Harley-Davidson 2022: jakie motocykle zobaczymy w salonach w tym roku?

Modele motocykli 2022 wkrótce dostępne w salonach na całym świecie

W skrócie
  • Harley-Davidson zapowiada oficjalną prezentacje nowych motocykli z rocznika 2022
  • Jakie modele pojawią się w ofercie na rok 2022?
  • Kiedy odbędzie się oficjalna premiera motocykli z rocznika 2022?

Wiemy już, przynajmniej częśćiowo, na jakie motocykle i w jakim wydaniu liczyć będzie można po przekroczeniu progu salonu marki Harley-Davidson. Jest tego trochę i z pewnością będzie w czym wybierać, a oficjalna premiera tegorocznej kolekcji motocykli z Milwaukee odbędzie się 26 stycznia. Chcemy już wiosnę i jazdy testowe!

Harley-Davidson przedstawił właśnie część swojej linii modelowej na rok 2022 oraz poinformował, że motocykle są już dostępne u dealerów w Stanach Zjednoczonych a do światowej sieci sprzedaży trafią w ciągu kilku najbliższych tygodni. Całkowicie nowe modele i produkowane w limitowanej ilości maszyny Custom Vehicle Operation (CVO) zostaną zaprezentowane podczas globalnego wydarzenia „Dalej. Szybciej.” w dniu 26 stycznia o godz. 17.00.

Harley-Davidson 2022: oficjalna premiera motocykli już 26 stycznia

„Z niecierpliwością czekamy na prezentację pełnej gamy modelowej rocznika 2022 podczas wydarzenia „Dalej. Szybciej.” w dniu 26 stycznia – mamy nadzieję, że dołączycie do nas na naszej Światowej Premierze”, powiedział Jochen Zeitz, prezes i dyrektor generalny Harley-Davidson.

Aby wziąć udział w Światowej Premierze w dniu 26 stycznia, wydarzeniu „Dalej. Szybciej.”, należy zarejestrować się na stronie H-D.com/22

 

ZAPREZENTOWANE DZISIAJ MODELE HARLEY-DAVIDSON Z ROCZNIKA 2022

 

SPORT

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Motocykl Harley-Davidson Sportster S to ostra maszyna, która łączy niesamowitą moc ze współczesną technologią i bezkompromisową stylistyką. Sportster S napędza 121-konny silnik Revolution Max, zapewniający wysoki moment obrotowy oraz błyskawiczny i płynny dopływ mocy, dając kierowcy pełną kontrolę nad maszyną. Zwarte, lekkie podwozie oraz najwyższej jakości zawieszenie zapewniają responsywne i intuicyjne prowadzenie. Model 2022 Sportster S jest oferowany w kolorze Vivid Black i dwóch nowych barwach: White Sand Pearl oraz Mineral Green Metallic.

 

ADVENTURE TOURING

Od czasu premiery w lutym 2021 r. motocykle Pan America 1250 i Pan America 1250 Special szturmem podbiły świat ADV. Model Pan America 1250 Special był (w roku 2021) najlepiej sprzedającym się w Ameryce Północnej motocyklem z segmentu adventure touring i został uznany Motocyklem Roku (Motorcycle of the Year) oraz Najlepszym Motocyklem Adventure (Best Adventure Bike) przez Motorcycle.com. Wytrzymałe, mocne, zaawansowane technologicznie, wielozadaniowe maszyny Pan America 1250 i Pan America 1250 Special zostały zaprojektowane od podstaw, aby zapewniać pewność jazdy oraz napędzać ducha przygody na drogach i bezdrożach. W modelach na rok 2022 poprawiono widoczność informacji na ekranie wyświetlacza TFT oraz wydłużono czas działania funkcji wspomagania ruszania pod górę (Vehicle Hill Hold Control) z 10 sekund do 3-5 minut. Pan America 1250 Special jest również oferowana w nowej wersji kolorystycznej Fastback Blue/White Sand.

CRUISER

Harley-Davidson oferuje w kategorii Cruiser szereg motocykli o różnorodnym stylu, od nostalgicznych po bardzo nowoczesne, dzięki czemu każdy znajdzie coś dla siebie. Większość użytkowników motocykli typu cruiser to osoby, które chcą oderwać się od szarej lub coraz bardziej rozgorączkowanej codzienności, a tylko najbardziej pożądana marka motocykli na świecie może zaoferować tak wiele sposobów na osiągnięcie tego celu. W całej linii modelowej Cruuiser na rok 2022 dostępnych jest wiele nowych lakierów.

 

  • Softail Standard – Obnażony i surowy bobber. Doskonała platforma do własnej stylizacji custom. W roku 2022 koła szprychowe zastępują nowe, srebrne koła Annihilator odlewane z aluminium.

