W modelu na 2020 nastąpiły zmiany w systemie wtrysku paliwa oraz automatycznej przekładni DCT, co wpływa na zwiększenie komfortu podczas manewrowania przy niskich prędkościach. Ponadto w wersji ‘Tour’ zmieniono ustawienia  zawieszenia oraz zastosowano większe uchwyty dla pasażera, zwiększające komfort podróżowania. Wprowadzono także nowy kolor Matte Ballistic Black Metallic dla wersji z DCT oraz Pearl Glare White dla wersji Tour.

W 2018 roku Gold Wing został kompletnie przeprojektowany, dotyczyło to przede wszystkim znacznej redukcji jego wagi, nowej ramy, przedniego zawieszenia z podwójnym wahaczem, wprowadzono także Apple CarPlay™, elektronicznie sterowaną szybę, bezkluczykowy system Smart Key, 4 tryby jazdy, asystent ruszania pod górę, HSTC, a w 6-cylindrowym silniku zastosowano konstrukcję z 4 zaworami na cylinder.

 

 
Czytaj
REKLAMA

Junak 126 teraz za 279,95 zł miesięcznie

Wybierając nowego Junaka 126 możesz skorzystać z promocyjnego finansowania RSSO 0% bez ukrytych kosztów i wpłaty własnej. Już za 279,95 zł miesięcznie (20 rat 0%) możesz wyjechać z salonu nowym motocyklem Junak 126!

Honda Gold Wing 2020 – wstęp

Od pojawienia się na rynku w 1975 roku, jako motocykl klasy naked o pojemności 1000 cm3, niezmiennie pozostaje królem długodystansowych jednośladów. Jest to pojazd, który również konstrukcyjnie nie stoi w miejscu, rozwijając się, rosnąc fizycznie i zyskując kolejne centymetry pojemności skokowej. Przez dziesięciolecia swojej kariery motocykl zapracował na solidną i wręcz niezrównaną reputację luksusowego, niezawodnego i najbardziej komfortowego jednośladu świata.

W 2018 roku, w odpowiedzi na zmiany demograficzne i ewolucję rynku motocyklowego, zespół odpowiedzialny za przyszłość Gold Winga zdecydował się na radykalne porzucenie kierunku, w którym już tradycyjnie zmierzał rozwój motocykla. Tak więc GL1800 Gold Wing musiał się zmienić od stóp do głów, by móc pojechać w nowym kierunku. Nie zrezygnowano z niepowtarzalnego, sześciocylindrowego boksera, który zapewnia lawinę momentu obrotowego i mocy, a Gold Wing nadal jest flagowym motocyklem turystycznym Hondy, wyposażonym w rozwiązania, które pozwalają dwóm osobom na jazdę w niemożliwym do podrobienia stylu. Nowy Gold Wing jest jednak mniejszy, lżejszy i zwinniejszy – jak przystało na prawdziwy „jednoślad dla motocyklisty”.

 
Czytaj
REKLAMA

Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.

W modelu na rok 2020 udoskonalono zawieszenie i manewrowość motocykla przy niskich prędkościach, aby jeszcze zwiększyć komfort podróżowania flagowym motocyklem Hondy typu tourer, zasilanego dynamicznym 6-cylindrowym bokserem z „lawinowym” momentem obrotowym.

Gold Wing 2020: Co nowego

Korzystając z tego samego silnika i podwozia, nowy „Wing” będzie dostępny w wersji podstawowej GL1800 Gold Wing, a także w edycji „Tour” z kufrem centralnym i poduszką powietrzną. W obydwu wersjach oferowana jest także przekładnia dwusprzęgłowa DCT dla zwiększenia komfortu oraz wszechstronności motocykla.

Silnik i podwozie zostały zaprojektowane tak, aby przesunąć pozycję kierowcy do przodu i uzyskać znacznie bardziej zwartą konstrukcję motocykla. Rama z profili aluminiowych jest skonstruowana wokół zawieszenia przedniego widelca, co pozwoliło na przesunięcie silnika ku przodowi, jako że przednie koło porusza się w górę i w dół w płaszczyźnie bardziej zbliżonej do pionu, zapewniając jednocześnie wysoką precyzję kontroli ruchów zawieszenia i stabilność przedniej części pojazdu, a to dzięki większej sztywność i mniejszemu tarciu w układzie zawieszenia. Tłumienie w przednim zawieszeniu może być regulowane elektronicznie.

