- Ponad 25 000 egzemplarzy R 1300 GS zostanie objętych akcją serwisową
- Wymiana wadliwego elementu zajmie zaledwie kilkanaście minut
- Problem dotyczy wszystkich motocykli R 1300 GS, które zostały wyprodukowane w 2024 roku
Bawarski producent samochodów oraz motocykli niedawno, bo podczas obchodów BMW Motorrad Days organizowanych w Garmisch-Partenkirchen, zaprezentował wyczekiwaną wersję R 1300 GS Adventure. W środowisku jednośladów zawrzało, bo od ponad 40 lat model ten jest pewnego rodzaju wyznacznikiem na rynku, nazywanym najbardziej dopracowanym i przemyślanym królem dróg oraz bezdroży.
Cała seria GS rozwijana jest na przestrzeni ponad 40 lat i wielokrotnie poligonem doświadczalnym dla nowych technologii, a także najróżniejszych rozwiązań, były najtrudniejsze rajdy na świecie. Inżynierowie swoją wizję przekuli w bardzo udaną całość, która rozsławiła producenta z Bawarii na całym świecie i sprawiła, że segment motocykli turystycznych adventure rozwija się od kilku lat w niesamowitym tempie. Przyglądając się historii GS można dojść do wniosku, że niezwykle dopracowana konstrukcja pozbawiona będzie jakichkolwiek wad i bolączek tzw. “wieku dziecięcego”, ale przypomnijmy, że R 1300 GS to nie jest ewolucja poprzednika, a prawdziwa rewolucja przez duże R.
BMW wzywa na akcję serwisową ponad 25 000 egzemplarzy z całego świata z jednego, dla wielu błahego powodu, którym jest wadliwy przekaźnik rozrusznika. Wielokrotnie wśród użytkowników modelu 2024 pojawiały się dyskusje, że motocykle miały problem z rozruchem. Wówczas kilkukrotnie trzeba było naciskać przycisk rozrusznika, aby finalnie wadliwy przekaźnik przepuścił prąd.
Najważniejsze informacje:
- BMW wzywa na akcję serwisową ponad 25 000 egzemplarzy modelu R 1300 GS.
- Problemem jest wadliwa obudowa przekaźnika rozrusznika, która uniemożliwia rozruch jednostki napędowej.
- Wymiana wadliwego elementu potrwa zaledwie kilkanaście minut. Przekaźnik znajduje się po lewej stronie motocykla, tuż pod kanapą.
Obejrzyj koniecznie:
Inżynierowie BMW twierdzą, że samym problemem nie jest przekaźnik, a jego obudowa, która wyprodukowana została z nieodpowiednich materiałów, które prowadzą do przegrzania i awarii. W efekcie rozrusznik nie reaguje na naciśnięcie przycisku, przez co rozruch jednostki napędowej jest niemożliwy, a w najgorszym wypadku może dojść nawet do pożaru motocykla. Reakcja bawarskiego producenta jest natychmiastowa i do serwisów wezwanych zostanie łącznie około 25 000 egzemplarzy, w których feralna część zostanie wymieniona.
Właściciele BMW R 1300 GS nie muszą mieć jednak żadnych powód do obaw co do samej wymiany części, ponieważ ta zlokalizowana jest po lewej stronie motocykla, tuż pod siedzeniem. Wymiana przekaźnika w autoryzowanym serwisie nie powinna zatem zająć tyle, ile trwa wypicie dobrej kawy. Jeżeli planujecie właśnie daleki wyjazd lub już mieliście do czynienia z problematycznym rozruchem to koniecznie musicie zgłosić się do najbliższego dealera BMW w celu zaplanowania wymiany przekaźnika rozrusznika. Akcja serwisowa dotyczy wszystkich egzemplarzy BMW R 1300 GS wyprodukowanych w 2024 roku.
BMW R 1300 GS 2024
Jeżeli jesteście ciekawi najnowszego flagowego modelu BMW to zdecydowanie musicie zapoznać się z poniższym artykułem, w którym znajdziecie wszystkie, nawet najbardziej szczegółowe informacje na temat R 1300 GS. Zapraszamy do lektury:
BMW R 1300 GS 2024: Wiemy już wszystko! [cena, zdjęcia, dane techniczne]