Benelli Pepe 50/125: Test wideo

Na naszym rynku nie brakuje skuterów sportowych i turystycznych. Jednak jednośladów użytkowych i atrakcyjnych dla kobiet jest wciąż za mało. Benelli Pepe spędził z nami tydzień, pokazał w tym czasie, że nie jest przeciętnym jednośladem jakich na naszych drogach setki.

To były bardzo ciężkie trzy dni i bardzo ciężkie 270 km dla zupełnie nowego Benelli Pepe. Czy to jest skuter dla pragmatyków, dla kobiet czy może do codziennego miejskiego użytku? O tym przekonamy się już dzisiaj na Skuterowo.com, zapraszam, jedziemy.

Tak jak wam mówiłem, przejechaliśmy w ciągu 3 dni 270 km czyli praktycznie pierwsza faza dotarcia jest już za nami ale co można powiedzieć o zablokowanym Benelli pepe na pierwszy rzut oka. Kiedy tylko do nas przyjechał można było być zaskoczonym sylwetką bo jest ona nietypowa. Może na pierwszy rzut oka wygląda bardziej jak motorower niż jak skuter ale po tym jak się na niego zasiądzie doznania są zupełnie odmienne. Przede wszystkim komfort za sprawą dużych kół które właśnie teraz możecie zobaczyć. Te duże koła bardzo dobrze współpracują z polskimi drogami o stanie ich technicznym, o stanie nawierzchni wiecie doskonale jak ona wygląda w Polsce, jak się po niej jeździ. Duże koła gwarantują że jazda po mieście nie tylko po Warszawie będzie znacznie komfortowa niż na zwykłym skuterze z bardzo małymi na przykład z 10 calowymi kołami.

Inne elementy tego skutera które warto wspomnieć w tym miejscu to na pewno zawieszenie które też jest bardzo miękko zestrojone i po tym można domniemać że to jest skuter właśnie po pierwsze typowo miejski a po drugie w dużej części chyba dedykowany płci pięknej. Płeć piękna doceni w tym skuterze design bo on wygląda i nieco nawiązuje do stylu retro, włoskiego retro bo trzeba wspomnieć że Benelli to jest marka z bardzo dużym bagażem doświadczeń na włoskim rynku. Teraz ona przeżywa swoją drugą młodość i dzięki temu możemy ją zobaczyć właśnie na polskim rynku w nieco nowej odsłonie. Jeżeli chodzi o jakość tego skutera. Na pewno jakość plastików, wszelkich elementów zewnętrznych jest dobra, bardzo dobra lepsza na pewno niż w przeciętnym chińczyku z nieco niższej półki. Tutaj za niecałe 5 tysięcy złotych dostajemy fajnie zestrojony silnik, sprawny, żwawy silnik który możemy spotkać we wszystkich dwusuwowych modelach Keewaya. Właśnie, to jest silnik dwusuwowy wykazujący się bardzo fajnym momentem obrotowym mimo zablokowania po przez jedną blokadę. To jest dosyć istotne. Tutaj występuję tylko i wyłącznie jedna blokada i jest to zawirowacz spalin. O tyle fajna jest ta blokada do zdemontowania, że istnieje tutaj coś takiego w rodzaju wymiennego kolanka. Je po prostu wykręcamy, wkręcamy zwykłe kolanko bez zawirowacza i mamy w pełni odblokowany skuter za stosunkowo niewielkie pieniądze. Podczas ostatnich trzech dni nasze Benelli pokonało różnego rodzaju nawierzchnię, różnego rodzaju drogi i te miejskie i te poza miejskie i w dzień i w nocy. Jeżeli chodzi o podróż nocą jest ona na tyle przyjemna że mamy do dyspozycji z przodu bardzo mocny reflektor. On w trybie normalnym mijania bardzo dobrze oświetla drogę. W przypadku uruchomienia światła przedniego, przedniej lampy w trybie świateł drogowych czyli inaczej mówiąc długich można powiedzieć że światło troszeczkę nie precyzyjnie pada tam gdzie ma padać. Jest skierowane nieco bardziej w bok i do góry. Myślę że to jest kwestia po prostu regulacji przedniego reflektora. Inaczej tego problemu nie powinno być. W każdym bądź razie najważniejsze jest to że mamy tutaj do czynienia ze światłem na poważnie a nie ze światłem przy którym można czytać co najwyżej książkę bo tak często również się zdarza w przypadku skuterów nieco niższej klasy.