Zoptymalizowany pod względem wielkości, sześciocylindrowy silnik w układzie bokser nie tylko nie stracił mocy, momentu obrotowego i fascynującej charakterystyki. W 2018 roku dodano elektronicznie sterowaną przepustnicę (TBW) z 4 trybami jazdy: TOUR, SPORT, ECON i RAIN. Hondowski system sterujący momentem obrotowym (HSTC) utrzymuje przyczepność tylnego koła, podczas gdy tłumienie w zawieszeniu kół i zintegrowany układ hamulcowy (CBS) zmieniają charakterystyki pracy w zależności od wybranego trybu jazdy. Wspomaganie startu na wzniesieniu (HSA) i system wyłączania silnika na biegu jałowym ułatwiają użytkowanie i poprawiają sprawność paliwową motocykla.

Klasyczna manualna skrzynia biegów dysponuje 6 przełożeniami. Przekładnia dwusprzęgłowa (DCT) posiada 7 biegów, z czułością sprzęgła, szybkością zmiany biegów i zakresem prędkości obrotowych zmian w górę i w dół dostosowanymi specjalnie do każdego z trybów jazdy. Posiada również funkcję powolnej jazdy do przodu i do tyłu. W modelu na 2020 rok nastąpiły zmiany w systemie wtrysku paliwa oraz automatycznej skrzyni biegów DCT, co ma wpłynąć na poprawę manewrowania przy niskich prędkościach.

Najważniejsze jest jednak poczucie wolności, jakie zapewnia Gold Wing. Ekscypującym osiągom towarzyszy jeszcze większa swoboda, z jaką Gold Wing ich dostarcza: stylowe, aerodynamicznie ukształtowane owiewki kierują strumienie powietrza wokół kierowcy, elektroniczny ekran dostosowany do preferencji kierowcy wyświetla to, czego życzy sobie użytkownik, siedzenie zapewnia komfort wymagany do całodziennych podróży. Nowe funkcje, jak system inteligentnego kluczyka, Apple CarPlay™ i łączność Bluetooth zapewniają jeszcze więcej komfortu i wygody.

Kluczowe cechy nowego GL1800

Poprzedni Gold Wing wyróżniał się bogatym wzornictwem i władczą wyniosłością. Obecny model proponuje zupełnie inną postawę i zastępuje zrelaksowane linie poprzednika bardziej wyostrzonymi, muskularnymi kształtami. Kluczowe pojęcia, którymi zespół Hondy opisywał swoje cele w trakcie opracowywania nowego Gold Winga, to „wyrafinowany kształt” i „ostra stylizacja”.

Gold Wing otrzymał unikalną sylwetkę, w której komfort kontrastuje z dynamicznymi możliwościami podwozia i silnika, oddając tradycyjne dla Gold Winga wykończenie, spasowanie i jakość materiałów na poziomie premium. Nowa „twarz” motocykla odważnie opadającą ku przodowi w połączeniu ze zwartymi proporcjami owiewek, tak więc charakterystyczna przednia część motocykla, prezentuje się bardzo energicznie.

Wiodąca linia motocykla, rozciągająca się przez całą jego długość, podkreślając różne funkcje „przecinanych” elementów nadwozia i wyraźnie pokazując zredukowane rozmiary całej maszyny. Centralnym elementem jest owiewka z ostrymi i płaskimi powierzchniami, a także detale poprawiające aerodynamikę. Całość emanuje napięciem linii oraz powierzchni i sugeruje, że osiągi są mocną stroną tego motocykla.

Wpatrując się w poszczególne elementy i zespoły, jak zawieszenie widelca na podwójnych wahaczach, leżący sześciocylindrowy silnik, czy jego układ wydechowy, we wszystkim rzuca się w oczy ich funkcjonalne piękno. Wszystko wygląda na rysowane ręką tego samego konstruktora, tworząc wrażenie nieprzeciętnej spójności i najwyższego poziomu inżynierii mechanicznej wspomaganej elektroniką.

