BMW R NINET PURE to motocykl, który swoją stylistyką nawiązuje do klasycznych modeli roadster. Pięknie wkomponowany przedni, okrągły reflektor oraz okrągły prędkościomierz. Smaczku dodaje również stalowy zbiornik paliwa oraz typowy dla tego typu motocykli wąski tył. Dzięki temu R NINE PURE wygląda niezwykle elegancko i zwraca na siebie uwagę.
Sercem tego jednośladu jest dwucylindrowy silnik w układzie przeciwbieżnym. Dynamiczny, a dzięki zamontowanemu elektronicznemu wtryskowi paliwa – spala mniej. W standardzie ABS i ASC.
- Silnik
- Rodzaj Chłodzony powietrzem/olejem czterosuwowy silnik typu Boxer, dwa wałki rozrządu, cztery promieniście ułożone zawory na cylinder, centralnie montowany wałek wyrównawczy
- Średnica cylindra/skok tłoka 101 mm x 73 mm
- Pojemność 1170 cm3
- Moc znamionowa 81 kW (110 KM) przy 7750 obr/min.
- Maks. moment obrotowy 116 Nm przy 6000 obr/min.
- Stopień sprężania 12.0 : 1
- Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem Elektroniczny wtrysk w kanale wlotowym
- Norma emisji spalin 3-drożny katalizator o obiegu zamkniętym, spełnia normę emisji EU-4
- Osiągi/Zużycie paliwa
- Prędkość maksymalna Ponad 200 km/h
- Zużycie paliwa wg WMTC na 100 km 5,3 l
- Rodzaj paliwa Benzyna bezołowiowa, liczba oktanowa 95-98 (podane osiągi przy LO 98)
- Instalacja elektryczna
- Alternator Alternator trójfazowy 720 W
- Akumulator Typ 12 V/14 Ah, bezobsługowy
- Przeniesienie napędu
- Sprzęgło Sprzędło jednotarczowe, suche, hydrauliczne
- Skrzynia biegów Sześciostopniowa skrzynia biegów o stałym zazębieniu, śrubowe koła zębate
- Napęd Wał napędowy
- Zawieszenie/Hamulce
- Rama Trzy-częściowa rama składająca się z jednej przedniej i dwóch tylnych części, silnik i skrzynia biegów jako element przenoszący obciążenie, odczepiana rama siedzenia pasażera do jazdy w pojedynkę.
- Mocowanie/Zawieszenie przedniego koła Widelec teleskopowy, średnica 43 mm
- Mocowanie/Zawieszenie tylnego koła Odlewane z aluminium jednoczęściowy widelec z wahaczem BMW Motorrad Paralever; Rozpórka centralna, wstępne napięcie ustawiane bezstopniowo za pomocą klucza hakowego, ustawiane tłumienie siły dobicia
- Skok zawieszenia przód/tył 125 mm/120 mm
- Rozstaw kół 1493 mm
- Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 105 mm
- Kąt nachylenia główki ramy 63,4°
- Koła Odlew aluminiowy
- Rozmiar obręczy, przód 3,50 x 17″
- Rozmiar obręczy, tył 5,50 x 17″
- Opony, przód 120/70 R 17
- Opony, tył 180/55 R 17
- Hamulce, przód Dwie tarcze, średnica 320 mm, zaciski 4-tłoczkowe
- Hamulce, tył Jednotarczowe, z pływającym, dwutłoczkowym zaciskiem; średnica tarczy 265 mm
- ABS BMW Motorrad ABS w standardzie
- Wymiary/masy
- Długość 2105 mm
- Szerokość (z lusterkami) 900 mm
- Wysokość (bez lusterek) 1240 mm
- Wysokość siedzenia 805 mm
- Długość łuku krokowego 1750 mm
- Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 1) 219 kg
- Dopuszczalna masa całkowita 430 kg
- Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym) 211 kg
- Użytkowa pojemność zbiornika paliwa 17 l
- Rezerwa paliwa Około 3,5 l