Aktualnie czytasz:
Prawo Jazdy kat. A na motocykl ze Skuterowo.com. Cz. 4

System szkole艅 zar贸wno teoretycznych jak i praktycznych w Polsce ma swoj膮 specyfik臋. Otrzymuj膮c materia艂y szkoleniowe zawieraj膮ce kilkaset pyta艅 jakie pojawi膮 si臋 na egzaminie zar贸wno wewn臋trznym, jak i w WORD mo偶na si臋 nieco rozczarowa膰... Jak przygotowa膰 si臋 do pierwszego egzaminu z wiedzy o ruchu drogowym? O tym dzi艣 w Skuterowo.com.

Co to w og贸le jest teoretyczny egzamin wewn臋trzny? To sprawdzenie Twojej wiedzy z zakresu przepis贸w przed przyst膮pieniem do jazd na motocyklu. Wi臋kszo艣膰 o艣rodk贸w przeprowadza je w niemal identyczny spos贸b, jak WORDy. Siadamy przed komputerem, steruj膮c odpowiedni膮 klawiatur膮 odpowiadamy na kilkana艣cie z kilkuset pyta艅. Je艣li pope艂nimy mniej, ni偶 3 b艂臋dy w贸wczas pierwszy egzamin ju偶 za nami. Jednak nim do niego przyst膮pimy musimy si臋 koniecznie przygotowa膰. Niestety sama wiedza nie wystarczy. Zdziwieni? Ju偶 t艂umaczymy dlaczego.

Wyk艂ady nie przygotowuj膮 do egzamin贸w teoretycznych. To po co na nie chodzi艂em? Odpowiedzieli艣my na to pytanie w Skuterowo.com przed tygodniem. Zaj臋cia te uzupe艂niaj膮 nasze informacje, cz臋sto w spos贸b znacz膮cy. Wiedza zdobyta na zazwyczaj nudnych wyk艂adach przyda si臋 pr臋dzej, czy p贸藕niej. Po cz臋艣ci na egzaminach teoretycznych te偶, jednak nie do ko艅ca. Przygotowane dla o艣rodk贸w zestawy pyta艅, to偶same z tymi, kt贸re spotkamy w WORD s膮 pe艂ne pu艂apek, niekt贸rzy uwa偶aj膮, 偶e wr臋cz z艂o艣liwe. 艢miemy twierdzi膰, 偶e znaj膮c nawet ca艂y kodeks drogowy co do joty mo偶na zako艅czy膰 test z wynikiem negatywnym. Dlaczego?

Autorowi tego pytania i fotografii powinien nale偶e膰 si臋 order u艣miechu.

Autorowi tego pytania i fotografii powinien nale偶e膰 si臋 order u艣miechu. 漏 Grupa Image

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Pytania nieprecyzyjne, podchwytliwe i nienadarzaj膮ce za technik膮. Cz臋sto mo偶na dochodzi膰 do wniosku, 偶e wiedza jest weryfikowana tylko przy okazji. G艂贸wnym sprawdzanym elementem jest umiej臋tno艣膰 czytania ze zrozumieniem i dobry wzrok. Pojawiaj膮 si臋 zagadki z r贸偶nymi wariantami. Szczeg贸ln膮 uwag臋 trzeba zwraca膰 na s艂owa "powinien", "nie powinien", "mo偶e", "nie mo偶e". Wiele os贸b dziwi si臋, 偶e na zadany "rebus" odpowiedzia艂o w spos贸b nieprawid艂owy. Potem dopiero dostrzega si臋 ma艂y niuans w postaci np. podw贸jnego zaprzeczenia. Mimo, i偶 masz wiedz臋 zaliczasz pierwszego kleksa. Inne, gorsze warianty to nieprecyzyjne obrazki. Tylko zobaczcie. Czy wy te偶 w pierwszej kolejno艣ci spojrzeli艣cie na sygnalizacj臋 艣wietln膮? Autorowi tego pytania i fotografii powinien nale偶e膰 si臋 order u艣miechu. Teraz jeszcze raz sobie odpowiedzcie na pytanie. Czy bez wcze艣niejszego przegl膮dni臋cia wszystkich zagadek odpowiedzieliby艣cie od razu poprawnie na zadan膮 kwesti臋? To pytanie Skuterowo.com plasuje na pierwszym miejscu zestawienia nonsens贸w...

Prawid艂owe odpowiedzi to A+B. Stosuj膮c si臋 do tych "zalece艅" zar贸wno w przypadku motocykli i samochod贸w mo偶na si臋 nie藕le przejecha膰.