Motocykl jest mniejszy i ostrzej uformowany, z silnym naciskiem na nową estetykę, ale zespół odpowiedzialny za jego rozwój nie zapominał o komforcie, ogrzewaniu i co najważniejsze, o kontrolowaniu przepływów powietrza.

Poprzedni model posiadał duże owiewki zaprojektowane z myślą o uzyskaniu za nimi kieszeni gromadzących powietrze. W nowym Gold Wingu wybrano inną drogę polegającą na kontrolowaniu przepływu powietrza wokół kierowcy i pasażera, skutecznie zapewniając przyjemny chłód lub ciepło. Ograniczone w ten sposób opory aerodynamiczne pomogły również poprawić efektywność zużycia paliwa.

Zrezygnowano też z dużej szyby, a w jej miejsce zastosowano mniejszą, regulowaną elektrycznie, obsługiwaną przełącznikiem umieszczonym po lewej stronie kierownicy. Nowa szyba zapewnia doskonałą ochronę przed wiatrem (kierowca i pasażer znajdują się obecnie bliżej szyby), a jednocześnie łatwiej o poczucie przestrzeni i swobody, gdy kierowca tego zapragnie. Regulacja kąta i wysokości szyby jest bezstopniowa. Opcjonalnie dostępna jest powiększona szyba, w pełni regulowany deflektor chroniący ramiona i górną część ciała oraz stałe deflektory osłaniające łydki i stopy.

Siedzenia kierowcy i pasażera są rozdzielone, podobnie jak w poprzednim modelu – kierowca może cieszyć się prowadzeniem motocykla, podczas gdy pasażer na swoim miejscu czerpie radość z samej jazdy. Kształt siedziska kierowcy zapewnia wygodę i podparcie, jednocześnie pozwalając na ruchy ciała, by umożliwić korzystanie z nowej dawki dynamiki i zapewnić łatwy dostęp stóp do podłoża.

Całe oświetlenie motocykla wykonano w technice LED, a w modelu na 2020 rok lampy przeciwmgłowe są w standardzie. Dolna część reflektorów korzysta z 5 polerowanych soczewek optycznych po obu stronach, aby utworzyć świetlną sygnaturę „Jewel-Eye”. Korzystanie z wiązki świateł drogowych (w górnej części) daje wrażenie stereoskopowe. Przednie kierunkowskazy umieszczone są w obudowach lusterek, a ich działanie kończy automatyczne wyłączanie się dzięki stałemu porównywaniu prędkości przedniego i tylnego koła co pozwala obliczyć, kiedy należy wyłączyć kierunkowskaz po zakończeniu manewru w danej sytuacji drogowej.

Tempomat nowego Gold Winga również został zmodyfikowany. Prędkość ustawiona za pomocą przełącznika tempomatu (umieszczonego po prawej stronie kierownicy) jest teraz widoczna w lewym dolnym polu prędkościomierza.

Ponadto dzięki systemowi elektronicznej przepustnicy (TBW) udało się uzyskać płynniejsze dochodzenie do określonej prędkości, jak i znacznie stabilniejszą pracę, szczególnie podczas jazdy pod górę. W przypadku modeli z klasyczną przekładnią, rozłączenie sprzęgła, hamowanie lub odkręcenie manetki anuluje działanie tempomatu, podobnie jak w poprzednim modelu. W przypadku wersji DCT (w trybie AT), po zakończeniu hamowania z uruchomionym tempomatem i wznowieniu jego działania, Gold Wing dąży do przywrócenia wcześniej ustawionej prędkości dobierając przy tym odpowiednie biegi.

Przed projektowaniem miejsca na bagaż, Honda zbadała, jak właściciele Gold Wingów wykorzystują swoje motocykle. Wyniki badania doprowadziły do decyzji o zmniejszeniu całkowitej objętości przeznaczonej na bagaże, jako że większość z właścicieli jeździła na krótsze, 2-3 dniowe wycieczki, nie wykorzystując dostępnej pojemności kufrów.

