Barton Falcon 50: Dane techniczne, cena, opinie

Norma EURO4 wymusiła na producentach dostosowanie pojazdów do wyższych standardów. Doceniany przez wszystkich skuter Falcon przeszedł gruntowną przemianę dostając zupełnie nowe serce. Czerosuwowy silnik chłodzony powietrzem zastąpił dotychczas stosowany dwusów.

Idzie za tym szereg zmian. Pojazd został wyposażony w elektroniczny gaźnik zapewniając tym samym mniejsze spalanie. Nowy Falcon jeździ prawie na samym powietrzu spalając jedynie 2,1 l benzyny na 100 km. Tak dobry wynik został osiągnięty poprzez zastosowanie bezstopniowej skrzyni biegów CVT. Użytkownicy tego typu skrzyń biegów doceniają jego płynność przełożeń oraz kulturę pracy zwłaszcza na niskich obrotach. 

Zastosowanie lżejszego tłoka w silniku sprawiło, że uzyskiwana moc jest większa w stosunku do poprzednika, a w cylindrze występują mniejsze opory. Zintegrowana głowica cylindrów w precyzyjnie dobranym rozmiarze zapewnia dłuższą żywotność przy bardzo wysokich temperaturach. Zastosowanie łożysk najwyższej jakości spowodowało, że jednostka napędowa stała się bardziej pancerna i wydajna. Całkiem nowa konstrukcja skrzyni korbowej jest znacznie mocniejsza, a nieco wyższa waga sprawia, że silnik brzmi naprawdę dobrze, a drgania są mniej odczuwalne. Nowa bezobsługowa konstrukcja wszczepiona do Falcona generuje 4 KM mocy przy 8000 obr./min. i zapewnia znacznie dłuższą żywotność w stosunku do poprzednika. 

Sportowy i zadziorny wygląd w kompaktowym opakowaniu się nie zmienił. Falcon w mieście jest zwinny i zwrotny, sprawnie porusza się pomiędzy samochodami. Mimo zgrabnych wymiarów zapewnia sporo miejsca na nogi i posiada dużą dwuosobową kanapę zapewniającą komfort podczas podróży we dwoje. Praktyczny, zamykany na klucz schowek pod kierownicą pomieści dokumenty, telefon i kilka innych potrzebnych rzeczy, a pod sporych rozmiarów kanapą spokojnie znajdzie się miejsce na pomieszczenie kasku typu jet i torby. Solidny wspornik kufra pozwala na zamontowanie większego kufra nadając mu jeszcze bardziej użytkowego charakteru. 12 calowe aluminiowe koła i podwójny amortyzator z długimi lagami sprawnie niweluje wszystkie nierówności. Za sprawą dużej przedniej tarczy hamulcowej skuter niemalże zatrzymuje się w miejscu.

Ulepszony Falcon 50 to lekarstwo na miejskie korki, które bardzo sprawnie można zostawić za plecami. Dzięki nowej skrzyni biegów skuter przyspiesza naprawdę żwawo, zmiana biegów odbywa się w sposób płynny, a mniejsze spalanie pozwala jeszcze dłużej cieszyć się z jazdy pomiędzy tankowaniami. Falcon występuje również w mocniejszej wersji z silnikiem o pojemności 125 ccm. Będzie to świetna propozycja dla osób z prawem jazdy kategorii B, które szukają sprytnego sposobu na ominięcie zakorkowanych arterii.

Więcej informacji: https://barton-motors.pl/modele/skutery/barton-falcon-4t

[trending]

 

  • POJEMNOŚĆ 50 cm3
  • TAKTOWANIE I CYLINDRY 4T, jednocylindrowy
  • CHŁODZENIE chłodzony powietrzem
  • MOC MAKSYMALNA 4 KM / 8000 obr./min
  • ROZRUCH elektryczny, nożny
  • SKRZYNIA BIEGÓW automatyczna
  • DŁUGOŚĆ 1950 mm
  • WYSOKOŚĆ 1145 mm
  • SZEROKOŚĆ 695 mm
  • ROZSTAW OSI 1385 mm
  • WAGA 103 kg
  • DOPUSZCZALNA ŁADOWNOŚĆ 150 kg
  • FELGA PRZEDNIA Aluminiowe 12"
  • OPONA PRZEDNIA 120/70-12
  • HAMULEC PRZEDNI tarczowy hydrauliczny
  • FELGA TYLNA Aluminiowe 12"
  • OPONA TYLNIA 120/70-12
  • HAMULEC TYLNY bębnowy mechaniczny

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

  1. Pojazd na lato bo w zimę poniżej – 3 nie odpalają światła i na co pojazd którym w zimę nie mogę jeździć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button