Prawid艂owe odpowiedzi to A+B. Stosuj膮c si臋 do tych "zalece艅" zar贸wno w przypadku motocykli jak i samochod贸w mo偶na si臋 nie藕le przejecha膰. 漏 Grupa Image

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Na drugim miejscu tej listy s艂awne ju偶 pytanie stworzone przez osob臋, kt贸ra zako艅czy艂a swoj膮 przygod臋 z motoryzacj膮 na du偶ym Fiacie i motocyklu marki Mi艅sk. Podczas jazdy motocyklem po 艣liskiej powierzchni zaleca si臋 hamowa膰: A: Pulsacyjnie, u偶ywaj膮c obu hamulc贸w, B: Silnikiem, C: U偶ywaj膮c naprzemiennie przedniego i tylnego. Prawid艂owe odpowiedzi to A+B. Stosuj膮c si臋 do tych "zalece艅" zar贸wno w przypadku motocykli jak i samochod贸w mo偶na si臋 nie藕le przejecha膰. Tw贸rca pytania niestety do dzi艣 nie s艂ysza艂 o systemie ABS w kt贸re s膮 wyposa偶one wszystkie nowe samochody i spora cz臋艣膰 jedno艣lad贸w. Pulsacyjne hamowanie z zamontowanym mechanizmem antypo艣lizgowym to idealna recepta na spowodowanie wypadku. Ka偶dy kierowca wie, 偶e aby ABS dzia艂a艂 na 艣liskiej nawierzchni konieczne jest wci艣ni臋cie hamulca do oporu. Tylko wtedy droga hamowania b臋dzie najkr贸tsz膮. Mimo, i偶 na te pytanie wielokrotnie zwraca艂y uwag臋 media do dnia dzisiejszego nie zmodyfikowano jego brzmienia na: "Podczas jazdy motocyklem (niewyposa偶onym w system ABS) po 艣liskiej powierzchni zaleca si臋 hamowa膰:"

Do listy naszych 偶ali trzeba te偶 dopisa膰 brak staranno艣ci w tworzeniu zestaw贸w egzaminacyjnych. Wi臋kszo艣膰 zdj臋膰 jest stworzona byle jak. Nie chodzi tutaj tylko o brak poczucia estetyki i wiedzy z zakresu fotografii. Cz臋sto po prostu trzeba bardzo wysili膰 wzrok, aby dostrzec istotne detale. Zabawne jest r贸wnie偶 "doklejanie" (kluczowanie) niekt贸rych element贸w. Jakby nie mo偶na by艂o wzi膮膰 aparatu i cho膰by upozorowa膰 niekt贸re sytuacje na drodze. 10 minut roboty. Ale po co...

Od naszego OSK pr贸cz zestaw贸w testowych zazwyczaj otrzymujemy r贸偶ne materia艂y szkoleniowe, najcz臋艣ciej w postaci wideo. Prym w ich produkcji wiedzie jedna z warszawskich firm. Filmy s膮 naszym zdaniem skrajnie nudne i nieprzyst臋pne, robione po najmniejszej linii oporu i jak najmniejszym kosztem. Okropna grafika, odstraszaj膮ca muzyka, nieznormalizowany d藕wi臋k i zmanierowany "lektor" nagrany najprawdopodobniej w biurze na mikrofonie za 30 PLN. Filmowy powr贸t do poprzedniej epoki. Wynik braku znacz膮cej konkurencji na rynku, niechlujno艣ci, braku wiedzy i specjalist贸w z zakresu produkcji.

Za te "pomoce naukowe" zazwyczaj nie p艂acimy bezpo艣rednio. Ich koszt jest wliczony w cen臋 kursu. Tak naprawd臋 nie mamy wyboru. Otrzymujemy ca艂y zbi贸r ksi膮偶ek i p艂yt. Cz臋艣膰 z tych element贸w okazuje si臋 bezu偶yteczna pod k膮tem egzaminu teoretycznego. Mimo to warto zacisn膮膰 z臋by i przynajmniej przejrze膰 to, co zosta艂o dla nas przygotowane. Najistotniejszym elementem pozostaje zestaw pyta艅 testowych, kt贸re wszystkie nale偶y rozwi膮za膰, najlepiej dwa razy. W贸wczas teoretyczny egzamin wewn臋trzny przejdziemy bez najmniejszego problemu.