Co do oświetlenia z przodu też mamy fajnie umiejscowione kierunkowskazy dosyć nietypowe. Zauważcie że tutaj mamy do czynienia z taką konsekwencją. Wszystkie światła tutaj są okrągłe. Tak samo jest z tyłu.Chodźcie, podejdziecie, zobaczycie jak wyglądają z tyłu lampy. Tutaj właśnie też mamy do czynienia z jedną lampą, jednym kloszem okrągłym. Do tego też dosyć fajne migacze. Tylna lampa mimo swoich małych rozmiarów jest też dosyć dobrze widoczna, widoczna z daleka. Na pewno jesteśmy pod tym względem bezpieczni. Ważną rzeczą w przypadku tego Benelli jest kufer który jest tak jakby w standardowym wyposażeniu każdego Benelli Pepe którego możemy kupić na polskim rynku ale do tego mamy też schowek z przodu. Tylko rodzi się jedno pytanie zaglądając do tego schowka. Dlaczego nie ma możliwości tak samo jak kanapy otwierania tego schowka z pozycji stacyjki. Chodzi tutaj o to że wyobraźcie sobie sytuację że jedziecie sobie w mieście i chcecie na przykład wyciągnąć stąd telefon, więc musicie siłą rzeczy wyciągnąć kluczyk ze stacyjki i dopiero wtedy otworzyć schowek żeby zobaczyć jak się mają nasze klamoty podczas jazdy. W każdym bądź razie dobrze że jest taki schowek. Lepiej że jest niż jakby go miało nie być. Do tego oczywiście jest schowek pod kanapą. Już wam pokazuję jakich on jest mniej więcej rozmiarów. Otwieramy go co ważne ze stacyjki. To jest fajna i za to dosyć duży plus. Tutaj możemy zmieścić dużo rzeczy. Tak jak widzicie my wozimy na przykład ramkę Skuterowo.com, parę ręczników jednorazowych, rękawice, olej, instrukcję obsługi, klucze i to wszystko mieści się bez najmniejszych problemów. Kask nawet otwarty w rozmiarówce na przykład XL albo L no niestety ale tutaj się nie zmieści ale do tego mamy kufer i do kufra jak za chwilę zobaczycie wchodzi normalny kask typu Jet. Możemy normalnie na zapas wozić tutaj kask dla jakiegoś gościa który będzie chciał z nami podróżować po mieście. Ap ropo jazdy w dwójkę. Amortyzatory są, przepraszam, tylni amortyzator jest z możliwością regulacji. Dzięki temu możemy regulować jego twardość w zależności od tego czy jedziemy sami czy jedziemy z kimś.

Kanapa jest stosunkowo mała. Dwie średniej gabarytów osoby bez problemu będą podróżować w miarę komfortowo. Ja niestety będąc człowiekiem swojej postury, swojego wzrostu nikogo za bardzo już na pokład wziąć nie mogę. Skuter da radę ale po co nadwyrężać konstrukcję. Benelli Pepe rodem z Włoch.

Włoska reaktywacja marki nie tylko ma zalety ale też ma zgadnijcie… wady. Tylny hamulec bębnowy, słuchajcie jest to wspomagacz hamowania, a nie hamulec na który możemy polegać w awaryjnej sytuacji na pewno. Po drugie stosunkowo ciężko jest go używać. Chodzi tutaj ciężko pod względem siły którą musimy włożyć na manetkę. Kobietą to się nie do końca spodoba. Z przodu, przednia tarcza jest dosyć w porządku, można mieć do niej zaufanie nawet w pełni. Kolejna wada. Pepe to przeciekający przedni schowek który wam przed chwilą pokazywaliśmy. Nie ma w nim standardowo uszczelki, więc jeżeli byśmy jechali w większej ulewie albo byśmy go zostawili na postoju no to niestety musimy liczyć się z tym że woda w środku w nim może się znaleźć, nie musi ale tak może się stać. My podczas takiej delikatnej ulewy ze środka niestety ale musieliśmy usuwać wodę stąd też ręczniki jednorazowe w naszym kufrze.