 

  • Heritage Classic 114 – Kwintesencja amerykańskiego cruisera. Zjawiskowe detale w stylu vintage i czysty rock and roll. W 2022 roku model Heritage Classic 114 będzie oferowany z nową opcją chromowanego wykończenia dla zwolenników jaśniejszych odcieni. W czarnej wersji wykończenia znajdziemy kilka nowych elementów stylizacyjnych: czarny lakier młotkowy na górnych pokrywach zaworów, osłonie wałka rozrządu, osłonie przekładni i pokrywie sprzęgła, z kontrastującą błyszcząca czernią na dolnych pokrywach zaworów. Dodatkowo błyszcząca czerń pokrywająca tylny lightbar, wsporniki szyby przedniej, przedni lightbar i dystanse mocujące kierunkowskazów, czarne lusterka i półka typu triple clamp; czarne anodyzowane piasty kół i kołpaki, rury wydechowe w czarnym macie podkreślone chromem na końcówkach tłumików. Model Heritage Classic 114 w chromowanym wykończeniu jest oferowany z czarnymi 9-ramiennymi kołami z aluminium lub chromowanymi kołami szprychowymi; czarna wersja wykończenia oferuje czarne 9-ramienne koła z aluminium lub czarne koła szprychowe.

 

  • Street Bob 114 – Zawadiacki, ascetyczny bobber z mrocznym charakterem. Napędzany potężnym silnikiem Milwaukee-Eight 114 jest doskonałą, zapewniającą znakomite osiągi bazą do własnej stylizacji custom. Nowością na 2022 rok są aluminiowe koła Annihilator w kolorze błyszczącej czerni, które zastępują koła szprychowe.

 

  • Fat Boy – Oryginalna ikona kultowego stylu fat custom, która ze swą posturą walca rządzi na drodze. Model 2022 oferuje aluminiowe koła Lakester w nowej odsłonie – ze stylizowanymi na turbinę 11 ramionami i wycięciami przy zewnętrznej krawędzi. Przeprojektowano również klasyczny emblemat Fat Boy na zbiorniku paliwa, który ma teraz postać jednego „skrzydła” z tradycyjną gwiazdą na środku.

  • Fat Bob – Dynamiczny i zwinny pogromca ulic. Muskularna konstrukcja o świetnych osiągach. W roku 2022 prezentuje odświeżoną grafikę na zbiorniku paliwa – stylizowany napis „H-D” przy dolnej krawędzi.

  • Sport Glide – Doskonałe połączenie zwinności cruisera i apetytu na długie dystanse, wsparte mocą silnika Milwaukee-Eight 107. Zdejmowane sztywne kufry i szybko zdejmowana mała owiewka umożliwiają błyskawiczną zmianę stylu. Załóż je, aby poprawić komfort na długich trasach, albo zdejmij, nadając maszynie styl surowej maszyny typu cruiser. Odwrócony przedni widelec i tylne zawieszenie z pojedynczym amortyzatorem z zewnętrzną regulacją napięcia wstępnego zapewniają precyzyjne prowadzenie i komfort jazdy.

 

  • Breakout – Długi, smukły i zadziorny, z wyeksponowanym silnikiem Milwaukee-Eight 114, który wygląda niczym napięty biceps. Charakterystyczny styl inspirowany wyścigami na 1/4 mili, podkreślony ogromną 240-milimetrową oponą tylną. Ekskluzywne odlewane z aluminium koła Gasser II i zamontowany na wspornikach kierownicy minimalistyczny wyświetlacz ze wskaźnikami wyróżniają ten motocykl na scenie maszyn typu cruiser custom.

 

GRAND AMERICAN TOURING

Maszyny dla tych, którzy nieustannie szukają kolejnej przygody. Turystyczne motocykle Grand American Touring pozwalają ścigać horyzont w komforcie i w spektakularny sposób, oraz dzielić pasję w społeczności zrzeszonej wokół marki, która była pionierem dalekich wypraw motocyklowych. Wszystkie modele Harley-Davidson Grand American Touring są napędzane płynnie pracującym silnikiem Milwaukee-Eight w układzie V. Wysokiej klasy przednie i tylne zawieszenie oraz łatwo regulowane tylne amortyzatory gwarantują pełną kontrolę i zapewniają komfortową jazdę. Do tego połączone hamulce Reflex Brembo w standardzie.