Za tydzie艅 w serii stawimy si臋 na pierwszej godzinie zaj臋膰 praktycznych. Dowiecie si臋 na co trzeba by膰 przygotowanym...

Prawo Jazdy na Forum Skuterowo.com.

[poll id="29"]

 

Fot.: Skuterowo.com/Grupa Image
Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%
3 Komentarze
  • Zdj臋cie profilowe Vezyr
    22 sierpnia 2011 at 10:01

    to 2 pytanie to my艣l臋 偶e jeszcze nie takie straszne 馃榾 Mo偶na si臋 chyba po艂apa膰.No ale i tak z deka patologiczna sprawa te egzaminy teoretyczne, ja na wewn臋trznym kat A+B 18+6 pyta艅 (z A 6) mia艂em po 1 b艂臋dzie na kategori臋, zobaczymy 6 wrze艣nia w WORDzie jak p贸jdzie 馃榾 Pyta艅 niestety na pami臋膰 trzeba si臋 wyku膰 :/

  • Zdj臋cie profilowe MichalWujak
    22 sierpnia 2011 at 17:25

    Dla mnie ten system szkole艅 teoretycznych jest chory…

    Przede wszystkim pytania typu „Kto w jakiej kolejno艣ci przeje偶d偶a przez skrzy偶owanie?” – g艂upota. Rysunki powinny by膰 pokazane „z oczu kierowcy”, a mo偶liwe odpowiedzi to np. „ust臋puj臋 pojazdowi z prawej”, „ust臋puj臋 pojazdowi jad膮cemu z przeciwka” itd. A nie cz艂owiek siedzi i my艣li kto przejedzie pierwszy. Powinni zada膰 takie pytanie przy skrzy偶owaniu r贸wnorz臋dnym, gdy z ka偶dego kierunku kto艣 chce przejecha膰 :D.

    Druga sprawa to fakt, na kt贸ry zwr贸cono uwag臋 wy偶ej – nauka na pami臋膰. Sam zanim poszed艂em na prawko B przeczyta艂em najpierw kodeks drogowy i wtedy zrobi艂em sobie pierwszy test. Wynik – po艂owa odpowiedzi z艂ych. Po prostu pyta艅 trzeba uczy膰 si臋 na pami臋膰, co jest g艂upot膮 totaln膮. No, ale skoro s膮 sformu艂owane tak jak s膮… Jak cz艂owiek si臋 przy艂o偶y to na pewno zda, ja po pierwszych trzech s艂owach w pytaniu ju偶 wiedzia艂em kt贸re odpowiedzi zaznaczy膰 – 艣mieszne, ale prawdziwe…

  • Zdj臋cie profilowe Whistler
    24 sierpnia 2011 at 20:45

    Faktycznie, sporo pyta艅 w testach jest ostro pokr臋cona i sam na nie kl膮艂em jak szewc, ale uczciwie musz臋 przyzna膰, 偶e niekt贸re pytania (i odpowiedzi na nie), wiele spraw po samej teorii mi wyja艣ni艂o – o wiele wi臋cej ni偶 dr臋twy tekst kodeksu drogowego. Ca艂ej reszty dowiedzia艂em si臋 za kierownic膮. Sprawa nauki jazy rozbija si臋 nie tyle o system szkolenia, co egzaminowania, kontroli OSK oraz cz臋sto biern膮 postaw臋 kursant贸w, daj膮cych si臋 zastraszy膰 „nerwowym” instruktorom oraz najwa偶niejsze – o pieni膮dze. Ka偶demu, poza kursantem op艂aca si臋, aby ten nie zda艂 egzaminu zbyt szybko, cho膰 paradoksalnie uczy si臋 bardziej jak zda膰 egzamin, ni偶 naturalnego zachowania za k贸艂kiem. To by艂y moje wra偶enia po kursie i egzaminach na kat. B.
    Na kursie na kat. A zauwa偶y艂em du偶o wi臋ksze niedoci膮gni臋cia. Na pytania o nie, zwykle s艂ysza艂em odpowied藕, 偶e nie ma si臋 czym przejmowa膰, bo na motor 艂atwiej zda膰 – i do wi臋kszo艣ci ludzi to przemawia… Sam ju偶 nie wiem, mo偶e jednak s艂usznie na egzaminach tak nas trzepi膮? Szkoda tylko, 偶e cierpi膮 na tym Ci, kt贸rzy na prawd臋 chc膮 si臋 czego艣 nauczy膰 poza otrzymaniem dokumentu.

Podziel si臋 opini膮

lub