BMW S 1000 RR 2019. Zupełnie nowy model

207 KM, 197 kg wagi na mokro. Król klasy superbike powraca, także do serii wyścigowej WSBK.

BMW podczas trwających targów EICMA 2018 zaprezentowało całą gamę nowości. Wśród nich wyczekiwane BMW S 1000 RR 2019. Zupełnie nowa konstrukcja nie idzie za europejskimi trendami dotyczącymi pojemności i nowy S 1000 RR to nadal „litr”. A to akurat dobra informacja.

Jednostka napędowa posiada zmienne fazy rozrządu ShiftCam. Pozwoliło to osiągnąć moc maksymalną na poziomie 207 KM. Silnik został zbudowany od podstaw. Niestety, nie znajdziemy w nim kręcącego się w przeciwnym kierunku wału korbowego (o czym spekulowano w ostatnich tygodniach). Jest za to węższy i 4 kg lżejszy. 

Nowa jest także rama. Silnik częściowo spełnia rolę nośną, co pozwoliło na obniżenie masy. 197 kg wagi to świetny wynik.

Wizualnie S 1000 RR 2019 odchodzi o lubianego (lub nienawidzonego) zestawu asymetrycznych lamp. Teraz S 1000 przypomina nieco bardziej motocykle japońskie, ze zwartą i agresywną sylwetką. 

Najważniejsze w obecnych czasach jest oczywiście wyposażenie. W tym przypadku Bawarczycy nie oszczędzali. Całość elektronicznych wspomagaczy oparta jest o 6-osiową jednostkę IMU. Standardowo otrzymujemy Cornering ABS (w nomenklaturze BMW to ABS Pro), kontrolę trakcji opartą o powyższą jednostkę IMU i system zapobiegający wheelie. W standardzie także cztery zmienne tryby – RAIND, ROAD, DYNAMIC i RACE. Opcjonalnie będzie można dokupić tryb RACE PRO pozwalający na dokładne ustawienie preferencji przez użytkownika (nie tylko sposób ingerencji kontroli trakcji, ale także np. siłę hamowania silnikiem). Pół-aktywne zawieszenie DDC to także opcja. 

Całość obsługiwana jest przez 6,5-calowy wyświetlacz TFT znany z innych wysokich modeli BMW. 

Ciekawostką jest „Pakiet M” (skojarzenia z samochodami BMW jak najbardziej na miejscu). Karbonowe koła, wyższy zadupek, dedykowane siedzenie, lżejszy akumulator, zmienna geometria mocowania tylnego wahacza plus wszystkie pakiety „PRO”. Masa S 1000 RR w wersji „M” spada o kolejne 3,5 kg.

Ceny i dostępność na chwilę obecną nie są znane. 

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

BMW S 1000 RR 2019 – galeria zdjęć:

Źródło: BMW

[trending]

 

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button