Kufer centralny wersji „Tour” mieści 2 kaski integralne, a w połączeniu z kuframi bocznymi łączna pojemność bagażowa wyniesie 110 litrów. Otwieranie zapewnia przycisk lub inteligentny kluczyk. Opcjonalnie dostępny jest bagażnik mocowany do centralnego kufra i specjalnie zaprojektowane torby wewnętrzne.

Pojemność zbiornika paliwa to 21 litrów zużycie paliwa wynosi 5,6 l/100km.

Luksusowy panel instrumentów tworzy unikalny motocyklowy kokpit. Dla tarcz wskaźników zegarowych wybrano kolory o niskim kontraście z ciemnymi odcieniami, z zewnętrznymi częściami tarcz uformowanymi stożkowo, by wytworzyć poczucie głębi. Pierścień z metalową teksturą otacza każdą z tarcz, a podziałki podświetlone diodami LED wzmacniają głębię i tworzą spokojną, ale efektowną grafikę.

7-calowy kolorowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny TFT dostarcza komunikaty z systemów informacji i rozrywki (dla audio i nawigacji), a także umożliwia kontrolę nad ustawieniami HSTC i zawieszenia kół. Informacje są wyświetlane w różnych segmentach ekranu w bardzo funkcjonalnym porządku, dzięki czemu kierowca może odczytać wszystkie istotne dane przy minimalnych ruchach oczu.

Poziom jasności wskazań jest regulowany automatycznie (maksymalnie wynosi 1000 kandeli). Ciśnienie w oponach jest wyświetlane w formie liczbowej w dolnym lewym rogu zestawu przyrządów.

Honorowe miejsce na konsoli środkowej i na kluczyku zajmuje nowe godło Gold Winga. Jego wyraźny trójwymiarowy, chromowany, dwutonowy wzór łączy w sobie siłę i godność głowy lwa z majestatycznymi skrzydłami orła z wysuniętymi szponami, gotowego do ataku. Inteligentny kluczyk (Smart Key) uaktywnia wszystkie systemy motocykla, zawiera także klucz awaryjny. Zapłon i blokada kierownicy mogą być włączane lub wyłączane, gdy tylko kierowca posiada przy sobie Smart Key. 

Dostęp do bagażu został uproszczony. Jeśli osoba znajdująca się przy motocyklu posiada przy sobie kluczyk, to wystarczy nacisnąć przycisk, aby otworzyć kufry boczne lub kufer centralny. Możliwe jest także tymczasowe odblokowanie bagażu za pomocą pilota – przycisk odblokowujący na inteligentnym kluczyku umożliwia pasażerowi natychmiastowy dostęp do kufrów bocznych, czy kufra centralnego. Hydrauliczne siłowniki płynnie otwierają i zamykają pokrywy. Naciśnięcie i przytrzymanie przycisku połączenia włącza awaryjne miganie kierunkowskazów.

Nowy Gold Wing jest kompatybilny z Apple CarPlay™,, więc kierowca może wykorzystać spersonalizowane informacje i treści z telefonu iPhone, takie jak numery kontaktów i listy odtwarzania muzyki. Zapewniono również łączność Bluetooth, można też wykorzystać połączenie za pośrednictwem kabla USB.

Lekkie głośniki zostały zlokalizowane z uwzględnieniem nowej pozycji kierowcy, celem uzyskania żywego dźwięku przestrzennego. Dostępny jest również przełącznik sterowania dźwiękiem dla pasażera, by zapewnić jeszcze przyjemniejszą podróż. Przełączniki są umieszczone w górnej części prawego kufra bocznego i sterują głośnością, wyborem źródła oraz umożliwiają „przewijanie” odsłuchiwanej muzyki.

Mapy i wskazówki nawigacyjne są wyświetlane na 7-calowym, kolorowym ekranie ciekłokrystalicznym TFT w środkowej części zestawu wskaźników, a najnowsza wersja systemu wzbogaciła się także o żyrokompas, co oznacza kontynuowanie nawigowania nawet w tunelach. Rezygnacja z dowolnego punktu trasy lub wybranie opcji „DOM” są obecnie możliwe także w czasie jazdy. W modelu na 2020 rok mapy zostały zaktualizowane oraz istnieje możliwość wprowadzenia do 99 różnych punktów trasy w celu szczegółowego planowania podróży.

