Tanie motocykle używane: Na co uważać podczas zakupu moto z komisu?

Zakup motocykla to wielkie wydarzenie dla każdego prawdziwego fana jednośladów. Tanie motocykle używane często kupowane są jako nasze pierwsze sprzęty. Nie znamy się wtedy za bardzo na tym, jak powinien wyglądać tanie, ale porządny motocykl. Na co więc uważać podczas zakupu moto z komisu?

Poniżej przedstawię kilka zasad, które powinny pomóc w szczęśliwym zakupie wymarzonego motocykla:

 

  • Przede wszystkim nie napalaj się. Ja wiem, że motocykl używany, taki, w takiej cenie jest tylko jeden jedyny na świecie i jeżeli ktoś ci go sprzątnie sprzed nosa, to nie będziesz go miał. Ok. Ale skoro chwilę już stoi w komisie – myślę, że jeszcze chwilę może postać, zanim nie porównasz go z innymi motocyklami. Najgorsza rzecz to napalić się na sprzęta i od razu go kupić. W 90% przypadków będziesz tego żałował – no chyba, że znasz historię tego motocykla.

 

  • Nie musisz być mechanikiem, żeby chcieć jeździć motocyklem, ale warto byłoby wziąć ze sobą kogoś, kto się zna na motocyklach lepiej od ciebie. Jeżeli nawet nie jest to twój pierwszy motocykl, to chłodne spojrzenie drugiej osoby pozwala otworzyć oczy na szczegóły, których sam nie chcesz zobaczyć

 

  • Pojedź oglądać motocykl koniecznie za dnia i poproś sprzedawcę o wystawienie motocykla na zewnątrz. Czasem może być to utrudnione, ale skoro jakoś się dostał do środka – to jakoś też muszą móc go wystawić. W salonie, przy sztucznym świetle nie zobaczysz wielu szczegółów, które widać na pierwszy rzut oka na słońcu – np. czy owiewki były malowane niekoniecznie w fabryce.

 

  • Sprawdź dokładnie dokumenty sprzęta. Porównaj numer nabity na ramie z tym, który jest w dowodzie rejestracyjnym. Zapisz sobie numer i zadzwoń do dealera marki, której motocykl oglądasz. Dealer potwierdzi że oglądany przez ciebie egzemplarz to dany model, który wyjechał z fabryki w danym roku i miał kolor taki a taki. Jeżeli coś się nie zgadza – odpuść.

 

 

  • Zobacz w jakim stanie są elementy eksploatacyjne – opony, napęd, klocki hamulcowe itd. Sprzedawca będzie ci mówił, że to nic, że da się wszystko wymienić, ale przecież nie za darmo. To wszystko kosztuje – nowe opony, nowy zestaw napędowy i wszystkie klocki plus standardowa wymiana płynów – może kosztować połowę wartości oglądanego przez ciebie motocykla.

 

Ciąg dalszy pod materiałem wideo
  • Przejedź się nim lub poproś, aby przejechał się twój bardziej doświadczony kolega. Biegi nie wypadają, prowadzi się prosto, nic nie stuka, nie zgrzyta?

 

  • Przyjrzyj się technicznym niuansom – to materiał na cały artykuł, napiszę więc krótko – sprawdź stan techniczny pojazdu.

Jeżeli wszystko się zgadza, motocykl podoba się i tobie i koledze – cóż – pozostaje ci negocjować cenę! Powodzenia!

Michał Brzozowski

Motocyklami jeżdżę od 2000 roku. Choć przez lata pojawiały się kolejne pasje i zainteresowania, to jednak jednoślady z silnikiem zawsze opierały się nowościom i w moim sercu do tej pory mają pierwszeństwo. Obecnie reprezentuję barwy Szybkiej Turystyki (CBR1100XX) na zmianę z Supermoto i Enduro (DRZ450E SM).

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

  1. Potwierdzam nie można się napalać ja tak zrobiłem i był to ogromny błąd ale co tam sprzedałem na 700 za 900 kupiłem a 1000 włożyłem i nigdy więcej skuta choć potem miałem 2 ale ten był spoko teraz jest ybr 125 i niedługo przyjdzie prawko 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button