 

Dostępne w standardzie systemy zwiększające bezpieczeństwo jazdy (z wyjątkiem modelu Road King) pomagają kierowcy utrzymać zamierzony tor jazdy w zakręcie. Pakiet zawiera: elektronicznie połączone hamulce, układ ABS z działaniem w zakręcie, system kontroli trakcji z działaniem w zakręcie (tryb standard i tryb deszcz), system kontroli uślizgu, system wspomagania ruszania pod górę i system monitorowania ciśnienia w oponach.

Przeczytaj też:

Harley Davidson Fat Bob 114 2021: 100% motocykla i zero kompromisu. [zdjęcia, cena, opis, dane techniczne]

W roku 2022 dostępne będą również nowe, ekscytujące opcje kolorystyczne.

 

  • Road King – Minimalistyczna wersja legendy autostrad w klasycznym chromie i współczesnymi osiągami maszyn turystycznych. Napędzany silnikiem Milwaukee-Eight 107.

 

  • Road King Special – Bagger w stylu custom o imponującej mocy i majestatycznym wyglądzie, dla miłośników fabrycznego stylu hot rod custom w ikonicznym wydaniu Harley-Davidson. W zestawie reflektor przedni LED Daymaker, koła Prodigy w stylu custom i potężny silnik Milwaukee-Eight 114.

 

  • Street Glide Special – Fabryczny bagger custom w mrocznym lub chromowanym wykończeniu, który potrafi ostro gnać po autostradzie. Standardowo wyposażony w reflektor przedni LED Daymaker, system multimedialny Boom!™ Box GTS, koła Prodigy w stylu custom i potężny silnik Milwaukee-Eight 114.

 

  • Road Glide Special – Złowieszczy wygląd zamontowanej na ramie, aerodynamicznej owiewki w kształcie pyska rekina nadaje ton temu rasowemu baggerowi oferowanemu z mrocznym lub chromowanym wykończeniem. W komplecie podwójny reflektor przedni LED Daymaker, system multimedialny Boom! Box GTS, koła Prodigy w stylu custom i potężny silnik Milwaukee-Eight 114.

 

  • Ultra Limited – Turystyka klasy premium i bezkompromisowa jazda. W standardzie: kufer tylny Tour-Pak, system multimedialny Boom! Box GTS, podgrzewane manetki, tempomat, reflektor przedni LED Daymaker, koła Slicer II w stylu custom i silnik Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114.

 

  • Road Glide Limited – Mistrzowska maszyna turystyczna stworzona, by stylowo gonić horyzont. Z pełnym bagażem i pasażerem na pokładzie. Montowana do ramy aerodynamiczna owiewka w kształcie pyska rekina z podwójnym reflektorem LED Daymaker, kufer tylny Tour-Pak, system multimedialny Boom! Box GTS, podgrzewane manetki, tempomat, reflektor przedni LED Daymaker, koła Slicer II w stylu custom i silnik Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114.

TRIKE

Modele trójkołowe oferują doświadczonym i nowym kierowcom pewność prowadzenia i stabilność trzech kół, a do tego obszerne i poręczne kufry, które pomieszczą zarówno ekwipunek na wyprawę, jak i duże zakupy. Użytkownicy mogą liczyć na sprawność i wydajność podwozia, które firma Harley-Davidson zaprojektowała specjalnie dla trójkołowców.

 

  • Freewheeler – Minimalistyczny cruiser w stylu hot rod z surowym charakterem i pewnością prowadzenia trójkołowca. Kierownica Mini-Ape, błotniki typu bobtail, chromowany reflektor Hiawatha, koła Enforcer, skośnie ścięte tłumiki, systemy zwiększające bezpieczeństwo jazdy w zakręcie oraz silnik Milwaukee-Eight 114. Nowością na rok 2022 jest emblemat w kształcie V na zbiorniku paliwa, chromowany z czarnymi wstawkami, oraz nowy schemat kolorystyczny Midnight Crimson/Vivid Black.

 

  • Tri Glide Ultra – Trzykołowa maszyna turystyczna stworzona z myślą o komfortowej jeździe na długich dystansach, oferująca potężną moc i wyrazisty styl. Koła Tomahawk w stylu custom, wysokiej jakości system multimedialny Boom! Box GTS, pojemny bagażnik i kufer King Tour-Pak, reflektor przedni LED Daymaker, systemy zwiększające bezpieczeństwo jazdy w zakręcie oraz silnik Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114. Nowością na rok 2022 jest misterny medalion na zbiorniku paliwa, chromowany z czarnymi i czerwonymi wypełnieniami, oraz nowe dwukolorowe schematy kolorystyczne Midnight Crimson/Vivid Black i Gauntlet Grey Metallic/Vivid Black.

To co? Widzimy się 26 stycznia o godzinie 17 na wirtualnej prezentacji? My będziemy na pewno!

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button