W Benelli zaskakuję niestety negatywnie jeszcze jedna rzecz. Wyobraźcie sobie że na tej desce rozdzielczej nie znajdziecie wskazówkowego, tradycyjnego wskaźnika paliwa. Jest tylko i wyłącznie kontrolka rezerwy. Nie wiemy czy mamy 3/4 w baku, połowę baku czy 1/5. Wiemy tylko tyle że świeci się nam pomarańczowa lampka i wiemy że musimy już zjeżdżać na stację. Nie jesteśmy w stanie nic wcześniej zaplanować ale za to dostajemy w miejscu w którym standardowo powinien znajdować się wskaźnik paliwa, wskaźnik poziomu naładowania akumulatora. Jak często to się przydaje? Nie wiem. Teraz odpowiedzmy sobie na podstawowe pytanie. Dla kogo to jest skuter, dla kogo i do jakich warunków może on być przydatny. Pierwsze moje skojarzenie jest takie że to jest fajny pojazd na przykład dla kobiety. To po pierwsze ze względu na design, po drugie ze względu na stosunkowo małą masę i bardzo łatwe prowadzenie w mieście, w zakrętach itd. Z drugiej strony można powiedzieć że jest to fajny skuter użytkowy ze względu na trzy schowki w których naprawdę możemy dużo zmieścić i myślę że na przykład listonosz kupujący taki pojazd będzie z niego zadowolony. To też jest fajny skuter żeby wyskoczyć sobie na chwilę do marketu, zrobić małe zakupy żeby nie stać w korkach, zrobić te zakupy szybko i mieć gdzie je pomieścić. Dla kobiety to jest skuter również z tego względu że jest bardzo komfortowy, nie ma on jakiegoś zacięcia pseudo-sportowego i bardzo dobrze. Dobrze że są pojazdy na naszym rynku takie które niczego nie udają, po prostu są sobą i sobą również jest Benelli Pepe i bardzo dobrze że jest na naszym rynku i myślę że znajdzie wielu chętnych odbiorców bo my go wam z całą pewnością i stanowczością możemy polecić.

Fot.: Skuterowo.com

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

8 opinii

  1. Pierwsze pytanie. Jak zachować ma się kierujacy pojazdem skręcajacym w prawo aby właczyc siedo ruchu gdy przed nim stoi inny pojazd który równierz chce skręcic w prawo ? Wg was ominać pojazd z lewej (szok) strony po czym wyjechać mu przed samą maską (w końcu każdy kierowca auta sie tego spodziewa że stojac na krzyzówce pojazd z tyłu go wyprzedzi i przepędzi mu przed maską). A później jakiś rezolutny 13 latek po obejżeniu filmu wjeżdza pod auto. Napisz chociaż że tak nie wolno robić bo to łamanie przepisów oraz narazanie innych i siebie na niebezpieczeństwo. Tu akurat ruszałeś zza samochodu a co jak ktoś robi tak będąc rozpędzonym? Dla tych co uważaja że skuter to zabawka filmik z TVP http://www.youtube.com/watch?v=2OVwxXas1XE

    2 pytanie – jest kolega zdziwiony że nie mozna otworzyc bagażnika w czasie jazdy? Tak wynika z wypowiedzi na filmiku (cytuję “można zobaczyć jak maja sie nasze klamoty podczas jazdy”). W czasie jazdy trzyma sie ręce na kierownicy i patrzy na droge a nie grzbie w bagażniku.

    Panowie i Panie – czytają i oglądaja was młodzi ludzie – dla 13-14 latka jesteście wzorami do naśladowania – w tym filmiku niestety bardzo negatywnymi. Niby nic złego sienie stało a kierujacy w/g siebie zachował szczególna ostrożność to takie manewry mogą skończyc sie tragicznie.

  2. Dlaczego kobiety miałyby jakoś szczególnie docenić ten skuter ? To nonsens. Autor ma chyba siano w głowie ze wpisuje takie dyrdymały. Wszystko leży w kwestii gustu – jednam się podoba innym nie i na tym to polega.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button