Honda GL1800 Gold Wing 2020: Specyfikacja

SILNIK
TypBokser, chłodzony cieczą, 6-cylindrowy, 4-suwowy, 24-zawory, SOHC
Pojemność1833 cm³
Ilość zaworów na cylinder4
Skok i średnica tłoka73 mm x 73 mm
Kompresja10,5:1
Moc maksymalna126,5 KM (93kW) / 5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy170 Nm / 4500 obr./min.
Pojemność miski olejowej4,4 litra (manualny) / 5,6 litra (DCT)
Emisja CO2Gold Wing i Gold Wing ‘Tour’ manual: 128 g/km 

Gold Wing ‘Tour’ z DCT i poduszką powietrzną: 131 g/km

SYSTEM PALIWOWY
WtryskPGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
Przepustnica50 mm
Filtr powietrzaPapierowy filtr kartridżowy
Pojemność zbiornika paliwa21,1 litra
Zużycie paliwa5,6 litra/100km
SYSTEM ELEKTRYCZNY
ZapłonZintegrowany rozrusznik/alternator (ISG)
Pojemność akumulatora12V/20AH
Napięcie i natężenie12V/120A
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
SprzęgłoWersja manualna: hydrauliczne, mokre, wielotarczowe, z antyhoppingiem

Wersja DCT: hydrauliczne, mokre, wielotarczowe

Skrzynia biegówWersja manualna: 6 przełożeń (z nadbiegiem) i elektrycznym wstecznym

Wersja DCT: 7-biegowe DCT z biegiem wstecznym

Przełożenie wstępne1,795 (79/44)
Przełożenia biegówDCT:  1 bieg: 2,167; 2 bieg: 1,696; 3 bieg: 1,304;                   4 bieg: 1,038; 5 bieg: 0,821; 6 bieg: 0,667; 7 bieg: 0,522; wsteczny: 1,190

Manual: 1 bieg: 2,200; 2 bieg: 1,417; 3 bieg: 1,036;         4 bieg: 0,821; 5 bieg: 0,667; 6 bieg: 0,522

Przełożenie końcoweOd strony silnika 0,972

Od strony tylnego koła 2,615

Przeniesienie napęduWał Kardana
RAMA
TypAluminiowa, podwójna, kołyskowa
PODWOZIE
Wymiary (dł*szer*wys)Gold Wing

dł: 2475 mm

szer: 925 mm

wys: 1340 mm

Gold Wing ‘Tour’

dł: 2575 mm

szer: DCT 905 mm / Manual 925 mm

wys: 1430 mm

Rozstaw osi1695 mm
Kąt główki ramy30,5°
Wyprzedzenie109 mm
Promień skrętu3,4 m
Wysokość siedziska745 mm
Prześwit130 mm
Masa własna (z płynami i paliwem)Gold Wing: Manual 365 kg / DCT 364 kg

Gold Wing ‘Tour’:  Manual 380 kg 

DCT z poduszką powietrzną 383 kg

ZAWIESZENIE
PrzódPodwójny wahacz
TyłPro Link
KOŁA
Przód130/70R 18
Tył200/55R 16
Felga przód18 x MT3,5
Felga tył16 x MT6,0
HAMULCE
SystemD-CBS zintegrowany z ABS
PrzódPodwójne pływające tarcze 320mm x 4.5mm z 6-tłoczkowymi zaciskami
TyłTarcza wentylowana 316mm x 11mm z 3-tłoczkowym zaciskiem

Podana specyfikacja jest orientacyjna i może ulec zmianie bez uprzedzenia.

** Uwaga – powyższe dane zostały osiągnięte podczas standardowych testów WMTC. Testy zostały przeprowadzone w oparciu o wersję standardową pojazdu z jedną osobą i bez dodatkowego wyposażenia. Wielkość spalania zależy od stylu i warunków jazdy, obsługi pojazdu, warunków pogodowych i drogowych, ciśnienia w kołach, zainstalowanych akcesoriów, ładunku, wagi kierowcy i pasażera i wielu innych czynników.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
100%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%