Aktualnie czytasz:
Test Barton Firefox: W Korku na Sportowo
6

Dzi艣 w Skuterowo.com skuter, kt贸ry wielu mo偶e zaskoczy膰 ciekawymi rozwi膮zaniami zar贸wno designerskimi, jak i r贸wnie偶 praktycznymi. Szukasz jedno艣ladu, kt贸ry zapewni szybkie i sprawne podr贸偶owanie nie tylko po mie艣cie? To mo偶e Barton Firefox? Sprawdzimy...

Do naszej redakcji Firefox zawita艂 ju偶 jaki艣 czas temu. Ze wzgl臋du na utrudnienia pogodowe ten musia艂 nieco sobie odpocz膮膰 w betonowym zaciszu. Po kilku dniach nasta艂y 艣wietne warunki ku temu, aby wreszcie wyruszy膰 na ca艂ego. Ju偶 w pierwszym kontakcie z przyciskiem startera Barton odezwa艂 si臋 bez najmniejszego zawahania. To warte podkre艣lenia i to na samym pocz膮tku, bowiem wiele skuter贸w po d艂u偶szym postoju zaczyna prac臋 ma艂o ochoczo. Tym razem nasz test zacz臋li艣my nie od patrzenia, a je偶d偶enia. Te pierwsze symboliczne 5 kilometr贸w to by艂a fajna okazja do bli偶szego poznania. Mi艂o zaskakuje zar贸wno silnik, jaki i kanapa czy zawieszenie, ale o tym wi臋cej za chwil臋...

Soczewka w kloszu? Praktyczne i przyjemne dla oka.

Soczewka w kloszu? Praktyczne i przyjemne dla oka.

W pe艂nym 艣wietle. Na bocznej, ma艂o ucz臋szczanej drodze mo偶na si臋 spokojnie zatrzyma膰 i zobaczy膰 z czym tak naprawd臋 mamy do czynienia. To niby konstrukcja podobna do innych na rynku, ale niekt贸re rozwi膮zania s膮 wci膮偶 rzadko spotykane, zw艂aszcza w skuterach tej klasy. Co powiecie na 艣wiat艂a soczewkowe? Nie tylko fajnie wygl膮daj膮, ale optymalnie skupiaj膮 艣wiat艂o. Mo偶na to doceni膰 w miejscach odludnych, pozbawionych ulicznych latarni. Z dobrym reflektorem czujemy si臋 bardzo dobrze i pewnie. Chyba wielu z Was zdarza艂o si臋 podr贸偶owa膰 w zupe艂nych ciemno艣ciach. Musicie przyzna膰, 偶e niedostateczne o艣wietlenie bardzo 藕le wp艂ywa nie tylko na nasze bezpiecze艅stwo, ale i r贸wnie偶 na samopoczucie kierowcy. Pod膮偶aj膮c dalej t膮 nomenklatur膮 na Bartonie czuli艣my si臋 naprawd臋 nie藕le.
Z innych fajnych rozwi膮za艅. Trzeba wspomnie膰 o ledowych kierunkowskazach, tylnych 艣wiat艂ach pozycyjnych i stopu. To nie tylko mniejsze zu偶ycie energii, ale r贸wnie偶 艣wietny wygl膮d i bezpiecze艅stwo. 艢wiat艂a w tej technologii s膮 o wiele bardziej wydajne, ni偶 tradycyjne 偶ar贸wki. Dodatkowym smaczkiem w skorupie tego skutera s膮 przednie wloty powietrza i liczne przet艂oczenia. Wszystko ze sob膮 wsp贸艂gra i daje og贸lnie bardzo mi艂y efekt wizualny. Wstydu nie ma.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Deska bez sza艂u. Plus za zegarek.

Deska bez sza艂u. Plus za zegarek.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Na desce... Bez sza艂u. "Instrumenty pok艂adowe" s膮 na swoim miejscu. Pr臋dko艣ciomierz, wska藕nik poziomu paliwa i na艂adowania akumulatora. Ten ostatni szaleje. Czasem pokazuje fikcyjne wskazania. Ca艂y kokpit jest czytelny, r贸wnie偶 po zmroku. Brak tu wodotrysk贸w i elektroniki. Mo偶e to i dobrze, bo wielu naprawd臋 woli wskaz贸wki. Plus za zegarek. Ma艂a, ale bardzo przydatna rzecz.

