Dziś we wtorkowym Socialu Jednoślad.pl kolejne pytania, które przesyłacie na social@jednoślad.pl i zamieszczacie w komentarzach poniżej. Wyjaśniamy czy odblokowany przejdzie przegląd, jak jest z pętlami indykcyjnymi w sygnalizacji świetlej i po co wałek wyrównawczy w motocyklu?
A oto Wasze wybrane listy:
Jacek: Cześć Leszku, Ciekawy jestem, czy spotkałeś się z problemem, jaki mnie spotyka. Otóż ostatnio często wracam do domu moim skuterem (Suzuki Address 110) do domu późnym wieczorem, gdy ruch w okolicy jest minimalny. Trafiam na skrzyżowanie gdzie są zamontowane czujniki, które włączają światło zielone dla mojego kierunku jazdy dopiero w przypadku wykrycia oczekującego pojazdu. Niestety, moja maszyna (i ja razem z nią) jest przez nie ignorowana. Zdarza mi się, że muszę czekać przez dobrych kilka minut aż pojawi się jakiś samochód i dopiero wtedy włącza się zielone. W związku z tym muszę kombinować tak, aby feralne skrzyżowanie przejeżdżać “z głównym nurtem”. Druga opcja to jazda na czerwonym, ale wątpię czy mogę liczyć na wyrozumiałość drogówki.
Matix N: Jade moim skuterem i on mi gaśnie nie wiem o co chodzi co może być przyczyną?
Kamil: Czy jeżeli ściągne blokady w skuterze. to przejdzie przegląd!??
Tom32: Jak to jest u Was z docieraniem, często widzę jak jeździcie nowymi motocyklami i sprawdzacie osiągi. Dlaczego nie docieracie jak należy?
MichałOffroad: Co daje właściwie wałek wyrównawczy, którym wszyscy producenci się tak wszystkim chwalą?
ENCE3: Zaapelujcie proszę Was, żeby motocykliści sprawdzali żarówki. Już któryś raz mijam ludzi co mają popalony tył i ich nie widać!!
Wracając do owadów.
Adam i Jamie, z Pogromców Mitów, zrobili doświadczenie z motocyklem rozpędzonym do 130 km/h i owadem uderzającym w płytę tensometryczną. Wynik?
4, słownie, cztery kilogramy. Ma prawo zaboleć.
wałek jest wyrównoważający a nie wyrównawczy. wyrównawczy to jest zbiornik w układzie chłodzenia
Co do pętli indukcyjnych, podobno wystarczy przyczepić mały magnes neodymowy do spodu motocykla.