Serce z przeszczepu. To w艂a艣ciwie jednostka spotykana w wi臋kszo艣ci dwusuwowych skuter贸w z dalekiego wschodu. To dobrze, dlaczego? Bo Chi艅czycy ju偶 dawno temu udowodnili, 偶e to sprawna i bezawaryjna jednostka. Prostota i maksymalna wydajno艣膰. Osi膮gi s膮 nawet zadowalaj膮ce jak na pi臋膰dziesi膮tk臋. Barton rozp臋dza si臋 bardzo ch臋tnie i to do licznikowych 70 km/h. To spory atut, zw艂aszcza podczas miejskiej jazdy, gdzie cz臋sto potrzebne jest dobre przy艣pieszenie. Sportowa charakterystyka skutera jest dope艂niona tym silnikiem. Wszystko po to, aby po pierwsze dostarcza膰 wra偶e艅, a po drugie u艂atwia膰 codzienne podr贸偶owanie. O dziwo Firefox od pierwszego przebytego w 偶yciu kilometra wykazuje si臋 du偶ym zapa艂em do pracy. Mimo docierania si臋 jednostki ta pracowa艂a r贸wno i nie dawa艂a po sobie pozna膰 m艂odego wieku. Mo偶e to i za spraw膮 tego, 偶e zdecydowali艣my si臋 doda膰 nieco oleju dodatkowo do zbiornika paliwa. Owszem, spaliny by艂y nieco bardziej widoczne, ale za to mieli艣my przynajmniej pewno艣膰, 偶e podczas testu serce tej maszyny nie dostanie zawa艂u. Palpitacji dostali艣my jednak na stacji. Na testowym odcinku kilku kilometr贸w dokonali艣my pomiaru spalania: 4 L na setk臋. To du偶o, ale odpowiedzialne za to jest ma艂o delikatne traktowanie i fakt docierania jednostki. W dalszej eksploatacji powinni艣my si臋 spodziewa膰 wyniku oscyluj膮cego w okolicach 3 L.

Sportowo, umiarkowanie komfortowo. Co艣 za co艣 jak to mawiaj膮. Je艣li kto艣 oczekuje kanapowego stylu to nie tutaj. To maszyna agresywna nie tylko pod wzgl臋dem wygl膮du. Sama pozycja za kierownic膮 i charakterystyka prowadzenia przypomina nam o tym, 偶e mamy do czynienia ze sportowym sprz臋tem. Wiadomo, bez przesady, nikt na tor si臋 Bartonem nie wybierze, ale podczas codziennej jazdy nadnercza b臋d膮 pobudzane do produkowania adrenaliny. Siedzi si臋 wzgl臋dnie wysoko, dzi臋ki temu odczucia z jazdy s膮 pot臋gowane. Nie mo偶na tutaj zapomnie膰 o zawieszeniu. Te jest stabilne i twarde. Wiadomo, bez przesady, plomby z uz臋bienia nam nie powypadaj膮. Skok przednich lag jest optymalny. Nie ma tutaj wyrywania kierownicy na ka偶dej napotkanej dziurze, co potrafi wyprowadzi膰 z r贸wnowagi i to nawet dos艂ownie.

Kufer przecieka, dodatkowo pod nim umieszczono wlew oleju. Naszym zdaniem s艂aby pomys艂.

Kufer przecieka, dodatkowo pod nim umieszczono wlew oleju. Naszym zdaniem s艂aby pomys艂.

Na kanapie siedzi... Zadowolony kierowca. Kanapa jest szeroka i nie daje si臋 we znaki nawet po kilkunastu minutach jazdy. Za to zagl膮daj膮c pod ni膮 mo偶na si臋 nieco zdziwi膰. Sk膮d tu tyle wody? No tak, myli艣my skuter. Uszczelki siedziska niestety zawiod艂y. Na szcz臋艣cie utopiona zosta艂a tylko instrukcja obs艂ugi.
Zagl膮daj膮c jeszcze ni偶ej, napotykamy otw贸r. Ten zwykle jest kojarzony z doj艣ciem do ga藕nika. Tutaj ten ma jeszcze jedn膮 funkcj臋 - wlew oleju do mieszalnika. Gorszego miejsca nie mo偶na by艂o znale藕膰, naprawd臋. Zalecamy przy zakupie Bartona od razu wybra膰 si臋 na stacj臋 po lejek. Inaczej nie ma szans uzupe艂ni膰 zbiornika bez rozlewania wszystkiego dooko艂a...

Zatrzymuje si臋 bez 艂aski. Dobre wra偶enie robi przednia tarcza. Wiadomo, mog艂aby by膰 nieco wi臋ksza, ale i tak nie jest 藕le. Z ty艂u mamy b臋ben, kt贸ry od razu trzeba by艂o podregulowa膰. Inaczej by艂 za s艂aby. I tak mimo lekkiego "tuningu" tego elementu s膮 problemu ze zblokowaniem ko艂a na suchym asfalcie. Mog艂oby by膰 lepiej.

Opony na ka偶d膮 pogod臋? Na pewno nie nadaj膮 si臋 do jazdy po nieutwardzonych drogach. Na szutrach czy b艂ocie radz膮 sobie beznadziejnie. Nic dziwnego, ten skuter nie zosta艂 stworzony do zabawiania si臋 w enduro. Na mokrym asfalcie jest lepiej, ale trzeba uwa偶a膰. Mocniejsze naci艣ni臋cie klamki przedniego hebla szybko unieruchamia ko艂o. Ostro偶no艣膰 zalecana.

Czy je艣li podobaj膮 si臋 Tobie sportowe skutery to warto pomy艣le膰 o Firefoxie? Tak. Za 4000 PLN mo偶na wybaczy膰 jego niedomagania. To rozs膮dna cena jak za skuter, kt贸ry daje naprawd臋 du偶o przyjemno艣ci z jazdy. Dwunastocalowe, aluminiowe ko艂a, fajne sportowe dodatki i spora dynamika zach臋ca do przesiadki na Bartona.

[nggallery id=54]

Fot.: Skuterowo.com
Jaka jest Twoja reakcja?
100%
0%
0%